[80 b4 2.0 ABT]Samodzielna regulacja LPG
[80 b4 2.0 ABT]Samodzielna regulacja LPG
Witam...
Znalazłem w sieci program "Autronic" (używają go w serwisach LPG) oraz schemat przewodu do podłączenia do komputera od LPG. Wchodząc w ten program jest tam dosyć dużo opcji do regulacji.
Czy ktoś już próbował się edukować w tym kierunku ?
Znalazłem w sieci program "Autronic" (używają go w serwisach LPG) oraz schemat przewodu do podłączenia do komputera od LPG. Wchodząc w ten program jest tam dosyć dużo opcji do regulacji.
Czy ktoś już próbował się edukować w tym kierunku ?
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2007, 17:07 przez markich, łącznie zmieniany 1 raz.
Wal śmiało pytaniami. Wiem o tym wszystko. Moim zdaniem są lepsze sterowniki/centralki LPG i programy do ich obsługi. W AL700 nie ma możliwości regulacji automatycznej na Lambda różne od 1. Wielu klientów uskarża się że na tym ustawieniu automatycznym ich auto pali zbyt dużo. Sam osobiści mam AL700 ale przybieram się by to wyrzucić i wstawić centralkę z większą liczbą możliwości, np STAG lub Bingo. AL700 jest dobry dla początkujących i niewybrednych.
Na początek zamieszczam schemat przewodu. Za bardzo się na elektronice nie znam dlatego dałem go kolegom z pracy. Zrobili mi go. Jeszcze jestem w pracy i nie mogę go sprawdzić, ale wieczorkiem sprawdzę czy to działa.
[ Dodano: 2007-04-19, 16:55 ]
Co do spalania to jeszcze nie wiem
[ Dodano: 2007-04-19, 16:55 ]
Ja odebrałem od gazoli wczoraj autko (wstawili mi właśnie AL-700) i odczułem znaczną różnicę w dynamice na gazie w stosunku do jazdy na benzynie. Wydaję mi się, że aż za duża . Kiedyś miałem golfa na gazie i dopiero przy pełnym obciążeniu była różnica.czarekj pisze:Wielu klientów uskarża się że na tym ustawieniu automatycznym ich auto pali zbyt dużo.
Co do spalania to jeszcze nie wiem
Napisałeś, że znalazłeś ten programik gdzieś na sieci. Jak możesz to podrzuć link bo sam mam taki sterownik w jednym samochodzie i przydał by mi się. Albo jak możesz to podeślij mi go na maila.
A w związku z instrukcją do tego programika to odsyłam cię do działu download dalej link Instrukcje naprawcze audi 80/90 i dalej masz Instrukcja obsługi AL-700.
A w związku z instrukcją do tego programika to odsyłam cię do działu download dalej link Instrukcje naprawcze audi 80/90 i dalej masz Instrukcja obsługi AL-700.
Staga jeszcze nie testowałem, oparłem sie na radzie kolegi. Z tego co widziałem to Stag-ów są co najmniej 4 rodzaje. Przeglądałem program do Bingo i spodobało mi się ustawianie poziomu Lambda, czego nie ma w AL700. Niejednokrotnie w programie do AL700 wystepowały jakieś błędy mimo, ze program i interface kupiłem od licencjonowanego dystrybutora gdy tylko AL pojawił sie na rynku. Używam AL700 od ok. 5 lat i zawsze reguluje go na "oko" używając zewnętrznego testera do sondy Lambda. Przy regulacji proponowanej przez sterownik owszem auto chodzi tak samo jak na benzynie, ale jest to okupione spalaniem na poziomie ok. 13 litrów (dla silnika 2,0). Przy regulacji ręcznej oraz szybkiej jeździe na trasie (ok. 130 -150 km/h) wychodzi mi maks. 11 litrów. Do tego AL 700 nie ma opcji zachodzenia na siebie fazy benzyny i gazu i wystepują szarpnięcia przy przełączaniu benzyna/gaz.
kornel86@tlen.plmarkich pisze:Podaj e-mailaKorNoLio pisze:Jak możesz to podrzuć link bo sam mam taki sterownik w jednym samochodzie i przydał by mi się
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Witam wszystkich jeszcze raz. Instrukcje i soft do Stag'ów Instrukcje i soft do Bingo Instrukcje i soft do Lecho .
Co do AL-700, to brak opcji nakładania paliw wynika z braku emulatora wtrysku. Poza tym uważam, że są lepsze i wcale nie droższe sterowniki. Kolejna sprawa to kiepski emulator lambdy (podobnie w Bingo), a to dlatego, że brak możliwości zmiany czasów L i H dla różnych prędkości obrotowych silnika (bardzo ważne, bo ECU rozwala mapy wtrysku benzyny). Co do regulacji, o której pisał Czarekj to każdy z tych sterowników umożliwia zmianę składu mieszanki na lambda <1>.. Wystarczy zmienić próg sondy. Owszem opcja autoadaptacji PWA to porażka, ale to opcja "dla leniwych" i "zielonych".
Jakieś pytania, to służę pomocą w miarę możliwości.
Aha ktoś pytał o Staga. Rzeczywiście Stag 2l to porażka, podobnie Lecho Mini, AL-600, BRC Blitz. To są najprostsze sterowniki, a właściwie atrapy sterowników, stworzone by "obejść" przepisy o konieczności stosowania sterowania mieszanką w autach z katalizatorem. Natomiast Lecho Maxi, Bingo M/S, Autronic AL-700/800, Stag 50/100/150 i parę innych to już dość dobre sterowniki. Moim zdaniem na uwagę zasługują Stag 150, Lecho Maxi Lambda. Mają bardzo dobre emulatory lambdy i zaawansowane funkcje regulacyjne.
Co do AL-700, to brak opcji nakładania paliw wynika z braku emulatora wtrysku. Poza tym uważam, że są lepsze i wcale nie droższe sterowniki. Kolejna sprawa to kiepski emulator lambdy (podobnie w Bingo), a to dlatego, że brak możliwości zmiany czasów L i H dla różnych prędkości obrotowych silnika (bardzo ważne, bo ECU rozwala mapy wtrysku benzyny). Co do regulacji, o której pisał Czarekj to każdy z tych sterowników umożliwia zmianę składu mieszanki na lambda <1>.. Wystarczy zmienić próg sondy. Owszem opcja autoadaptacji PWA to porażka, ale to opcja "dla leniwych" i "zielonych".
Jakieś pytania, to służę pomocą w miarę możliwości.
Aha ktoś pytał o Staga. Rzeczywiście Stag 2l to porażka, podobnie Lecho Mini, AL-600, BRC Blitz. To są najprostsze sterowniki, a właściwie atrapy sterowników, stworzone by "obejść" przepisy o konieczności stosowania sterowania mieszanką w autach z katalizatorem. Natomiast Lecho Maxi, Bingo M/S, Autronic AL-700/800, Stag 50/100/150 i parę innych to już dość dobre sterowniki. Moim zdaniem na uwagę zasługują Stag 150, Lecho Maxi Lambda. Mają bardzo dobre emulatory lambdy i zaawansowane funkcje regulacyjne.