Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Pytanie odnosie kontrolki rezerwy paliwa.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 kwie 2009, 21:04

wawrzon5 pisze:samochód z takim kluczem na pomarańczowym tle
Kontrolka Immobilaisera

Jak sie zapala to znaczy że może gubić kod lub coś nie łączy

możliwe ze cewka odbiorcza nie łączy dobrze lub po prostu "pluskwa" w kluczyku sie powoli kończy. spróbuj na innym kluczyku (zapasowy) i sprawdź co się będzie działo.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 13 kwie 2009, 04:43

panowie a takie najprostsze pytanko czy ja mam ac??Mam ten wyświetlacz z małymi ikonkai(oleju temp itp.)czy to AC :?: nie wiem i dlatego sie nie smiejcie :-P Wstarym coupe miałem taki sam wyświetlacz ale były tylko 2 wielkie ikony temperatuty i czegoś tam :-P a tu są takie malutkie :-o

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 13 kwie 2009, 08:10

jeżeli masz małe 4 ikonki to masz MimiChecka.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 13 kwie 2009, 11:03

jesli masz coś takiego to masz AC (auto check)


jeśli masz 4 ikonki to masz MC (mini check)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 13 kwie 2009, 13:50

to znczy że minicheck nie posiada kontrolki rezerwy :-/ :-/

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 13 kwie 2009, 18:31

niestety egzemplarzach z MiniCheckiem nie ma kontrolki rezerwy paliwa.

Tylko egzemplarze z AutoCheckiem lub AC+Board Computer mają kontrolke rezerwy paliwa.

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 14 kwie 2009, 09:15

widmo, widzę sporo kojarzysz z tymi MC i AC. Po ciort, jest to puste miejsce na żarówkę w MC?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 14 kwie 2009, 10:00

B4 2.0 ABT (i chyba wszystkie silniki r4/r5)
posiadają MC z 3 żarówkami (miejsce na 4 żarówke jest zaślepione)
1. Temperatura (pływaczek)
2. Hamulce (kółko z wykrzyknikiem)
3. Kontrolka oleju (smarowniczka)


w silnikach V6 (2.6 ABC i 2.8 AAH)
była tam 4 żarówka od dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 14 kwie 2009, 19:01

te miejsce żarówke w MC to kontrolka informująca o niezapiętych pasach.
Miejsce to jest zaślepione dlatego ponieważ nie posiadzasz czujników w fotelach oraz w zapięciach pasów.

ABT też chyba mają dynamiczną kontrole ciśnienia oleju.
I na pewno nie było w nich jeszcze jednej kontrolki od ciśnienia oleju.
W każdymi MC z B4 są 4 kontrolki
1. Ciśnienie oleju.
2. Niski poziom płynu hamulcowego lub zuzyte okładziny hamulcowe
3. za wysoka temp. płynu chłodzącego lub za niski jego poziom
4. wspomniana wcześniej kontrola zapięcia pasów.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 kwie 2009, 20:03

kiler0123 ja nie mam kontrolki od pasów-nigdy mi się nie zapaliła a jak kolega Kamil pisał MC posiadam :-/ :?:

[ Dodano: 2009-04-14, 20:07 ]
a i czy te dziurki ułożone w kwadrat do otwory pod głośnik?Bo widzę że jak ktoś ma AC lub AC+BC to tego nie ma a u mnie jest

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 14 kwie 2009, 20:19

shellah pisze:czy te dziurki ułożone w kwadrat do otwory pod głośnik
Dokładnie pod sygnalizator włączonych świateł i radia, jak ktoś dokłada AC do B4 i chce mieć taką sygnalizację to musi sobie dołożyć brzęczek np. z B3

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 14 kwie 2009, 20:24

killer0123 pisze: te miejsce żarówke w MC to kontrolka informująca o niezapiętych pasach.
Miejsce to jest zaślepione dlatego ponieważ nie posiadzasz czujników w fotelach oraz w zapięciach pasów.

