[B3 2.3 20V 7A]Migająca kontrolka płynu chłodzącego.
a jak ze wskazaniami temp jak samochod pochodzi dluzej na jalowym, czy wlacza ci sie wentylator? Jak sie wlacza czy pokazuje ci ok 100 stopni? - jesli wiatrak dziala, silnika nie da sie doknac bo bardzo goracy a temp na wskazaniach mniej niz 90 stopni to zrabany czujnik.
wtyczka od zbiorniczka jest bardzo podobna do tej okraglej od halogenow ma pobokach 2 uszka ktore nalezy delikatnie odgiac na zewnatrz, czujnik w zbiorniczku wyrownawczym dziala na zasadzie: jeden kabel stala masa a na 2 kablu pojawia sie masa jak czujnik twierdzi ze nie ma plynu, co za problem wziasc kontrolke (zarowke z 2 kablami)ew. multimetr jedna czesc podlaczyc do plusa aku a nastepna wklowac sie w kable idace do zbiorniczka. jesli na obu kablach masa to cos jest zle. Po odlaczeniu tej wtyczki jesli na obu kablach nadal masa to mamy pewnosc ze to nie jest cz. przy zbiorniczku a zasniedziale styki w zegarach.
3 pinowy czujnik temp w silniku 7a znajduje sie z lewej strony glowicy na srodku, wkrecony jest w metalowy krociec wodny do ktorego przykrecony jest waz gumowy idacy do gornej czesci chlodnicy
chcesz sprawdzic regulator? wez miernik (multimetr) i doktnij czarna koncowka do obudowy alternatora a czerwona do miejsc a w ktorym jest przykrecony niebieski cienki kabel w alternatorze (taka mala nakretka na klucz nr 8) powinno ci sie pojawic w okolicach 14,1 lub 14,5 v zaleznie od typu regulatora. Jesli dotkiniesz czarna koncowka mierniak do obudowy a czerwona do nakretki ktora przykreca gruby czerwony kabel do alternatora to powinno ukazac ci mniejwiecej to samo napiecie co na regulatorze.
Przy rozgrzanym silniku i temp ok 90 stopni to powietrze z nawiewow powinno prawie parzyc a nie byc tylko cieple.
Jesli sie gdzies pomylilem prosze o sprostowanie
wtyczka od zbiorniczka jest bardzo podobna do tej okraglej od halogenow ma pobokach 2 uszka ktore nalezy delikatnie odgiac na zewnatrz, czujnik w zbiorniczku wyrownawczym dziala na zasadzie: jeden kabel stala masa a na 2 kablu pojawia sie masa jak czujnik twierdzi ze nie ma plynu, co za problem wziasc kontrolke (zarowke z 2 kablami)ew. multimetr jedna czesc podlaczyc do plusa aku a nastepna wklowac sie w kable idace do zbiorniczka. jesli na obu kablach masa to cos jest zle. Po odlaczeniu tej wtyczki jesli na obu kablach nadal masa to mamy pewnosc ze to nie jest cz. przy zbiorniczku a zasniedziale styki w zegarach.
3 pinowy czujnik temp w silniku 7a znajduje sie z lewej strony glowicy na srodku, wkrecony jest w metalowy krociec wodny do ktorego przykrecony jest waz gumowy idacy do gornej czesci chlodnicy
chcesz sprawdzic regulator? wez miernik (multimetr) i doktnij czarna koncowka do obudowy alternatora a czerwona do miejsc a w ktorym jest przykrecony niebieski cienki kabel w alternatorze (taka mala nakretka na klucz nr 8) powinno ci sie pojawic w okolicach 14,1 lub 14,5 v zaleznie od typu regulatora. Jesli dotkiniesz czarna koncowka mierniak do obudowy a czerwona do nakretki ktora przykreca gruby czerwony kabel do alternatora to powinno ukazac ci mniejwiecej to samo napiecie co na regulatorze.
Przy rozgrzanym silniku i temp ok 90 stopni to powietrze z nawiewow powinno prawie parzyc a nie byc tylko cieple.
Jesli sie gdzies pomylilem prosze o sprostowanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
- Lokalizacja: Działoszyn
Marcys_s, nareszcie kompetentna odpowiedz :mrgreen:
Wtyczkę odpina się tak jak napisałeś(ja ją wyszarpałem wcześniej ale nic nie urwałem).
Kontrolka mnie dobijała i ją wyjąłem z licznika :lol:
A wskaźnik temp.się nie podnosi za wiele(nawet na jałowym biegu troszkę się podnosi(ok.40 stopni)
Jak jadę trasą i włączę dmuchawę to leci ciepłe ale rzadko kiedy parzy.Ale jutro to jeszcze sprawdzę kolego.Dzięki za wskazówki. :!: :!: :!:
Wtyczkę odpina się tak jak napisałeś(ja ją wyszarpałem wcześniej ale nic nie urwałem).
Kontrolka mnie dobijała i ją wyjąłem z licznika :lol:
A wskaźnik temp.się nie podnosi za wiele(nawet na jałowym biegu troszkę się podnosi(ok.40 stopni)
Jak jadę trasą i włączę dmuchawę to leci ciepłe ale rzadko kiedy parzy.Ale jutro to jeszcze sprawdzę kolego.Dzięki za wskazówki. :!: :!: :!:
ostatno również miałem taki problem wymieniłem czujniczek i jest wszystko okjanek1coupe pisze:Marcys_s, nareszcie kompetentna odpowiedz :mrgreen:
Wtyczkę odpina się tak jak napisałeś(ja ją wyszarpałem wcześniej ale nic nie urwałem).
Kontrolka mnie dobijała i ją wyjąłem z licznika :lol:
A wskaźnik temp.się nie podnosi za wiele(nawet na jałowym biegu troszkę się podnosi(ok.40 stopni)
Jak jadę trasą i włączę dmuchawę to leci ciepłe ale rzadko kiedy parzy.Ale jutro to jeszcze sprawdzę kolego.Dzięki za wskazówki. :!: :!: :!:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 15 gru 2008, 15:12
- Lokalizacja: Szczecin/Złotoryja
Tak, to książkowe objawy wywalonego regulatora napięcia, tudzież szczotek.bartlomiej pisze:dzisiejszy wyjazd na miasto zakończył się holowaniem kontrolki: abs, ładowania, hamulca i płynu ham. migały, ale jeszcze trochę ujechałem i zgasło :shock: . Z tego co wyczytałem to regulator napiecia padł, zgadza się?? możecie upewnić mnie?? dzięki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 15 gru 2008, 15:12
- Lokalizacja: Szczecin/Złotoryja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 mar 2009, 12:31
- Lokalizacja: kielce\warszawa
u mnie podobnie. mryga kontrolka od plynu chlodzacego a wskazanie temp zadko przekracza 50 stopni. na 99% to elektroniczny wylacznik termiczny. jest w kroćcu z lewej strony silnika(ten 4-pinowy od dolu kroćca). jak wyjme wtyczke to przestaje mrygac a wskazowka od temperatory spada na minnimum. obrazek po lewej. dodam tyko ze dmuchawa normalnie grzeje.
Dzisiaj pojawił mi się podobny problem z migającą kontrolką poziomu płynu chłodzącego w 7a, mimo że stan był dobry. Kilka razy zatrzymywałem się i dalej miga. Po odpięciu czujnika w zbiorniczku bez zmian, więc pewnie ten 3-pinowy...
Ponieważ rzadko cokolwiek wyrzucam, to w gratach znalazłem identyczny, ale wiązka przydałaby się nowa lub sama gumka - osłonka czujnika.
Czy ktoś kupował i jeśli tak to gdzie coś takiego. Numery niby są, ale internet jest bezradny lub ja nie potrafię tego namierzyć.
Bedę zobowiązany za pomoc.
Ponieważ rzadko cokolwiek wyrzucam, to w gratach znalazłem identyczny, ale wiązka przydałaby się nowa lub sama gumka - osłonka czujnika.
Czy ktoś kupował i jeśli tak to gdzie coś takiego. Numery niby są, ale internet jest bezradny lub ja nie potrafię tego namierzyć.
Bedę zobowiązany za pomoc.