[1.9TDI 1Z] Jaki potencjometr gazu do 1z ??
[1.9TDI 1Z] Jaki potencjometr gazu do 1z ??
Musze wymienić potencjometr gazu w 1.9 Tdi. Czy wiecie może czy wszystkie potencjometry w 1.9 Tdi 90KM byly te same ?? Czy muszę spisać numer ze starego bo np od jakiegoś anglika może nie pasować ? Z góry dzięki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Uszkodzenie,czy niesprawność potencjometru gazu ,jest tak rzadkie ,że ja na grubo ponad 150 sztuk starych 80 tek tdi ,które przeszły przez moje ręce ,ani razu się z tym nie spotkałem ....i obawiam sie że większość osób która wymieniła niepotrzebnie potencjometr gazu ,odpowie Ci tak samo ...Nie wiem o jakie auto pytasz ,bo w profilu masz b3 ,a tam tdi nie wystepowało ,ale jak pytasz o tdi w audi 80 ,to fiksacje błednie przypisywane potencjometrowi gazu ,typu brak reakcji na gaz ,czy falowanie obrotów ,są praktycznie zawsze spowodowane przez starszego typu nastawnik potencjometryczny. A prawidłowe działanie potencjometru gazu ,można sobie sprawdzić vagiem i można to zrobic bez jazdy ,i bez odpalonego silnika ,tylko na właczonym zapłonie . I to jest tak pewne jak 2x2 =4lutek pisze:podlaczam sie pod temat i moje pytanie -czy ktos wymienial ten potencjometr przy pedale????
mam tdi b4,w opisie jest b3 bo taka kiedys mialem,wprowadzilem poprawki ale nie wiem co sie stalo,podpinalismy auto pod kompa i wyskoczyl blad pedalu gazu,dlatego wydaje mi sie ze to on choc pewnosci nie mam,u mnie jest tak ze co jakis czas po wdepnieciu pedalu silnik reaguje z opoznieniem a czasem zawiesi sie na wysokich obrotach na sekunde,obroty nie faluja,zbiera sie jak trzeba,jakies wskazowki??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na pewno pedału gazu ? nie potencjometru ? Ech... :roll: To było tak od razu .... skoro jest bład pedału gazu ,to tam należy szukać ...choć ja bym najpierw sprawdził połaczenia wtyczki od pedału gazu ,bo jak wspomniałem ,potencjometr gazu ,praktycznie się nie psuje ...ale jak to bywa ,raz na kikaset przypadków ,psuje się coś ,co się normalnie nie psuje Jak podpinałeś vaga ,to było sobie sprawdzić działanie potencjometru ,na vagu w spoczynku jest 0 ,a max wciśniety to wartość 255 .Jak już upewnisz się że to jednak wina potencjometru ,to szukaj takiego jak masz ,bo róznią się wtyczkami w zależności od czasu produkcji. A na koniec zapytam,bo nadal nie pasuje mi tu ten pedał gazu , czy ten bład ,to był na pewno pedału gazu ? nie potencjometru ? ...napisz dokładnie jak był opisany bład ,bo potencjometr jest też w starszym typie nastawnika i to on własnie ,robi dokładnie takie cuda ,jak opisałeś wywala również bład potencjometru ,tyle że w nastawniku ...a nie pedał gazulutek pisze:mam tdi b4,w opisie jest b3 bo taka kiedys mialem,wprowadzilem poprawki ale nie wiem co sie stalo,podpinalismy auto pod kompa i wyskoczyl blad pedalu gazu,
znajomy podpinal pod komp i byly takie tabelki i wartosci wlasnie wysylane z pedalu podawane w procentach,na wylaczonym silniku sprawdzal i wartosci odzwierciedlaly zachowanie jak na zapalonym silniku,czyli ze co jakis czas reagowal z opoznieniem
[ Dodano: 2014-09-26, 21:47 ]
to teraz inne pytanie,czy ten potencjometr podejdzie z pierwszej a4ki??bo wygldaja podobnie a wtyczki maja takie same.
[ Dodano: 2014-09-29, 19:47 ]
no i zrobione,jednak byl to potencjometr przy pedale,teraz chodzi zupelnie inaczej,podszedl potencjometr z ze starszej A4ki
[ Dodano: 2014-09-26, 21:47 ]
to teraz inne pytanie,czy ten potencjometr podejdzie z pierwszej a4ki??bo wygldaja podobnie a wtyczki maja takie same.
[ Dodano: 2014-09-29, 19:47 ]
no i zrobione,jednak byl to potencjometr przy pedale,teraz chodzi zupelnie inaczej,podszedl potencjometr z ze starszej A4ki
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
U mnie też zaczyna szwankować potencjometr.
Na Vagu błąd - 777 Czujnik położenia pedału przyspieszenia - G79
Dwa razy miałem sutuację , że auto wchodziło na 1200 obr , miga kontrolka świec i nie reaguje na gaz , dopiero po ponownym uruchomieniu działa poprawnie, reakcja na gaz jest słabsza , ale czasem jak zatrybi to wyrywa mocno do przodu lub zrobi efekt kangura , czyli szarpnie do przodu i zahamuje mocno silnikiem.
Jak ociepli się trochę i obeschnie błoto , to zerknę tam i pewnie od razu wymienię go.
Na Vagu błąd - 777 Czujnik położenia pedału przyspieszenia - G79
Dwa razy miałem sutuację , że auto wchodziło na 1200 obr , miga kontrolka świec i nie reaguje na gaz , dopiero po ponownym uruchomieniu działa poprawnie, reakcja na gaz jest słabsza , ale czasem jak zatrybi to wyrywa mocno do przodu lub zrobi efekt kangura , czyli szarpnie do przodu i zahamuje mocno silnikiem.
Jak ociepli się trochę i obeschnie błoto , to zerknę tam i pewnie od razu wymienię go.