ABT też chyba mają dynamiczną kontrole ciśnienia oleju.
I na pewno nie było w nich jeszcze jednej kontrolki od ciśnienia oleju.
W każdymi MC z B4 są 4 kontrolki
1. Ciśnienie oleju.
2. Niski poziom płynu hamulcowego lub zuzyte okładziny hamulcowe
3. za wysoka temp. płynu chłodzącego lub za niski jego poziom
4. wspomniana wcześniej kontrola zapięcia pasów.
ABT nie ma dynamicznej kontroli cisnienia oleju. tylko V-ki to to mają.
moduly AC z V-ek nie podejdą do R4/R5 bo będzie sie swieciła kontrolka oleju.
Solskier i Cobra poruszali ten temat odnosnie zegarów.

Co do kontrolki (a raczej pustego miejsca) to tak sądzę ze tam brakuje drugiej olejarki, w etce są 3 typy modułów MC do r4/r5, diesel i do V-ek

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 16 kwie 2009, 18:44

Co do mini checków to są dwa typy
o numerze takim do silników R4/5 orad Diesel 893 919 067 AP
oraz 893 919 067 BM do V6
dane pochodzą z katalogów VAG
jest jeszcze mini check z board computer o numerze 895 919 472 (R4/5) oraz 895 919 472 B (V6)

wegług niemieckiego opisu MC wynika że każdy moduł MC ma zintegorowany pomiar ciśnienia dynamicznego.
Das Mini-Check-System enthält das Steuer-
gerät und den Summer für die dynamische
Öldruckkontroll


A więc odnośnie dymanicznej kontroli ciśnienia
W B4 nie ważne jaki to silnik dynamiczna kontrola ciśnienia została przejąta przez moduł MC ( w B3 był to dodatkowy przekaźnik pod kierownicą)
V6 ma inne progi cisnienia dynamiczego i montując AC z V6 do R4/5 będziesz miał ciągle wyśiwetlany komunikat o zaniskim ciśnieniu.


Co do tej 4 lampki w MC wyciągałem licznik i świeciłem w tą brakującą lampke i jest tam symbol przypominający o pasach bezp.
Pozatym był już o tym temat, chyba nawet ktoś sobie zamontował wszystkie zabawki do sprawdzania zapiętych pasów.

shellah kontrolka ci się nie zapaliła dlatego ponieważ nie masz zamontowanego układu kontroli zapiętych pasów. Jednakże w MC jest piktogram taki zamontowany, nie ma w nim żaróweczki założonej, jest natomiast zaklejony taśmą.
Rozbierałem już chyba ze 4 liczniki z MC i w każym było tak samo nawet w dieslu, nie widziałem też jeszcze dwóch kontrolek od smarowania w MC o których pisze widmo.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 16 kwie 2009, 19:34

killer0123 pisze:nie widziałem też jeszcze dwóch kontrolek od smarowania w MC o których pisze widmo
Przepraszam mój błąd ! pomyliło mi sie innym licznikiem które miałem w naprawie. źle skojarzyłem fakty. Były tam 2 ikonki olejarki zółta i czerwona. marki nie pamietam bo sie duzo aut przewija dziennie przez warsztat.


PS nie czytałem niemieckich dokumentacji. wiec pisze to co mam w glowie ;)

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 18 kwie 2009, 11:43

Jest może jakaś osoba by doradzić w naprawie wskażnika paliwa i temp. silnika w liczniku? Nie chodzi o audi ale o vw polo. Po wyłączeniu zapłonu wskazówki te nie wracają na zero, czyli temp. wskazuje 70st.C nawet jak silnik zimny nie uruchomiony, podnosi się w czasie nagrzewania silnika i zawyża. Wskażnik paliwa jak się mu podoba na ok 1/2 ,2/3 zbiornika. Cały czas tak jest jak zapłon nie włączony.
Po włączeniu minimalnie się podnosi lub opadnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl