[B3 1.9 SD] Dławi sie
[B3 1.9 SD] Dławi sie
Ktos moze powiedziec ze to juz bylo, ale uzylem szukajki. I nie ma mojego silnika lub tez nie umialem tego znalesc. LPG nie ma.
Objawy: gdy silnik jest zimny wszystko w porzadku, gdy osiaga temp robocza pracy 87-92st.C zaczyna sie dławic, brakuje mocy, przewaznie na tej drugiej wiekszej przepustnicy, zdarzaylo sie ze nawet zgasnal. Odpala normalnie i przez chwile jedzie tak jak trzeba lecz po chwili znow to samo.
Na poczatku myslalem ze to dolot, sprawdzony - szczelny;
czujnik spalania stukowego - odpada, objawy tylko na zimnym silniku
sterownik - potraktowany 20 minutowa przerwa w dostawie pradu, zresetowany, brak poprawy
mam dwa podejrzenia czujnik bialy dwu pinowy 049 919 501 E (badz B)
lub czujnik niebieski. Mam nadzieje ze to bedzie cos z tego nic glebszego. Czekam na odpowiedzi.
Pozdrawiam
Objawy: gdy silnik jest zimny wszystko w porzadku, gdy osiaga temp robocza pracy 87-92st.C zaczyna sie dławic, brakuje mocy, przewaznie na tej drugiej wiekszej przepustnicy, zdarzaylo sie ze nawet zgasnal. Odpala normalnie i przez chwile jedzie tak jak trzeba lecz po chwili znow to samo.
Na poczatku myslalem ze to dolot, sprawdzony - szczelny;
czujnik spalania stukowego - odpada, objawy tylko na zimnym silniku
sterownik - potraktowany 20 minutowa przerwa w dostawie pradu, zresetowany, brak poprawy
mam dwa podejrzenia czujnik bialy dwu pinowy 049 919 501 E (badz B)
lub czujnik niebieski. Mam nadzieje ze to bedzie cos z tego nic glebszego. Czekam na odpowiedzi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2009, 11:47 przez Fiku, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
Tak jak napisał Kornolio sprawdź kody błyskowe i one CI powiedzą co jest nie tak, ja stawiam na czujnik temperatury (ten który znajduję się u dołu króćca łączącego gumowy wąż płynu chłodzącego z obudową silnika), lub na sondę lambda(sprawdź napięcie na sondzie lambda, powinno się zmieniać od 0,8V do 0,2 i odwrotnie - między przewodem czarnym a masą). Jeśli napięcie na sondzie się nie zmienia lub nie znajduje się w zakresie od 0-1V, to to wskazuje raczej na jej uszkodzenie(koszt sondy BOSCH do tego silnika to od 180zł do 260zł zależy czy masz zniżki i gdzie kupujesz).
Pozdrawiam
Tak jak napisał Kornolio sprawdź kody błyskowe i one CI powiedzą co jest nie tak, ja stawiam na czujnik temperatury (ten który znajduję się u dołu króćca łączącego gumowy wąż płynu chłodzącego z obudową silnika), lub na sondę lambda(sprawdź napięcie na sondzie lambda, powinno się zmieniać od 0,8V do 0,2 i odwrotnie - między przewodem czarnym a masą). Jeśli napięcie na sondzie się nie zmienia lub nie znajduje się w zakresie od 0-1V, to to wskazuje raczej na jej uszkodzenie(koszt sondy BOSCH do tego silnika to od 180zł do 260zł zależy czy masz zniżki i gdzie kupujesz).
Pozdrawiam
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
przepraszam ze dopiero teraz odpisuje ale jak bylem w nysie nie mialem jak tego zrobic, wiec:
jakies dalsze przypuszczenia?
nie wiem jak to sprawdzic, jest jakis poradnik do tego?matikemk pisze:kody błyskowe
wymieniony, sterownik zresetowany i zaadoptowany, dalej to samomatikemk pisze:czujnik temperatury (ten który znajduję się u dołu króćca łączącego gumowy wąż płynu chłodzącego z obudową silnika)
sprawdzona, na zimnym silniku 0.2, na cieplejszym 0,4 po wlaczeniu dmuchawy 0,45-0,5matikemk pisze:sondę lambda(sprawdź napięcie na sondzie lambda, powinno się zmieniać od 0,8V do 0,2 i odwrotnie - między przewodem czarnym a masą)
jakies dalsze przypuszczenia?
Witam,
Jeśli chodzi o tą adaptację to ja u siebie sprawdzałem, chyba to nie działa... bo jak odepnę klemę od aku, po kilkunastu minutach założę i zrobią tą adaptację to i tak chwilę się podławi po ruszeniu z miejsca. Wg mnie mój sterownik po zresetowaniu chwile kuluje, i uczy się w czasie jazdy... także nie jestem pewien jak to się ma w innych samochodach
Dobra to sprawdź kody wg schematu z książki i opisz co tam błyska w Twoim KE-Motronicu.
Pozdrawiam.
PS. Pamiętaj, bo nie wiem czy wspominałem... Nie odpinaj wtyczki od czarnego przewodu sondy lambda tylko przesuń kapturek i podłącz końcówkę miernika(+).
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o tą adaptację to ja u siebie sprawdzałem, chyba to nie działa... bo jak odepnę klemę od aku, po kilkunastu minutach założę i zrobią tą adaptację to i tak chwilę się podławi po ruszeniu z miejsca. Wg mnie mój sterownik po zresetowaniu chwile kuluje, i uczy się w czasie jazdy... także nie jestem pewien jak to się ma w innych samochodach
Ściągnij sobie książkę z działu DOWNLOAD pt. "Audi 80/90 Reguluję i naprawiam" tam jest to opisane, znajdziesz tam również tabele kodów i wyjaśnienia.nie wiem jak to sprawdzic, jest jakis poradnik do tego?
W jaki sposób to sprawdziłeś? Bo jak ja kontrolowałem miernikiem elektronicznym swoją nową sondę to od włączenia silnika po kilkunastu sekundach(albo krócej) napięcie na sondzie zaczyna oscylować od 0,8 do 0,2V powinieneś widzieć ciągle zmieniające się wartości na mierniku, nie stałą wartość. Miernik ustaw przy pomiarze na pomiar napięcia stałego czyli DCV. Chodzi mi tylko o to czy sonda ciągle zmienia wartość napięcia... Ja na starej(oryginalnej) sondzie miałem stałe napięcie i zmieniłem na nową.sprawdzona, na zimnym silniku 0.2, na cieplejszym 0,4 po wlaczeniu dmuchawy 0,45-0,5
Dobra to sprawdź kody wg schematu z książki i opisz co tam błyska w Twoim KE-Motronicu.
Pozdrawiam.
PS. Pamiętaj, bo nie wiem czy wspominałem... Nie odpinaj wtyczki od czarnego przewodu sondy lambda tylko przesuń kapturek i podłącz końcówkę miernika(+).
Pozdrawiam
wiec tak: apropo sondy uzylem starego przyrzadu jeszcze analogicznego ktory nie jest tak dokladny jak elektroniczny z powodu obnizonej opornosci. wiec odczyty byly stale, ale jak dodawalem gazu to wskazowka opadala ponizej 0 wiec mysle ze sonda jest dobra (lub nie?), moze potwierdza to jeszcze kody blyskowe. wlasnie apropo tych kodow, zrobilem sobie caly uklad lacznie z dioda ale jak zobaczylem te cala platanine kabli to nie wiedzialem gdzie to wcisnac :shock: :shock: oto zdjecia tego co zobaczylem:
http://img243.imageshack.us/img243/4518/dsc00626.jpg
http://img243.imageshack.us/img243/6821/dsc00629coi.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/8125/dsc00627gpw.jpg
http://img25.imageshack.us/img25/9414/dsc00628a.jpg podejrzewalem ze to te ale nie chcialem nic spalic, pozdro
http://img243.imageshack.us/img243/4518/dsc00626.jpg
http://img243.imageshack.us/img243/6821/dsc00629coi.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/8125/dsc00627gpw.jpg
http://img25.imageshack.us/img25/9414/dsc00628a.jpg podejrzewalem ze to te ale nie chcialem nic spalic, pozdro
Witam,
Co do sondy lambda to nie powiem Ci na 100% musisz spróbować zmierzyć innym miernikiem. Albo dokładniej opisz jak się zachowuje wskazówka jak mierzysz tym miernikiem.
Pozdrawiam.
Na zdjęciach wydaje mi się że masz trzy wtyczki do diagnostyki, nie kojarzę tych złącz gdyż ja mam dwa brązowe i czarne. Jak będę w domu sprawdzę mam taki spis i jeśli jest tam opisane jak podłączyć do tych trzech złącz to Ci napiszę ale to dopiero w sobotę albo niedziele...zrobilem sobie caly uklad lacznie z dioda ale jak zobaczylem te cala platanine kabli to nie wiedzialem gdzie to wcisnac :shock: :shock:
Co do sondy lambda to nie powiem Ci na 100% musisz spróbować zmierzyć innym miernikiem. Albo dokładniej opisz jak się zachowuje wskazówka jak mierzysz tym miernikiem.
Pozdrawiam.
Witam,
Powiem Ci tak... ja też teraz z nową sondą lambda i wyregulowaną mieszanką mam czasami takie "mulenie"... (zobacz temat "3A Regulacja dawki paliwa") szukam przyczyny bo zdarza się to czasami, nie zawsze... Kody błyskowe także mi nie przyszły z pomocą...
Nadal jesteśmy na etapie nie pewności czy działa sonda lambda prawidłowo, spróbuj dorwać kogoś z testerem, albo użyj dobrego miernika. Tak jak już pisałem używałem cyfrowego i wiem jak on pokazuje napięcie na sondzie, ale nie próbowałem z analogowym. Pamiętaj żeby nie rozłączać czarnego przewodu i pomiar wykonywać na podpiętej wtyczce nastawnika ciśnienia(to taka szara kostka przykręcona do rozdzielacza paliwa). Napięcie na cyfrowym mierniku powinno ciągle się zmieniać!
Powiedz mi jeszcze po czym to się stało?? było dobrze i nagle się to pojawiło czy robiłeś coś przy silniku??
Pozdrawiam.
Powiem Ci tak... ja też teraz z nową sondą lambda i wyregulowaną mieszanką mam czasami takie "mulenie"... (zobacz temat "3A Regulacja dawki paliwa") szukam przyczyny bo zdarza się to czasami, nie zawsze... Kody błyskowe także mi nie przyszły z pomocą...
Nadal jesteśmy na etapie nie pewności czy działa sonda lambda prawidłowo, spróbuj dorwać kogoś z testerem, albo użyj dobrego miernika. Tak jak już pisałem używałem cyfrowego i wiem jak on pokazuje napięcie na sondzie, ale nie próbowałem z analogowym. Pamiętaj żeby nie rozłączać czarnego przewodu i pomiar wykonywać na podpiętej wtyczce nastawnika ciśnienia(to taka szara kostka przykręcona do rozdzielacza paliwa). Napięcie na cyfrowym mierniku powinno ciągle się zmieniać!
Powiedz mi jeszcze po czym to się stało?? było dobrze i nagle się to pojawiło czy robiłeś coś przy silniku??
Pozdrawiam.