Witam kolegów. mam pytanie odnośnie dokręcania głowicy silnika 1,6 td po wymianie uszczelki pod głowicą;mianowicie czy dokręca się głowice na ciepłym czy zimnym silniku.
według książki instrukcji na ciepłym silniku według fachowca od diezla na zimnym.
Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie.Dzięki za pomoc.
[1.6TD SB] Jak dokręcać uszczelkę pod głowicą?.
[1.6TD SB] Jak dokręcać uszczelkę pod głowicą?.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2009, 15:22 przez gobi2802, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Głowicę powinno się dokręcać nowymi szpilkami (i nic się nie urwie) w kilku etapach (silniki RA,SB,1Y)spiczi pisze:A ja spotkałem się chyba na tym forum ze zdaniem ze nie powinno się dokręcać drugi raz (bo szpilki się potrafią urwać).
Ja dokręcałem na zimnym i więcej nie poprawiałem.
1) 40 Nm
2) 60 Nm
3) dokręcenie śrub o 180 stopni
4) przy nagrzanym silniku (normalna temperatura pracy) dokręcenie śrub o 90 stopni (dokręcałem jak silnik ostygł)
5) po przebiegu około 1000 km dokręcenie śrub o 90 stopni
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Coś takiego miałem chyba nawet opisanego na samej uszczelce.Mobilek pisze:Głowicę powinno się dokręcać nowymi szpilkami (i nic się nie urwie) w kilku etapach (silniki RA,SB,1Y)
1) 40 Nm
2) 60 Nm
3) dokręcenie śrub o 180 stopni
4) przy nagrzanym silniku (normalna temperatura pracy) dokręcenie śrub o 90 stopni (dokręcałem jak silnik ostygł)
5) po przebiegu około 1000 km dokręcenie śrub o 90 stopni