[B3/2.0 3A] Nierówne obroty na zimnym silniku
[B3/2.0 3A] Nierówne obroty na zimnym silniku
Witam.
Mam pytanko gdzie znajduje sie w Audi 80 2.0E kos silnika 3A regulator różnicowy ciśnienia paliwa?
Pomóżcie mi.
Zrobiłem remont silnika. Gdy odpala jest wszystko ok. Al po upływie ok 0,5min, silnik zaczyna nieregularnie chodzić. Po rozgrzaniu jest wszystko ok. Co to może być. Wszystkie odmy, gumy ok, wymienione czajniki cieczy.
Mam pytanko gdzie znajduje sie w Audi 80 2.0E kos silnika 3A regulator różnicowy ciśnienia paliwa?
Pomóżcie mi.
Zrobiłem remont silnika. Gdy odpala jest wszystko ok. Al po upływie ok 0,5min, silnik zaczyna nieregularnie chodzić. Po rozgrzaniu jest wszystko ok. Co to może być. Wszystkie odmy, gumy ok, wymienione czajniki cieczy.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2009, 23:38 przez praid, łącznie zmieniany 4 razy.
Re: Nierówne obroty na zimnym silniku [2.0 3A] B3
Witam,praid pisze:Witam.
Mam pytanko gdzie znajduje sie w Audi 80 2.0E kos silnika 3A regulator różnicowy ciśnienia paliwa?
Pomóżcie mi.
Zrobiłem remont silnika. Gdy odpala jest wszystko ok. Al po upływie ok 0,5min, silnik zaczyna nieregularnie chodzić. Po rozgrzaniu jest wszystko ok. Co to może być. Wszystkie odmy, gumy ok, wymienione czajniki cieczy.
Regulator różnicowy paliwa... rozumiem, że chodzi CI o nastawnik ciśnienia - jest to szara kostka z napisem BOSCH, przykręcona do rozdzielacza paliwa na dwie śruby typu torx, który zaś znajduje się po lewej stronie komory silnika.
A co chodzi o tą nierównomierną pracę to jeśli jest to nierównomierność bardzo mała (tak mała że wskazówka obrotów co kilka sekund opada o nie cały 1mm i wraca do poprzedniego położenia) to nie masz się czym martwić wg mnie mój tak samo pracuje, a to wynika z regulacji Lambda.
Opisz konkretniej jeśli uważasz że to jest problem...
Pozdrawiam
On bardzo chodzi kwadratowo, jakby nie palił na jeden gar, ma dziwny odgłos, ale jak się na grzeje to wszystko mija. Dodam jeszcze że się kopci z rury jak tak nie równo chodzi. Miałem przerwany czujnik stukowy. Czy to może być przez to? Juz mam zamówiony. Zobaczę czy to pomoże.
[ Dodano: 2009-04-03, 09:28 ]
A jeszcze dodam ze dużo pali. A przecież po remoncie silnika nie powinien tak palić. 19l/100km to chyba lekka przesada.
[ Dodano: 2009-04-03, 09:28 ]
A jeszcze dodam ze dużo pali. A przecież po remoncie silnika nie powinien tak palić. 19l/100km to chyba lekka przesada.
Witam,
W drugiej kolejności sprawdziłbym napięcie sondy lambda podczas pracy(nie odpinając jej od wtyczki - czarny przewód) powinno się wahać od 0,2V do 0,8V i w drugą stronę.
Czujnik spalania stukowego i tak i tak będziesz musiał zrobić. Jak kopci to za bogata mieszanka... Sprawdzenie kodów, lambdy oraz czujnika powoli już bardziej zoorintować się w sytuacji.
Sprawdź to co napisałem w tym poście.
Pozdrawiam.
Kolego sprawdź czujnik temperatury(ja sprawdzałem w czajniku grzejąc, i mierząc rezystancje)porównaj z charakterystyką np z książki tej co kazałem Ci ściągnąć.On bardzo chodzi kwadratowo, jakby nie palił na jeden gar, ma dziwny odgłos, ale jak się na grzeje to wszystko mija.
W drugiej kolejności sprawdziłbym napięcie sondy lambda podczas pracy(nie odpinając jej od wtyczki - czarny przewód) powinno się wahać od 0,2V do 0,8V i w drugą stronę.
Dodam jeszcze że się kopci z rury jak tak nie równo chodzi. Miałem przerwany czujnik stukowy.
Czujnik spalania stukowego i tak i tak będziesz musiał zrobić. Jak kopci to za bogata mieszanka... Sprawdzenie kodów, lambdy oraz czujnika powoli już bardziej zoorintować się w sytuacji.
Po jakim remoncie silnika??? 19l to benzyny czy gazu???A jeszcze dodam ze dużo pali. A przecież po remoncie silnika nie powinien tak palić. 19l/100km to chyba lekka przesada.
Sprawdź to co napisałem w tym poście.
Pozdrawiam.
o który dokładnie? tam są chyba dwa? jeden przy wentylatorze a drugi ? bo auto sie grzeje...
[ Dodano: 2009-04-27, 17:01 ]
chodzi o to:
http://www.allegro.pl/item607070224_czu ... i_100.html
[ Dodano: 2009-04-27, 17:01 ]
chodzi o to:
http://www.allegro.pl/item607070224_czu ... i_100.html