Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD] wymiana drążków kier.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lukaszk1989r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
Lokalizacja: SIERAKÓW

[B3 1.6TD] wymiana drążków kier.

Post autor: lukaszk1989r » 30 mar 2009, 20:28

witam, postanowiłem ze wymienie w mojej Audiczce drazki wraz z koncowkami. zakupiłem juz odpowiednie firmy DELPHI. No to pytanie dla was: jak zabrać sie do tego, chciałbym zrobic to samemu i sprobować swoich sił. Czy wystarczy jak odkrece drazek chyba z maglownicy? i przy zwrotnicy? a pozniej nowy ustawie mniej wiecej jak stary, przykrece i pojade na geometrie? dobrze gadam czy o czyms zapomniałem? z góry dzieki

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 mar 2009, 21:55

Raczej tylko to o czym piszesz. Za dużej filozofii to tam nie ma. Odkręcasz z jednej i z drugiej strony i to wszystko. Oczywiście po całym zabiegu trzeba jechać na zbieżność tak jak piszesz. Radzę również trzy razy wszystko sprawdzić po całej operacji - tak dla pewności.

Route 66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 454
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:58
Lokalizacja: Dunstable

Post autor: Route 66 » 31 mar 2009, 03:54

i zaopatrz sie w palnik,bo raczej bez podgrania nie odkrecisz :-/ .Powodzonka

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 mar 2009, 09:31

Route 66 pisze:i zaopatrz sie w palnik,bo raczej bez podgrania nie odkrecisz
A dlaczego? Końcówki drążków ściągaczem wybije bez problemu. A mocowania drążków do samej maglownicy nie są raczej wystawione na działanie wody, błota itp. więc nie powinno być tak źle.

Awatar użytkownika
lukaszk1989r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
Lokalizacja: SIERAKÓW

Post autor: lukaszk1989r » 31 mar 2009, 10:35

a czy przy dokręcaniu drązków samochód musi być postawiony na kołach? bo wyczytałem gdzieś ze niby tak? jak uważacie?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 mar 2009, 10:49

Przy łączeniu drążków z maglownicą są jakieś tuleje. Dokładnie się im nie przyglądałem. Całkiem więc możliwe że jest to wskazane, tak jak w przypadku tulei wahacza.

Awatar użytkownika
lukaszk1989r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
Lokalizacja: SIERAKÓW

Post autor: lukaszk1989r » 31 mar 2009, 10:55

to kurna jak odkręcić drążek ze zwrotnicy skoro koło ma być założone? trudne dojście..chyba ze zdejmę koło, postawie na kołku samochód jakimś, odkręcę drążek, założę nowy, lekko dokręcę, założę koło, postawie na ziemie i dokręcę już porządnie, chyba tak powinno to być

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 mar 2009, 10:57

lukaszk1989r pisze:hyba ze zdejmę koło, postawie na kołku samochód jakimś, odkręcę drążek, założę nowy, lekko dokręcę, założę koło, postawie na ziemie i dokręcę już porządnie
Dokładnie. Taka sama filozofia jak w przypadku wymiany tulei wahacza.

Awatar użytkownika
lukaszk1989r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
Lokalizacja: SIERAKÓW

Post autor: lukaszk1989r » 31 mar 2009, 11:00

koło południa zabiorę się być może do roboty :D dzięki za pomoc, przyda się, pozdro



No i zrobione :d 2h roboty, pozniej na geometrie i jest IGŁA, jakby co to służe pomocą w tych sprawach, porobiłem zdjecia co i jak. Na geometrii powiedzieli ze poduszke silnika bym musial wymienić :D

ZAMYKAM TEMAT

Awatar użytkownika
Łukaszek KSZO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 505
Rejestracja: 07 maja 2008, 22:27
Lokalizacja: O-c

Post autor: Łukaszek KSZO » 02 kwie 2009, 23:05

a ile wyniosly Cie e drazki?

Awatar użytkownika
lukaszk1989r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
Lokalizacja: SIERAKÓW

Post autor: lukaszk1989r » 03 kwie 2009, 08:58

za 2 dałem 349 zł, no ale DELPHI, były tansze po ok 250 do tego jeszcze 2 gumy zeby zakryc regulacje za 15 zł , zobacz ekatalog http://sklep.intercars.com.pl/

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 03 kwie 2009, 20:39

Nie wiem jakie ma znaczenie dokręcanie drążków na opuszczonym aucie, przecież drążek nie jest sztywno zamocowany do magla i jak sciągniemy końcówkę to luźno chodzi góra-dół, więc nie widze powodu żeby dokręcać na opuszczonym aucie. <ok> Jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.

Awatar użytkownika
lukaszk1989r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
Lokalizacja: SIERAKÓW

Post autor: lukaszk1989r » 03 kwie 2009, 20:51

w sumie racja, dokreciłem jak auto stało na kołku i tez jest dobrze, jednak nie trzeba zakladac koła

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 kwie 2009, 22:34

zaczek pisze:Nie wiem jakie ma znaczenie dokręcanie drążków na opuszczonym aucie, przecież drążek nie jest sztywno zamocowany do magla i jak sciągniemy końcówkę to luźno chodzi góra-dół, więc nie widze powodu żeby dokręcać na opuszczonym aucie.
Jak dokręcimy wahacz to też luźno chodzi co nie znaczy że mamy go dokręcać w dowolnej pozycji. na końcu drążków z tego co widziałem są tuleje. Każda tuleje ma jakiś tam zakres swojej pracy po przekroczeniu którego może się zerwać. Dlatego właśnie wahacze dokręcamy na opuszczonym aucie. Idąc za tą filozofią z drążkami należałoby zrobić podobnie. Ale to jest taka moja luźna teoria bo nie orientuje się dokładnie jakie tam są te tuleje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl