Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2.0 AAD]wtrysk a lpg

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
silentfox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:55
Lokalizacja: Grupa Dolnośląska

[80 B3 2.0 AAD]wtrysk a lpg

Post autor: silentfox » 18 kwie 2007, 18:04

dzis bylem u mechanika i stwierdzil ze samochody z wtryskiem sa niedobre do lpg bo szczela w kolektor i przeplywomiez sie niszczy.
napiszcie cos o tym bo niewiem czy sie mam juz zalamac czy nie bo autko dopiero kupilem.

a po drugie caly czas myslalem ze mam aad z ke-motronik a mi powiedzial ze moj silnik to 3a i teraz sam niewiem jaki mam, czy to mozna jakosc sprawdzic patrzylem juz w ksiazce.

na obudowie filtra powietrza ma zawoz bezpieczenstwa jak szczeli to mam to wyleciec czy to uchroni przeplywomierz

i ostatnie pytanie jak uniknac szczelania gazu

z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi

[ Dodano: 2007-04-18, 18:06 ]
acha czytalem na forum zeby wymienic filtr paliwa ten co jest w nadkolu a w ksiazce pisze ze sie go niewymienia
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2007, 22:38 przez silentfox, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 18 kwie 2007, 18:34

Cześc miałem audi z takim silnikiem 3A wtrysk mechaniczny 2,0 pojemnosci 83 kw.
Założyłem gaz i na początku były problemy podstawa dobra instalacja gazowa i samochod w nienagannym stanie
świece przewody nowe tu musi być wszystko ok bo bedzie strzelał
kopułaka palec tez ok bo bedzie bum przy okazji montażu gazu mozna wymienić filtr powietrza
żadnych patentów na to zeby ratowac przepływke nie miałem samochod nigdy nie strzelił te zawory bezpieczeństwa nigdy do końca w 100% i tak nie działają.Kolejne jak założysz gaz nigdy nie rób czegoś w rodzaju jazda w granicach 1,5-2 tyś obrotów i podłoga wtedy tez mozesz mieć niespodziankę. moje auto gazu paliło mi max do 13 litrów ale to juz było nie oszczedzane na pedale srednio ok 11 wychodziło.
Co do silnika jaki masz? Na silniku masz nabity numer jego początkowe liczby i cyfry to oznaczenie czyli sprawdz czy jest 3A czy AAD nabite gdzies miedzy 3 a 4 świecą
z zewnątrz powinien wyglądać prawie jak ten tylko bez gazu Obrazek

Filtr na nadkolu to filtr powietrza i wymienia sie go w 100% Ja wymieniam co ok 10 -15 tys km

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 kwie 2007, 18:43

"Kolejne jak założysz gaz nigdy nie rób czegoś w rodzaju jazda w granicach 1,5-2 tyś obrotów i podłoga wtedy tez mozesz mieć niespodziankę. " - Dobra, sprawdzona zasada.
Jeżeli założysz instalację z kompensacją lub wtrysk sekwencyjny to nie powinno być problemów.

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 18 kwie 2007, 20:20

Zgodze sie z tym,ale sekwencja do tego silnika to parażka przeciez to mechaniczny wtrysk i nie ma sensu zakładać czegoś takiego wg mnie to by była pomyłka i pewnie każdy gazownik tak powie

silentfox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:55
Lokalizacja: Grupa Dolnośląska

Post autor: silentfox » 18 kwie 2007, 20:48

ale ja mam gaz
a jezeli chodzi o filtr, to mi chodzi o filtr paliwa ktory jest w tylnym prawym nadkolu kolo pompy paliwa

ja autko posiadam pare dni i o gazie niewiem nic, wiec sie zastanawiam jak jezdzic zeby nieszczelalo. za regulacje wtysku zaplacilem 60 zl i mi powiedziall ze jak szczeli to bedzie wszystko trzeba od nowa regulowac,

wczoraj bylem na regulacji gazu to dzis chodzi na wolnych fajnie a jak dawalem gazu to gaslo

dzieki zo odpowiedzi i czekam na rady

[ Dodano: 2007-04-18, 20:49 ]
ps
a czy te silniki posiadaja zlacze diagnostyczne do kompa ,mam jakies gniazda kolo pedalu sprzegla

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 18 kwie 2007, 21:00

nitro20 pisze:Cześc miałem audi z takim silnikiem 3A wtrysk mechaniczny 2,0 pojemnosci 83 kw.
Założyłem gaz i na początku były problemy podstawa dobra instalacja gazowa i samochod w nienagannym stanie
świece przewody nowe tu musi być wszystko ok bo bedzie strzelał
kopułaka palec tez ok bo bedzie bum przy okazji montażu gazu mozna wymienić filtr powietrza
żadnych patentów na to zeby ratowac przepływke nie miałem samochod nigdy nie strzelił te zawory bezpieczeństwa nigdy do końca w 100% i tak nie działają.Kolejne jak założysz gaz nigdy nie rób czegoś w rodzaju jazda w granicach 1,5-2 tyś obrotów i podłoga wtedy tez mozesz mieć niespodziankę. moje auto gazu paliło mi max do 13 litrów ale to juz było nie oszczedzane na pedale srednio ok 11 wychodziło.
Co do silnika jaki masz? Na silniku masz nabity numer jego początkowe liczby i cyfry to oznaczenie czyli sprawdz czy jest 3A czy AAD nabite gdzies miedzy 3 a 4 świecą
z zewnątrz powinien wyglądać prawie jak ten tylko bez gazu [url=http://images21.fotosik.pl/185/e30237597723c97cm.jpg]Obrazek[/URL]

