Witam serdecznie Wszystkich :-> Drodzy mam problem a mianowicie zmieniając dzisiaj oponki postanowiłem sprawdzić sobie wszystko pod maska wyczyścić po zimie aby lśniło i jeździło prawidłowo. Gdy zacząłem grzebać okazało się ze kabel od sondy lambda<ten podający impuls> jest odpięty :shock: a w jego miejsce jest wpięty inny kabel od centralki gazu bądź emulatora sondy lambda.
I teraz moje pytanie w takim bądź układzie gdzie ma być podpięta sonda lambda??Bo jeśli dobrze pamiętam to do prawidłowego działania LPG<niestety druga generacja > potrzebna jest sprawna sonda lambda,tak??
Faktem jest ze auto jak kopiłem paliło mi 14 LPG w mieście przy jeżdżąc do 3 tyś obrotów ale niestety nie zdążyłem nic z tym zrobić ponieważ miałem kilka miesięcy wyjętych z życiorysu po kilku operacjach
Czy ten kabel ma być podpięty pod centralkę LPG czy gdzie??
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
[80 B3 2,0 6A + LPG]Pytanie o kabelki sondy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
Przy instalacji 2 generacji ten kabel ma być podpięty przez centralkę ale:
1. w momencie pracy na PB jest on podpięty przez centralkę i idzie do ECU
2. przy pracy na LPG sygnał ze sondy biegnie do centralki gazu i dalej powinien być podpinany automatycznie do masy (wtedy ecu wyłapuje to jako zwarcie sondy do masy i wywala bład 525 który nie jest brany pod uwage przez ECU
na tej stronie poniżej masz instrukcje montażu instalacji II gen firmy KME Bingo M
http://www.kme.com.pl/pdf/InstrukcjaBNGM-pl-1-4__1.pdf
na schemacie połączen widać prawidłowy montaż
Przewód fioletowy (sygnał z lambdy) jest puszczony na centralkę i przez centralkę jest realizowane przełączenie do masy (przewód szary) dla LPG lub normalne dla PB
1. w momencie pracy na PB jest on podpięty przez centralkę i idzie do ECU
2. przy pracy na LPG sygnał ze sondy biegnie do centralki gazu i dalej powinien być podpinany automatycznie do masy (wtedy ecu wyłapuje to jako zwarcie sondy do masy i wywala bład 525 który nie jest brany pod uwage przez ECU
na tej stronie poniżej masz instrukcje montażu instalacji II gen firmy KME Bingo M
http://www.kme.com.pl/pdf/InstrukcjaBNGM-pl-1-4__1.pdf
na schemacie połączen widać prawidłowy montaż
Przewód fioletowy (sygnał z lambdy) jest puszczony na centralkę i przez centralkę jest realizowane przełączenie do masy (przewód szary) dla LPG lub normalne dla PB
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
Widmo niestety nie otwiera mi sie link do stronki.Ale jeśli dobrze rozumie to kabel od sondy jest podpięty do centralki LPG,tak?? Ja akurat mam instalacje BRC założoną.
Widmo a jeszcze jedno pytanie w momencie jeśli ten przewód był odpięty to mógł on powodować większe zużycie paliwa,dymienie na biało i czasami po puszczeniu gazu trzymanie obrotów które po chwili spadały??Bo miałem takie objawy.Wiem troszkę głupie pytanie bo wiadomo że przy padniętej sondzie autko ma większy apetyt na paliwo, ale jeśli dobrze wiem to wtedy nie dymi na biało tylko na czarno
Widmo a jeszcze jedno pytanie w momencie jeśli ten przewód był odpięty to mógł on powodować większe zużycie paliwa,dymienie na biało i czasami po puszczeniu gazu trzymanie obrotów które po chwili spadały??Bo miałem takie objawy.Wiem troszkę głupie pytanie bo wiadomo że przy padniętej sondzie autko ma większy apetyt na paliwo, ale jeśli dobrze wiem to wtedy nie dymi na biało tylko na czarno
tu masz poprawiony link do schematu (kliknij aby powiekszyć)
Tak ten przewód sygnałowy od sondy jest podpiety do centralki i z centralki wychodzi drugi przewód który się łączy z tym co biegnie do ECU
Centralka pracuje jako mostek, coś w stylu przekaźnika.
Jeśli sonda była odpieta to ECU wtedy podkłada zastępczy sygnał sondy i pracuje w trybie awaryjnym (chociarz nie zawsze bo czasami bierze to jako błąd sporadyczny)
Wtedy autko ma zwiększony apetyt na paliwo no i oczywiscie kopci.
Kolor spalin jest uzależniony od tego jak bardzo zmieniona jest mieszanka.
mi przy walnietej sondzie praktycznie nie dymił pomimo ze palił paliwa jak smok (22l /100km po miescie) pełny bak na około 300 km 8-)
jedynie na zimnym przy odpaleniu pusciło dymka na szaro a po rozgrzaniu był spokój.
podaj model centralki gazu BRC i co dalej. moze mam schemat to wtedy podesle.
Tak ten przewód sygnałowy od sondy jest podpiety do centralki i z centralki wychodzi drugi przewód który się łączy z tym co biegnie do ECU
Centralka pracuje jako mostek, coś w stylu przekaźnika.
Jeśli sonda była odpieta to ECU wtedy podkłada zastępczy sygnał sondy i pracuje w trybie awaryjnym (chociarz nie zawsze bo czasami bierze to jako błąd sporadyczny)
Wtedy autko ma zwiększony apetyt na paliwo no i oczywiscie kopci.
Kolor spalin jest uzależniony od tego jak bardzo zmieniona jest mieszanka.
mi przy walnietej sondzie praktycznie nie dymił pomimo ze palił paliwa jak smok (22l /100km po miescie) pełny bak na około 300 km 8-)
jedynie na zimnym przy odpaleniu pusciło dymka na szaro a po rozgrzaniu był spokój.
podaj model centralki gazu BRC i co dalej. moze mam schemat to wtedy podesle.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
Heh czyli dobrze podpiołem wczoraj
Widmo wiesz dzisiaj szukając tego oznaczenia centralki znalazłem tylko jedno "Sonda blitz"to mialem wypisane na wyciągu ze świadectwa homologacji natomiaast na fakturze mam opisane "Top Kit Blitz L(ECO BEZ EMULAT. 4 kanałowy)" oraz "Modulator K-J BRC" o to dokładnie chodzi?? Wybacz za głupie pytania ale akurat na instalacjach LPG wogóle się nie znam.
Widmo wiesz dzisiaj szukając tego oznaczenia centralki znalazłem tylko jedno "Sonda blitz"to mialem wypisane na wyciągu ze świadectwa homologacji natomiaast na fakturze mam opisane "Top Kit Blitz L(ECO BEZ EMULAT. 4 kanałowy)" oraz "Modulator K-J BRC" o to dokładnie chodzi?? Wybacz za głupie pytania ale akurat na instalacjach LPG wogóle się nie znam.