[ B3 1.8 PP LPG]Grzechotanie w silniku
[ B3 1.8 PP LPG]Grzechotanie w silniku
Witam wszystkich.Ostatnio w silniku zaczeło mi coś grzechotać w okolicach pompy wodnej.To taki dźwięk jakby się zacierało łożysko. Ostatnio wymieniałem pasek rozżądu i rolkę, łożyska w alternatorze.Dziś ściągnołem pasek od alternatora-i pompy wody i dalej to samo.Grzechotanie jest słyszalne na wolnych obrotach-jak dodam gazu to nic nie słychać.Mechanik mi dziś powiedział że to może być wałek pośredni.Jak myslicie?Z góry dziękuje za odpowiedzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Mam podobny problem w silniku 1,6 RN. Dziś wymieniłem pasek rozrządu i napinacz i odgłos się nasilił. Wcześniej miałem podobnie jak kolega wyżej - słyszalne na wolnych obrotach, przy wyższych znikome lub w ogóle nie słyszalne. Teraz słychać i na wolnych obrotach i na wyższych. Nawet podczas jazdy.
goldi j51, myślisz, że to może być koło od pompy wody? Ociera o obudowę/osłonę rozrządu?
goldi j51, myślisz, że to może być koło od pompy wody? Ociera o obudowę/osłonę rozrządu?
Dobrym patentem może być stetoskop (słuchawki lekarskie). Sam się przekonałem że na odpalonym silniku ciężko cokolwiek zlokalizować. Można spróbować obadać właśnie tak. Ja tak znalazłem piszczącą rolkę rozrządu, chociaż słuchając normalnie można było na 100% twierdzić że łożysko alternatora. Kiedy dostawisz stetoskop w okolice hałasującego elementu zobaczysz różnicę. no tylko nie każdy go ma...
sitar ,ten mechanik może mieć rację , mój przypadek jest identyczny , robiłem wszystko żeby się pozbyć tego dzwięku i nic (zmieniałem rozrząd , napinacz, pompa wody , łożyska alternatora , odpinałem pompę wspomagania ).Zostaje tylko wałek pośredni , ewentualnie chodzi mi po głowie że może to jeszcze być osłona metalowa oddzielająca pasek rozrzadu od silnika , chodzi tu chyba o zmniejszenie temperatury oddziałującej na pasek. Może ta osłona po rozgrzaniu się wygina i obciera o koło wałka pośredniego .
Jest jeszcze oprawa wałka rozrządu , ustala ona luz poosiowy wałka , ale wg. książki nie naprawia się tam nic tylko wymienia ją w całości na nową . A to grzechotanie wydobywa się mniej więcej z tego miejsca . Ale , żeby nie wchodzić w koszty to należało by najpierw to rozebrać i sprawdzić . Według instrukcji silnik do wyjęcia, jeśli chodzi o wałek bo jest długi , natomiast chcąc sprawdzić tą oprawę to może by się dało bez wyciagania motoru, no i jest jeszcze kwestia chłodnicy , może po wyjęciu jej byłby lepszy dostęp .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Dużo mniej roboty by było chyba rozbierając przód - zderzak, pas przedni, chłodnica, etc. <ok>darioj1 pisze:Według instrukcji silnik do wyjęcia, jeśli chodzi o wałek bo jest długi , natomiast chcąc sprawdzić tą oprawę to może by się dało bez wyciagania motoru, no i jest jeszcze kwestia chłodnicy , może po wyjęciu jej byłby lepszy dostęp .
Witam, kiedyś miałem podobnie, u mnie grzechotanie pojawiało się po przekroczeniu temp. 80st. podejrzewałem pompę, alternator i Bóg wie co. Mechanik powiedział, że to pierdoła, obciera koło o jakąś blachę. Zdjął osłonę paska rozrządu i coś przygiął, do dziś nie wiem co bo nie sprawdzałem. W każdym razie problem zniknął, zanim wydasz kasę u mechanika, poszukaj pod tą osłoną, może pomoże
Tak to wygląda wg. książki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b12 ... 782c0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/699 ... 05854.html
Ta oprawa to nr .5 według mnie .
[ Dodano: 2009-04-11, 10:12 ]
Wojtek70 , może tak właśnie jest . Po zdjęciu górnej osłony rozrządu niewiele jednak można zobaczyć , natomiast dolna część osłony jest włożona przed kołem pasowym na wale głównym , więc trzeba by zdemontować je , jak i koło od pompy wody .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b12 ... 782c0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/699 ... 05854.html
Ta oprawa to nr .5 według mnie .
[ Dodano: 2009-04-11, 10:12 ]
Wojtek70 , może tak właśnie jest . Po zdjęciu górnej osłony rozrządu niewiele jednak można zobaczyć , natomiast dolna część osłony jest włożona przed kołem pasowym na wale głównym , więc trzeba by zdemontować je , jak i koło od pompy wody .