Filtr na nadkolu to filtr powietrza i wymienia sie go w 100% Ja wymieniam co ok 10 -15 tys km
o rany ale wężolandia :shock:

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 18 kwie 2007, 21:43

Wężolandia jak masz gaz to dodatkowych pare przewodów dochodzi a nie jestem jakims tam pseudo estetą który chowa całą instalacje zeby jej nie było widać. Samochód na gazie jak i na benzynie jezdził bez problemów wiec ja sie nie mam do czego przyczepić a to jak lecą przewody dla mnie jest mało ważne ze je widać dostęp jes przynajmniej bezproblemowy


Odnośnie gniazda diagnostycznego powinno być choć niekoniecznie sprawdz pod półką po stronie kierowcy moze tam coś bedzie. w b4 kostki czarna i biała w b3 była chyba brązowa ale nie pamietam koloru drugiej (zółta chyba ) wiem ze u mnie było ich z 6 sztuk w sumie ale nie wiem od czego :(

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 18 kwie 2007, 22:03

Gaz jest dobry do kuchenek i zapalniczek. Gaz przy wtrysku mechanicznym KE Jetronic - kłopotliwe i potrafi być bardzo kosztowne. Sekwencja i złącze diagnostyczne przy Jetroniku - panowie bądźcie poważni. Z czym masz go połaczyć skoro nie posiada on elektronicznego sterownika silnika (wtrysk jest sterowany mechanicznie).

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 kwie 2007, 22:25

chips pisze:Gaz jest dobry do kuchenek i zapalniczek. Gaz przy wtrysku mechanicznym KE Jetronic - kłopotliwe i potrafi być bardzo kosztowne. Sekwencja i złącze diagnostyczne przy Jetroniku - panowie bądźcie poważni. Z czym masz go połaczyć skoro nie posiada on elektronicznego sterownika silnika (wtrysk jest sterowany mechanicznie).
Rozumując w ten sposób równie dobrze można powiedzieć że olej napędowy jest dobry do traktorów lub czołgów a nie do samochodów. Ludzie montują sobie gaz do tych autek, jeżdżą i chwalą sobie, a sterownik silnika nie musi być wcale wykorzystywany, wszystko zależy od rodzaju instalacji.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 18 kwie 2007, 22:37

czarekj pisze:
chips pisze:Gaz jest dobry do kuchenek i zapalniczek. Gaz przy wtrysku mechanicznym KE Jetronic - kłopotliwe i potrafi być bardzo kosztowne. Sekwencja i złącze diagnostyczne przy Jetroniku - panowie bądźcie poważni. Z czym masz go połaczyć skoro nie posiada on elektronicznego sterownika silnika (wtrysk jest sterowany mechanicznie).
Rozumując w ten sposób równie dobrze można powiedzieć że olej napędowy jest dobry do traktorów lub czołgów a nie do samochodów. Ludzie montują sobie gaz do tych autek, jeżdżą i chwalą sobie, a sterownik silnika nie musi być wcale wykorzystywany, wszystko zależy od rodzaju instalacji.
Wtrysk sekwencyjny ciężko założyć beż sterownika (jest to wręcz niemożliwe). A co do gazu to jakby konstruktorzy Audi chcięli, żeby ich samochody jeździły na gazie to takie autka wypuszczaliby z fabryki. A ludzie jeżdżą na gazie nie dlatego, że jest lepiej tylko dlatego, że jest taniej (sam tak jeździłem przez dwa lata ze względów finansowych, jak gaz był po 0,90 zł). Ostatnio rozbierałem silnik 2,0 90 PS, jeżdżący na gazie i nikt mi nie wmówi, że nie ma on wpływu na trwałość silnika.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 kwie 2007, 22:57

Proszę podaj jakikolwiek sygnał, który wytwarza oryginalny sterownik silnika i jaki jest wykorzystywany przez centralkę od gazu. Każdy sygnał da się wytworzyć. Ludzie dokładają nawet sondy Lambda czy wszelkiego rodzaju czujniki gdy ich nie ma i działa.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 18 kwie 2007, 23:05

Ja nie słyszałem, żeby komuś udało się założyć senwencję do jetronica (ponieważ sekwencja wymaga elektroniki, której wtrysk mechaniczny nie posiada), ale to Ty jesteś specjalista

[ Dodano: 2007-04-18, 23:09 ]
Z tego co jest mi wiadomo to sekwencja wykorzystuje sygnał do wtrysku podawany przez sterownik (z tego co wiem sekwencja korzysta z własnych wtryskiwaczy na każdym cylindrze). Ale nie będę się z Tobą spierał bo jak napisałem nie jestem zwolennikiem gazu i nie zgłębiam specjalnie tej problematyki.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 19 kwie 2007, 07:42

Ludzie dokładają nawet sondy Lambda czy wszelkiego rodzaju czujniki gdy ich nie ma i działa.
U mnie jest padnięta sonda lambda i jest komputer sterujący gazem. Czyli ten komputer od gazu nie pracuje teraz a i tak bardzo dobrze silniczek chodzi. Ale chyba wezmę sie teraz za tą sondę bo trochę za dużo według mnie autko spala. Ile taka sonda może kosztować do 2.0 16V? Czy ktoś się orientuje?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 kwie 2007, 09:39

PABLO masz rację. Zużycie Ci wzrosło m.in. przez padnieta sondę Lambda. Nowa, oryginalna sonda Bosch w W-wie dla klienta bez zniżek w IC kosztuje 211 PLN.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl