Witam wszystkich.
Mam pytanie gdzie jest pokrętło do regulacji oświetlenia(jaśniej czy ciemniej) licznika i konsoli. U mnie świeci się tylko licznik, to chyba mało prawdopodobne aby przepaliły się pozostałe żaróweczki od nawiewów, przycisków czy zapalniczki.Tak myślę może to kwestia regulacji, albo jakiś bezpiecznik tylko z opisów trudno mi określić który za to odpowiada.
Dodam że licznik mam bez obrotomierza.
[B3 1.6] regulacja oświetlenia licznika i konsoli
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
pokrętło regulacji masz z lewej strony na zegarach długi (dzyndzel)
na 100% środkowa konsola jest też tym regulowana ale podświetlanie guzików takich jak np. ogrzewanie szyby,przeciwmgielne i regulacja wysokości świateł są podłączone pod stacyjkę. Stawiam na przerwany przewód, sprawdz czy dochodzi prąd pod oświetlenie nawiewów
na 100% środkowa konsola jest też tym regulowana ale podświetlanie guzików takich jak np. ogrzewanie szyby,przeciwmgielne i regulacja wysokości świateł są podłączone pod stacyjkę. Stawiam na przerwany przewód, sprawdz czy dochodzi prąd pod oświetlenie nawiewów
Sprawdzę w sobotę czy na oświetleniu nawiewów przychodzi plus tam chyba będzie najłatwiej tak myślę, jeżeli nie będzie to mówisz, że prawdopodobnie przerwany przewód. Możesz podpowiedzieć w jakiej okolicy powinno wchodzić zasilanie na te nawiewy i popielniczkę. Napisałeś jeszcze że przyciski zasilane są ze stacyjki czyli powinny być podświetlone jak przekręce stacyjkę cały czas, a nie jak tylko włącze światła, dorze to zrozumiałem? W liczniku mam 4 pokrętła licząć od lewej. Czyli chyba 1 jest od regulacji bo 2 jest już od nastawiania zegarka, następne 3 od kasowania licznika kilometrów a 4? nie wiem od czego.
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
Tak dobrze.swaldi pisze:Napisałeś jeszcze że przyciski zasilane są ze stacyjki czyli powinny być podświetlone jak przekręce stacyjkę cały czas, a nie jak tylko włącze światła, dorze to zrozumiałem?
czwarte jest do regulacji wskaźnika rezerwy <ok>swaldi pisze:W liczniku mam 4 pokrętła licząć od lewej. Czyli chyba 1 jest od regulacji bo 2 jest już od nastawiania zegarka, następne 3 od kasowania licznika kilometrów a 4? nie wiem od czego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja w swoim zaraz po zakupie miałem taką sytuacje jak u autora tematu tzn. nie miałem podświetlania pokręteł nawiewów (spalone wszystkie 3 żarówki) i kilku przycisków. Wszędzie były popalone żarówki, są to takie żarówki jak idą do podświetlania deski rozdzielczej w Polonezie – wciskane, bez cokoła. Żeby zdjąć panel nawiewów trzeba ściągnąć wszystkie pokrętła i odkręcić dwa wkręty, przyciski można podważyć płaskim śrubokrętem i zejdzie ich przód. Po rozebraniu pokręteł nawiewów możesz sprawdzić czy dochodzi do niego prąd, bo w środku dwa konektorki są na wierzchu.
Witam.
Więc jest tak jak napisał aldi, sprawdziłem napięcie jest, czyli żaróweczki i właśnie je wymieniłem te 3 pod pokrętłami nawiewów.Teraz planuje wymienić żaróweczkę w podświetlaniu zapalniczki ale za żadne skarby nie mogę się tam dostać, nie mogę zdjąć tej górnej częsci poradzcie jak ją podejść. Na końcu wezmę się za przyciski bo tam podobno były 2 rodzaje, normalne wciskane i lutowane, jeśli te lutowane to trochę będzie gorzej.
Więc jest tak jak napisał aldi, sprawdziłem napięcie jest, czyli żaróweczki i właśnie je wymieniłem te 3 pod pokrętłami nawiewów.Teraz planuje wymienić żaróweczkę w podświetlaniu zapalniczki ale za żadne skarby nie mogę się tam dostać, nie mogę zdjąć tej górnej częsci poradzcie jak ją podejść. Na końcu wezmę się za przyciski bo tam podobno były 2 rodzaje, normalne wciskane i lutowane, jeśli te lutowane to trochę będzie gorzej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja w swoim A80 z silnikiem PP z 90r też miałem wciskane.
Aby zmienić żarówkę w popielniczce musisz odkręcić śrubkę na klucz 10mm, która znajduje się wgłębi nad gniazdem zapalniczki. Żeby ją dostrzec najlepiej użyć latarki bo jest głęboko schowana i do tego w cieniu. Po jej odkręceniu wychodzi ci gniazdo z oprawką żarówki.
Aby zmienić żarówkę w popielniczce musisz odkręcić śrubkę na klucz 10mm, która znajduje się wgłębi nad gniazdem zapalniczki. Żeby ją dostrzec najlepiej użyć latarki bo jest głęboko schowana i do tego w cieniu. Po jej odkręceniu wychodzi ci gniazdo z oprawką żarówki.