[80 b3]zamiana oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 158
- Rejestracja: 28 sty 2007, 16:20
- Lokalizacja: Wrocław
[80 b3]zamiana oleju
witam czy moge bezstresowo wymienic olej u siebie z castrol 15/40 na 10 polsyntetyk innej firmy?
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
moim zdaniem nie ma sensu tego robić... autko już zapewne jeździ od wielu sezonów na mineralnym, poza tym ma swój przebieg i zapewne zjada troszkę tego oleju... nie jest źle, wiec nie ma sensu zmieniać... tymbardziej że minerał tańszy jest kapkę...
odnosnie zalewania oleju do silników i przejść z minarlnego na semisynetyk to już było duzo na forum, poszukaj w szukajce
odnosnie zalewania oleju do silników i przejść z minarlnego na semisynetyk to już było duzo na forum, poszukaj w szukajce
oleje silnikowe...
w Nr 15 tyg. "motor" ukazał sie artykuł pt. "O olejach bez tajemnic". Pozwole sobie zacytować fragment tego artykułu: "...w odróżnieniu od olejów mineralnych które powstają bezpośrednio z przetwarzania ropy naftowej, oleje syntetyczne tworzone są w wyniku reakcji chemicznych....Właściwości smarne olejów syntetycznych wcale nie są lepsze niż właściwości olejów mineralnych, jednak oleje syntetyczne są bardziej stabilne temperaturowo, czyli zużywają się wolniej. Mają też silniejsze właściwości myjące, co powoduje że lepiej utrzymują silnik w czystości. Badania wykazuja też, że prawidłowo eksploatowany silnik na oleju syntetycznym nosi nieco mniejsze ślady zużycia. Oleje półsyntetyczne mają pośrednie właściwości.... W samochodzie który od początku jeżdził na oleju syntetycznym, nie ma konieczności wymiany oleju na mineralny, nawet przy dużym przebiegu. Inaczej sprawa wyglada, gdzy przeszłość pojazdu nie jest znana, jego przebieg wysoki a silnik został zalany olejem mineralnym. W takiej sytuacji zastosowanie oleju syntetycznego, który doskonale wypłukuje nagary, mogłoby rozszczelnić silnik, poprzez rozpuszczenie osadów..."
Pozdrawiam - Adam.
Pozdrawiam - Adam.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Omen to co jest napisane w tym artykule to prawda. Ale...
Ja jak kupiłem moją Niunię (miała 241tys) to nie miałem zielonego pojęcia jaki był w niej olej a domniemam że minerał. Uszczelka pod głowicą delikatnie się pociła ale olej był mazią - jak odkręciłem korek to zobaczyłem kluchy... Na początek zalałem najtańszy minerał (z Lidla) i wymieniłem filtr. Po przejechaniu jakichś 1.5-2tys wymieniłem Jeszcze raz na ten sam olej i po ok 5tys wymieniłem na Shell Helix (10/40) i tak jest do dzisiaj (na tym oleju przejechałem już jakieś 13tys i nic się nie dzieje. Silnik nie bierze praktycznie w ogóle oleju (na 10tys 0.2l), uszczelka jak się pociła tak się poci i to pewnie jest główną przyczyną ubywania tej znikomej ilości oleju. Co do porównania 15/40 i 10/40 to różnica jest zasadnicza - 10/40 jest rzadszy i szybciej smaruje silnik co jest jedynie zaletą a zwłaszcza zimą kiedy temperatury spadają i olej gęstnieje. Dlatego też nie zaleca się po odpaleniu samochodu (na zimnym) od razu wkręcać silnika na obroty wyższe niż 3tys gdyż nierozgrzany, gęsty olej nie nadąża smarować silnika w takim tempie jak powinien. Drugą ważną rzeczą jest fakt iż każdy koncern samochodowy ma swoje normy które oleje też powinny spełniać (jeśli szanuje się swój silnik;-) w wypadku VW/Audi są to VW 500.00, VW 502.00, VW 505.00 - zawsze są podane na opakowaniu jeśli olej tym normą odpowiada. Wyżej była mowa o oleju Mobil - ostatnio sprawdzałem w sklepie i żaden z występujących na naszym rynku Mobil'i nie spełnia ani 1 normy VW...
Ja jak kupiłem moją Niunię (miała 241tys) to nie miałem zielonego pojęcia jaki był w niej olej a domniemam że minerał. Uszczelka pod głowicą delikatnie się pociła ale olej był mazią - jak odkręciłem korek to zobaczyłem kluchy... Na początek zalałem najtańszy minerał (z Lidla) i wymieniłem filtr. Po przejechaniu jakichś 1.5-2tys wymieniłem Jeszcze raz na ten sam olej i po ok 5tys wymieniłem na Shell Helix (10/40) i tak jest do dzisiaj (na tym oleju przejechałem już jakieś 13tys i nic się nie dzieje. Silnik nie bierze praktycznie w ogóle oleju (na 10tys 0.2l), uszczelka jak się pociła tak się poci i to pewnie jest główną przyczyną ubywania tej znikomej ilości oleju. Co do porównania 15/40 i 10/40 to różnica jest zasadnicza - 10/40 jest rzadszy i szybciej smaruje silnik co jest jedynie zaletą a zwłaszcza zimą kiedy temperatury spadają i olej gęstnieje. Dlatego też nie zaleca się po odpaleniu samochodu (na zimnym) od razu wkręcać silnika na obroty wyższe niż 3tys gdyż nierozgrzany, gęsty olej nie nadąża smarować silnika w takim tempie jak powinien. Drugą ważną rzeczą jest fakt iż każdy koncern samochodowy ma swoje normy które oleje też powinny spełniać (jeśli szanuje się swój silnik;-) w wypadku VW/Audi są to VW 500.00, VW 502.00, VW 505.00 - zawsze są podane na opakowaniu jeśli olej tym normą odpowiada. Wyżej była mowa o oleju Mobil - ostatnio sprawdzałem w sklepie i żaden z występujących na naszym rynku Mobil'i nie spełnia ani 1 normy VW...
no zmieniam z minerała na połsyntetyk auto zapewne jezdziło przedemna na polsyntetyku tak wynikało z ksiażki ,ja zrobilem pierwszą wymiane w kraju na minerał castroj 15/40 ,a teraz wleje magnateca 10/40 ,nie przewiduje komplikacji z tym związanych bo silnik ma 120tyś km i od 5 tys lpg wiec jest czysciutki jak łza :mrgreen:
- czarek_d20
- Forum Audi 80
- Posty: 81
- Rejestracja: 15 gru 2006, 19:40
- Lokalizacja: Parczew-w.lubelskie