Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Katalizator

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Katalizator

Post autor: B4ME » 13 kwie 2009, 11:36

Panowie tak jak w temacie co by było leprze wyciąć kata i wstawić przelotową rurę o takiej samej średnicy jak cały wydech czy tylko wydłubać bebechy z puszki, zdania są podzielone więc proszę się wypowiedzieć(szczególnie użytkowników 1Z-etora) , fajne by było żeby ktoś to miał poparte hamownią(marzenia ściętej głowy hehe ) <piwo>
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 14:29 przez B4ME, łącznie zmieniany 1 raz.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Re: [B4 1Z] Katalizator-wyciąć czy wydłubać ?

Post autor: grinch » 13 kwie 2009, 11:41

B4ME pisze:Panowie tak jak w temacie co by było leprze wyciąć kata i wstawić przelotową rurę o takiej samej średnicy jak cały wydech czy tylko wydłubać bebechy z puszki, zdania są podzielone więc proszę się wypowiedzieć(szczególnie użytkowników 1Z-etora) , fajne by było żeby ktoś to miał poparte hamownią(marzenia ściętej głowy hehe ) <piwo>
... U mnie w AAZ wyjołem tylko środek katalizatora i sprzedałem na piwo było :mrgreen:
I moje doznania

:arrow:
auto od dołu lepiej idzie
jak przyciśniesz do nic nie blokuje spalin i ładny dymek leci
zrobiło się bardziej elastyczniejsze z tego żę nic już nie blokuje wylotu spalin

... proponuje tylko wyjąć środek kata

... Nie wiem jak jest w 1Z ale w benzynkach jest tam jakiś czujnik i po wstawieniu rurki bez czujnika comp chyba głupieje spalanie rośnie itp wtedy jak ktoś wstawia rurkę trzeba ten czujnik gdzieś wewalić ale czy on jest w 1Z nie wiem <piwo>

Awatar użytkownika
GreenGreen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 270
Rejestracja: 21 paź 2008, 05:27
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: GreenGreen » 13 kwie 2009, 12:18

sondę lambda masz na myśli

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 kwie 2009, 12:55

nie wiem jak w zetorkach ja w swoim ABK bylem zmuszony cos zrobic bo kat tak skorodiował ze nie bylo czego przykrecic i wstawilem zamiennik firmy BOSAL dalem cos ok 300 złi jestem zadowolony

Adriano80b4 (współczuje)

Post autor: Adriano80b4 (współczuje) » 13 kwie 2009, 12:56

kolego ja mam silnik ABT i wydłubałem środek i wcale mi się ten dźwięk nie podoba. chodzi jak byś popcorn w mikrofali smażył. naprawdę porażka, da się wytrzymać ale myślę że na dniach wstawię tam rurkę zamiast kata

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 kwie 2009, 13:05

i nie mam zamiaru praktykowac cudów.audi wstawialo kata to i ja bede takie jest moje zdanie zamiennik u mnie jest ale jest wszystko w porządku

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 13 kwie 2009, 17:12

No a ja wywaliłem z niego bebechy i jestem bardzo zadowolony... <ok> Autko bardzo ładnie wkręca się na obroty :mrgreen: Jadąc teraz 60 na 3cim biegu jak depnę gaz do spodu to czuć, że motor ciągnie <ok> <ok> chwila roboty a bardzo dużo daje... Wrażenie jakby autko miało z 10 kucy więcej <ok>

Awatar użytkownika
MP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 13 maja 2008, 18:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MP » 13 kwie 2009, 17:39

ja pojechałem wybebaszać kata i okazało się że się wypalił i jest pusty w środku więc mechanik zaspawał wszystko jak było i mam pustą puszkę - szkoda tylko że wcześniej nie wiedziałęm to bym nie płacił za niepotrzebne spawanie :D


jak masz kanał to sam sobie wybebesz - efekt ten sam co rurka a po 1 taniej bo sam to zrobisz po 2 nie bedzie ci diagnosta jeczał na przegladzie jak nie bedzie katat tylko rurka - spalin nawet z katem o przebiegu 300tys km bys nie przeszedl ale tego nei sprawdzaja przeciaz tylko diagnosta luka czy kat siedzi na miejscu

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 14 kwie 2009, 09:44

dostęp do kanału mam bez problemu, no to będę chyba wybebeszał :P

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 14 kwie 2009, 11:15

B4ME pisze:dostęp do kanału mam bez problemu, no to będę chyba wybebeszał :P
... Zadzwon Do Wodza od TDI to Ci doradzi <piwo>
Oczywiście mam nadzieje że wiesz o kim piszę 8-)

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 14 kwie 2009, 11:15

Nie wiem jak to bedzie w dieselku ale w benzynie jesli sie zostwi pusta puszke bez porcelany to strasznie ona brzeczy jak juz ktos napisal, jesli chodzi o wstawienie rurki zamiast kata to tak jak poprzednicy pisza auto zaczyna lepiej reagowac na gaz no i jak jest rurka zamiast kata to nic nie brzeczy pod autem, spalania wyzszego nie zanotowalem a robilem taki zabieg w dwoch autach swoich, jesli sonda lambda jest w katalizatorze to trzeba ja zostaic w rurce, patenta na to jest prosty:
-szukamy nakretki ktora pasuje na sonde lambda
-w rorce wiercimy otwor tak aby sonda weszla luzno w niego
-na rurke naspawujemy szczelnie wczesniej znaleziona nakretke
-wkrecamy sonde i gotowe :-)
Pozatym to wspawujac rurke zamiast kata dobrze jest wspawac rurke o srednicy kilka mm wiekszej niz reszta ukladu bo wystajaca sonda lambda zmniejsza nie znacznie przeplyw spalin.

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 14 kwie 2009, 11:38

grinch pisze:
B4ME pisze:dostęp do kanału mam bez problemu, no to będę chyba wybebeszał :P
... Zadzwon Do Wodza od TDI to Ci doradzi <piwo>
Oczywiście mam nadzieje że wiesz o kim piszę 8-)
Do wodza dzwoniłem i mówi żebym odpuścił sobie zabawe z katem xDDDDDD ale ja jestem uparty jak osioł, w dieslu jest jeszcze jedna sprawa, czy po wspawaniu zamiast kata rury nie zmieni się parametr sprężarki w taki sposób że ta operacja wpłynie ujemnie zamiast dodatnio.
Lamba to nie problem tak jak SŁONIK napisał ;) <Piwo>

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 14 kwie 2009, 11:55

Wstawiaj rure o średnicy taką jak masz wlot do kata, jak go wybebeszysz to niepotrzebnie w nim spaliny się będa rozprężać i później spowrotem sprężać. Moim zdaniem tylko i wyłącznie prosta rura zamiast kata.

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 14 kwie 2009, 14:57

No a teraz tłumik końcowy, wypruć go też ? (zakładając ze zamiast kata jest rura)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 14 kwie 2009, 15:35

nie kazdy po wywaleniu kata i wstawieniu rury podbije ci przegląd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl