[ 80 B4 ABK ] problem z nawiewem
[ 80 B4 ABK ] problem z nawiewem
Witam. Mam taki problem, z nawiewem, grzeje bardzo ładnie, regulując temperaturę nawet o 1 stopień ( przy klimatroniku u mnie ) czuć różnicę, ale problem pojawia się w momencie gdy chcę ochłodzić wnętrze. Gdy ustawię temperaturę najniżej na "LO" niby wieje zimniej, ale już się latem o tym przekonałem, że nawet ustawiając na LO jest masakra i we wnętrzu jest gorąco jak nie wiem co, po włączeniu klimatyzacji czuć że powietrze robi się chłodniejsze, ale to nie jest efekt zadowalający do końca, wygląda na to że powietrze zimne miesza się z ciepłym, czy to może być wina zapadek ?? że któraś z nich się nie domyka do końca ?? i jeszcze jedno, przez kratki boczne wieje bardzo dobrze, środkiem już troszkę gorzej, a jak zamknę wylot środkowej to zaczyna gwizdać powietrze jakby zamknięcie wylotu powietrza się do końca nie domykało, no i przy podszybiu też dość słabo wieje. Liczę na waszą pomoc, że mi coś doradzicie w tej sprawie.
PS. przeszukałem inne podobne tematy, ale do końca nie znalazłem odpowiedzi, więc liczę że temat nie zostanie zamknięty z powodu że " taki już był i proszę poszukać" <lol> pozdrawiam, matii62.
PS. przeszukałem inne podobne tematy, ale do końca nie znalazłem odpowiedzi, więc liczę że temat nie zostanie zamknięty z powodu że " taki już był i proszę poszukać" <lol> pozdrawiam, matii62.
Wg mnie klapki sterujące są najprawdopodobniej dziurawe (pianka na metalowych klapkach jest wydmuchana) i powietrze leci przez nagrzewnicę. Jednak po dłuższym zastanowieniu mogę stwierdzić że gdyby klapki były dziurawe to by caly czas leciało zimne powietrze.
drugą kwestią jaka jest wg mnie do sprawdzenia to działanie silniczków sterujących klapkami (tylko w klimatroniku).
owe silniczki mogą nie działać w pełnym zakresie pracy lub też klapki mogą się blokować w prowadnicach (zawiasach) obudowy nagrzewnicy.
kolejną kwestią która moze powodować powyższe objawy to uwalony panel klimatronika. spotkałem sie z takim uszkodzeniem że niby zmniejszał temperaturę ale bardzo minimalnie (brak wysterowania na silniczek regulacji temperatury). podmiana panelu pomogła.
na początek jednak zaczołbym od sprawdzenia klapek i silniczków.
Panel jest kwestią drugorzędną.
co do "świstaków" w kratkach nawiewów to na 99% jest wydmuchana pianko-gąbka która yszczelnia wylot z kratek
co do siły nadmuchu w srodku konsoli i podszybia to kanały wentylacyjne przytkane lub owe silniczki i klapki nie reagują (nie działają prawidłowo)
drugą kwestią jaka jest wg mnie do sprawdzenia to działanie silniczków sterujących klapkami (tylko w klimatroniku).
owe silniczki mogą nie działać w pełnym zakresie pracy lub też klapki mogą się blokować w prowadnicach (zawiasach) obudowy nagrzewnicy.
kolejną kwestią która moze powodować powyższe objawy to uwalony panel klimatronika. spotkałem sie z takim uszkodzeniem że niby zmniejszał temperaturę ale bardzo minimalnie (brak wysterowania na silniczek regulacji temperatury). podmiana panelu pomogła.
na początek jednak zaczołbym od sprawdzenia klapek i silniczków.
Panel jest kwestią drugorzędną.
co do "świstaków" w kratkach nawiewów to na 99% jest wydmuchana pianko-gąbka która yszczelnia wylot z kratek
co do siły nadmuchu w srodku konsoli i podszybia to kanały wentylacyjne przytkane lub owe silniczki i klapki nie reagują (nie działają prawidłowo)
no i dzisiaj zastała mnie nieprzyjemna rzecz, podczas jazdy zaczął mi przerywać nawiew, ale po chwili znów sie włączał i było wszystko ok, no ale w pewnym momencie ucichł na dobre.... i teraz juz nic nie powiewa, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i wszystkie są ok, to teraz pytanie, z której strony się do tego zabrać ?? czy trzeba sie bawić w zdejmowanie deski, żeby dojść do całego układu ?? czy może wystarczy zdjąć schowek od strony pasażera ?? a może jeszcze coś innego ?? miał ktoś też taki problem ?? liczę na waszą pomoc
na początek zdemontuj schowek (4 sruby) i wyciąg dmuchawe i podepnij do kostki od dmuchawy napięcie z Akumulatora. (poloryzacja +i- nie ważna bo najwyżej bedzie sie kręcił w drugą stronę) jeśli dmuchawa będzie działać bez przerywania nalezy sprawdzić czy na włączonym zapłonie dochodzi do niej napięcie, jesli nie dochodzi nalezy sprawdzić opornicę. Znajduje się tuż obok dmuchawy.
Jeśli tam tez napięcie dochodzi nalezy zdemontować panel sterowania nawiewami i sprawdzić przełącznik sily nadmuchu czy czasem styki nie są brudne, skorodowane i czy dobrze łączą.
Juz 3 razy sie spotkałem z taką usterką w A80 ze dmuchawa przerywała pracę przy jezdzie po dziurach lub nagłe samoczynne wyłączanie. okazalo sie ze uszkodzony był kabel zasilający wewnątrz dmuchawy.
Po podpięciu do Akku dmuchawa chodziła, ale po delikatnym ruszeniu w lewo bądź prawo zaczynała przerywać (szarpanie silnika dmuchawy) i nie kręciła się z max prędkością obrotową. z racji tego ze jest ona nierozbiralna musialem wymienić na używke, juz mialem 3 takie przypadki. wszytskie dmuchawy padaly w tym samym miejscu (kabel tuz przy wejsciu do obudowy) ale w autach ktore nie mialy filtra kabinowego. Byl tam poprostu syf który mogl spowodować uszkodzenie kabla, szczotek, komutatora wirnika.
wiem ze to nie jest reguła na ustarki nadmuchu ale pisze z tym co się spotkałem.
Jeśli tam tez napięcie dochodzi nalezy zdemontować panel sterowania nawiewami i sprawdzić przełącznik sily nadmuchu czy czasem styki nie są brudne, skorodowane i czy dobrze łączą.
Juz 3 razy sie spotkałem z taką usterką w A80 ze dmuchawa przerywała pracę przy jezdzie po dziurach lub nagłe samoczynne wyłączanie. okazalo sie ze uszkodzony był kabel zasilający wewnątrz dmuchawy.
Po podpięciu do Akku dmuchawa chodziła, ale po delikatnym ruszeniu w lewo bądź prawo zaczynała przerywać (szarpanie silnika dmuchawy) i nie kręciła się z max prędkością obrotową. z racji tego ze jest ona nierozbiralna musialem wymienić na używke, juz mialem 3 takie przypadki. wszytskie dmuchawy padaly w tym samym miejscu (kabel tuz przy wejsciu do obudowy) ale w autach ktore nie mialy filtra kabinowego. Byl tam poprostu syf który mogl spowodować uszkodzenie kabla, szczotek, komutatora wirnika.
wiem ze to nie jest reguła na ustarki nadmuchu ale pisze z tym co się spotkałem.
przeszukałem forum i znalazłem dość podobny problem, a nawet objawy były dosłownie takie same, i okazało się że były to szczotki silnika wentylatora, które się poprostu wytarły z wiekiem, więc to też sprawdzę, jak będzie troche czasu to zabiorę się za to i sprawdze te możliwości też co podałeś, dzięki widmo, <lol>
[ Dodano: 2009-04-12, 11:48 ]
[ Dodano: 2009-04-12, 11:48 ]
u mnie też jest podobny problem, tyle że na szybe wieje, ale nie z taką siłą jak powinno, a na nogi to już praktycznie wogóle, myśle że mogło się troche syfu zebrać, albo coś z kanałami jest, którędy nawiew idzie, albo te zapadki które kierują w którą strone ma lecieć powietrze, może coś z tych rzeczy, ale lepiej niech sie wypowie ktoś kto się lepiej na tym zna <lol>miniorka pisze:Witam panowie potrzebuje pomocy! chodzi o klimatronic w mojej audi to znaczy nie przełącza mi nawiewu na szybe oraz na nogi wieje tylko srodkiem, dmuchawa chodzi bez zastrzeżeń, pomóżcie mi
silniczki regulujące klapki staerowania nawiewem do sprawdzenia. czy są sprawne oraz czy klapki nie są przytarte.miniorka pisze:Witam panowie potrzebuje pomocy! chodzi o klimatronic w mojej audi to znaczy nie przełącza mi nawiewu na szybe oraz na nogi wieje tylko srodkiem, dmuchawa chodzi bez zastrzeżeń, pomóżcie mi
czasami w tychże klapkach (kierownice powietrza na szybe lub nogi) wypadają dziury w piance i stad brak nawiewu na szybe lub nogi.
do sprawdzenia numery :
11 (silniczek niebieski)
13 (silniczek czerwony)
3 uchwyt
34 kpl dzwigienek silniczków
Witam.
Ten problem czesto wystepuje w A4 - może dlatego ze wiecej A4 ma klimatronik.W sterownikach pada zawartosc pamieci w ktorej zapisany jest sposób pracy.Przez to panel moze nie widziec silniczków sterujacych klapkami nawiewów.W tym momencie wystarczy zmienic zawartosc pamieci na własciwa.Czesto cos takiego robilem.Moze byc tez jak napisali poprzednicy - zasyfione silniczki , ktore domagaja sie wyczyszczenia.
Ten problem czesto wystepuje w A4 - może dlatego ze wiecej A4 ma klimatronik.W sterownikach pada zawartosc pamieci w ktorej zapisany jest sposób pracy.Przez to panel moze nie widziec silniczków sterujacych klapkami nawiewów.W tym momencie wystarczy zmienic zawartosc pamieci na własciwa.Czesto cos takiego robilem.Moze byc tez jak napisali poprzednicy - zasyfione silniczki , ktore domagaja sie wyczyszczenia.
Najprosciej zrobic tak - zdejmij schowek i przełaczaj nawiewy raz na nogi raz na szybe.Bedziesz widzial czy chodza silniczki czy tez nie.One maja takie same kostki i mozna je zamieniac miejscami.Zamien miejscami ten ktory nie chodzi z tym ktory dziala i bedziesz wiedzial czy wina lezy po stronie silniczków czy tez sterownika.Od tego musisz zaczac bo to jest najprosciej zrobic.