Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] wymiana paska i napinacza rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sebableck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 27 paź 2008, 18:04
Lokalizacja: Kraśnik

[B4 ABK] wymiana paska i napinacza rozrządu

Post autor: sebableck » 30 mar 2009, 16:31

Ostatnio zmieniliśmy z wujem pasek rozrządu i oczywiście rolkę. Ustawiliśmy wszystko zgodnie ze znakami i silnik pali elegancko. Tylko że jakoś tak inaczej się pobiera(łagodniej wchodzi na obroty) i ma inne obroty na postoju. wcześniej miał 1100 po zapaleniu i 900 czy tam 800 jak się nagrzał. teraz też po zapaleniu ma 1100 ale później są podwyższone niż wcześniej. Ciekawe jest też to że na poprzednim pasku rozrząd był inaczej ustawiony i nie pokrywał się z tymi znakami. Wcześniej silnik pracował harmonijniej. Podejrzewam że coś się nie zgadza z ustawieniem. Może trzeba przesunąć pasek o kilka ząbków. Szukałem jakiegoś fotostory o wymianie rozrządu w AbK ale niestety nie ma. Bardzo prosił bym o jakiś link lub opis jak powinien być ustawiony rozrząd.

Marom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 15 lut 2008, 20:58

Post autor: Marom » 30 mar 2009, 16:44

Sprawdź jeszcze raz znaki znajdują sie na kole wałka rozrządu, na kole zamachowym z tyłu silnika masz okienko zaraz koło rozdzielacza zapłonu tam bedziesz widział znak na kole jak przyświecisz i jeszcze masz znak na rozdzielaczu zapłonu ściagniesz kopułke bedziesz widział. Jak ustawisz tłok 1 bedzie sie znajdował w górnym położeniu w suwie pracy.

sebableck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 27 paź 2008, 18:04
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: sebableck » 30 mar 2009, 17:37

na tym kole od rozrządu są 2 oznaczone miejsca. Jedno to kropka:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74e ... 42225.html
a na drugim są litery O i T i kreska między nimi:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a7b98.html
i właśnie tym się sugerowaliśmy i ustawiliśmy na tej kresce.
Na kole zamachowym nie sprawdzaliśmy.
Takie obroty mam po zapaleniu na zimnym silniku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 86ad0.html
Wcześniej jak przygazowałem to spadały od razu na jakieś 800 obr/min. A teraz spadają powoli i na 1000. Może zapłon trzeba ustawić?

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 30 mar 2009, 18:57

Możliwe, ze to kwestia zapłonu, stary pasek był bardziej rozciągnięty i jak założyłeś krótszy to zapłon sie delikatnie przestawił. Wałek ustawia się na ten znak OT ale sprawdź ustawienie wału korbowego.

Marom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 15 lut 2008, 20:58

Post autor: Marom » 30 mar 2009, 19:36

Pozostaje ci jeszczre ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu lampą stroboskopową.

sebableck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 27 paź 2008, 18:04
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: sebableck » 02 kwie 2009, 12:55

Ok. Dzięki ;-)

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 02 kwie 2009, 13:24

Jeśli koło wałka zdawczego (to między kołem wału a kołem rozrządu) było wcześniej inaczej ustawione (nie na znaki z kołem wału) to teraz kiedy ustawiłeś wszystko na znaki przestawił Ci się zapłon, ponieważ koło wałka zdawczego napędza aparat zapłonowy i pompę olejową.

Musisz skorygować ustawienie zapłonu aparatem, co nie jest sprawą prostą, poczytaj na forum bo właśnie z tym walczę i temat jest maglowany dość ostro.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 kwie 2009, 16:07

Witam

Podłączę się do tematu, od 1,5 roku walczę ze swoim autem, na zimnym pali bez zarzutu ale rozgrzany silnik jakby się zalewał przy odpalaniu poza tym w zakresie 2000-3000obr/min słychać głośne buczenie z tyłu, sprawdziłem i polutowałem już wszystko łącznie z ustawieniem zapłonu, auto powinno chodzić jak zegarek a tu ciągle problem.Ostatnio wziąłem się za sprawdzenie rozrządu i po ustawieniu na dole na znaki na górnym kole tym od rozrządu znak nie pokrywa się z tym na obudowie, jest przesunięty o jeden ząb w prawo.Rozmawiałem z mechanikiem który stwierdził że można to skorygować zapłonem i może tak zostać.
Chciałbym zadać to samo pytanie forum, czy po korekcji zapłonem może tak zostać czy kategorycznie trzeba ustawić rozrząd a potem oczywiście znów zapłon.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 kwie 2009, 21:35

krisiun1 pisze:Rozmawiałem z mechanikiem który stwierdził że można to skorygować zapłonem i może tak zostać.
Chciałbym zadać to samo pytanie forum, czy po korekcji zapłonem może tak zostać czy kategorycznie trzeba ustawić rozrząd a potem oczywiście znów zapłon.
Zmień mechanika. Im szybciej tym lepiej.
Jak ten tekst zobaczy reszta kluibowiczów, to będa się ............ :lol:

Najpierw poprawnie ustaw rozrząd a potem dopiero zapłon. Leiej się znasz na samochodach jak Twój mechanik.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 kwie 2009, 22:00

Rozrząd i zapłon już ustawiony.Nareszcie problem rozwiązany.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 04 kwie 2009, 00:22

krisiun1, mam nadzieję że ostro pogoniłeś już tego mechanika... <ok> Aż strach oddawać auto wiedząc że są takie "magiki".

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 25 mar 2010, 20:20

Prosze o podanie, wg. ksiazki serwisowej, co ile zalecana jest wymiana paska rozrzadu. Mozliwe ze informacja taka podana jest przy tzw. duzych i malych przegladach. Jesli tak, to prosze o info.

soruce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 lip 2007, 22:42

Post autor: soruce » 31 mar 2010, 10:38

wczesniejsze moje pytanie bylo troche nie przemyslane spanikowalem::) rozrzad wymieniony znaki pieknie sie pokrywaja autko chodzi cudnie. od 6 na nogach ale sie oplacalo:)

55Diego55

Post autor: 55Diego55 » 29 lut 2012, 13:12

podłącze się do tematu u mnie prawdopodobnie rozrząd przeskoczył i nie wiem na który znak ustawić na kole zamachowym bo są dwa ,, I,, i ,,0,, jeśli ktoś wie proszę o podpowiedź

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 29 lut 2012, 15:40

Kreska to kąt wyprzedzenia zapłonu, rozrząd ustawiasz na 0.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl