Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Jak dokręcać uszczelkę pod głowicą?.

ODPOWIEDZ
gobi2802
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:50

[1.6TD SB] Jak dokręcać uszczelkę pod głowicą?.

Post autor: gobi2802 » 04 kwie 2009, 15:36

Witam kolegów. mam pytanie odnośnie dokręcania głowicy silnika 1,6 td po wymianie uszczelki pod głowicą;mianowicie czy dokręca się głowice na ciepłym czy zimnym silniku.

według książki instrukcji na ciepłym silniku według fachowca od diezla na zimnym.
Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie.Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2009, 15:22 przez gobi2802, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 04 kwie 2009, 21:24

Ja dokręcam na zimnym i trzyma ;-)

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 04 kwie 2009, 22:13

Mam identyczny silnik i dokręcałem na zimnym.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 kwie 2009, 22:55

Ja dokręcałem na zimnym. A potem po 1000 km na ciepłym jeszcze raz. A innym razem tylko raz na zimnym i też chodzi.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 06 kwie 2009, 11:30

Labiel pisze:Ja dokręcałem na zimnym. A potem po 1000 km na ciepłym jeszcze raz. A innym razem tylko raz na zimnym i też chodzi.
A ja spotkałem się chyba na tym forum ze zdaniem ze nie powinno się dokręcać drugi raz (bo szpilki się potrafią urwać).
Ja dokręcałem na zimnym i więcej nie poprawiałem.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 06 kwie 2009, 21:40

spiczi pisze:A ja spotkałem się chyba na tym forum ze zdaniem ze nie powinno się dokręcać drugi raz (bo szpilki się potrafią urwać).
Ja dokręcałem na zimnym i więcej nie poprawiałem.
Głowicę powinno się dokręcać nowymi szpilkami (i nic się nie urwie) w kilku etapach (silniki RA,SB,1Y)
1) 40 Nm
2) 60 Nm
3) dokręcenie śrub o 180 stopni
4) przy nagrzanym silniku (normalna temperatura pracy) dokręcenie śrub o 90 stopni (dokręcałem jak silnik ostygł)
5) po przebiegu około 1000 km dokręcenie śrub o 90 stopni

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 kwie 2009, 23:20

Mobilek pisze:Głowicę powinno się dokręcać nowymi szpilkami (i nic się nie urwie) w kilku etapach (silniki RA,SB,1Y)
1) 40 Nm
2) 60 Nm
3) dokręcenie śrub o 180 stopni
4) przy nagrzanym silniku (normalna temperatura pracy) dokręcenie śrub o 90 stopni (dokręcałem jak silnik ostygł)
5) po przebiegu około 1000 km dokręcenie śrub o 90 stopni
Coś takiego miałem chyba nawet opisanego na samej uszczelce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl