[2.0 ABK] Czujnik Temperatury - jaki numer katalogowy?
[2.0 ABK] Czujnik Temperatury - jaki numer katalogowy?
Hej
W końcu zabieram się za przygotowywanie auta... :roll: czy moglibyście mi podać numer katalogowy z ETKI - czujnika temperatury tego niebieskiego? Mam problem z odpalaniem jak auto jest ciepłe
Dzięki wielkie
W końcu zabieram się za przygotowywanie auta... :roll: czy moglibyście mi podać numer katalogowy z ETKI - czujnika temperatury tego niebieskiego? Mam problem z odpalaniem jak auto jest ciepłe
Dzięki wielkie
- mrozio4444
- Forum Audi 80
- Posty: 84
- Rejestracja: 31 mar 2009, 21:06
- Lokalizacja: Czestochowa
ba jest mały problem
jak się zapala samochód to idzie straszny czarny dym z wydechu, nie równo pracuje silnik gaśnie na wolnych obrotach ma problemy z przełączeniem na LPG . ale jak pracuje na gazie to wszystko jest ok jak jest zimny to z przełączeniem na gaz nie ma problemu
mój wujek podejrzewa że to może być ten czujnik ale nie jest pewien czy te co wypisałem objawy mogą wskazywać na czujnik czy czy coś innego <buu>
Audi 80 B4 2.0 115 km ABK + LPG proszę o pomoc <lupa>
jak się zapala samochód to idzie straszny czarny dym z wydechu, nie równo pracuje silnik gaśnie na wolnych obrotach ma problemy z przełączeniem na LPG . ale jak pracuje na gazie to wszystko jest ok jak jest zimny to z przełączeniem na gaz nie ma problemu
mój wujek podejrzewa że to może być ten czujnik ale nie jest pewien czy te co wypisałem objawy mogą wskazywać na czujnik czy czy coś innego <buu>
Audi 80 B4 2.0 115 km ABK + LPG proszę o pomoc <lupa>
2.0 ABT szary czujnik temperatury jaka wartość rezystacji??
Witam
Jakie wartości rezystancji powinien mieć sprawny szary trzy pinowy czujnik temperatury (podający na zegar w kabinie) przy temperaturze płynu 15 stopni (tzn zimny silnik) a jakie wartości na rozgrzanym silniku przy 90 stopniach???
Pozdrawiam
Jakie wartości rezystancji powinien mieć sprawny szary trzy pinowy czujnik temperatury (podający na zegar w kabinie) przy temperaturze płynu 15 stopni (tzn zimny silnik) a jakie wartości na rozgrzanym silniku przy 90 stopniach???
Pozdrawiam
mi na zimnym silniku palił odrazu, na ciepłym było cieżko trzeba bylo troche silnik "pomęczyć" i odpalał.
Była to wina tego czujnika(niebieskiego), teraz pali pięknie czujnika nie wymieniłem bo nie zdażyłem kupić narazie wtyk zmostkowałem, czujnik kupie po świetach, najważniejsze że problem rozwiązany
Dzieki wielkie wszystkim za pomoc <ok>
Była to wina tego czujnika(niebieskiego), teraz pali pięknie czujnika nie wymieniłem bo nie zdażyłem kupić narazie wtyk zmostkowałem, czujnik kupie po świetach, najważniejsze że problem rozwiązany
Dzieki wielkie wszystkim za pomoc <ok>
zasada sprawdzania czujnika temperatury 2 pinowy:
potrzebny multimetr cyfrowy (wystarczy taki za 5-10 zł)
na wyłączonym silniku odpinamy wtyczke od czujnika i podpinamy do pinów kable pomiarowe miernika. Miernik nalezy ustawić na pomiar rezystancji (oporu).
Pierwszy pomiar robimy gdy silnik jest zimny (ok. 20 *C)
temp 20*C -> rezystancja czujnika 2000-3000 Ohm
Drugi pomiar robimy gdy silnik jest gorący (ok 90. *C)
Temp 90*C -> rezystancja czujnika 200-300 Ohm
Jeśli za jakiegoś powodu miernik wskaze np 1900 Ohm przy 20*C nie nalezy brac tego za uszkodzenie czujnika.
Czujnik działa na zasadzie termistora NTC (Negative Temperature Coeficent) czyli o negatywnym współczynniku temperaturowym. W tym przypadku Opor czujnika jest zalezny od temparatury otoczenia. I opor maleje wraz ze wzrostem temperatury.
Zasada jest bardzi prosta.
Niska temp -> Duży opór
Wysoka Temp -> Niski opór
i tym nalezy sie sugerować. rozbierznosci pomiarowe rzędu +/- 200-300 ohm są w normie.
Jeśli natomiast opór czujnika bedzie się zmieniał w sposób inny niz opisany wyżej, lub wartosci wskazywane będą się znacząco rózniły od tych podanych czujnik nalezy wymienić.
Często przyczyną charakterystyczną dla "uszkodzenia czujnika" jest niesprawna kostka elektryczna która jest wpinana do czujnika. Czasami przewody są oberwane lub styki kostki nie łączą ze stykami czujnika.
potrzebny multimetr cyfrowy (wystarczy taki za 5-10 zł)
na wyłączonym silniku odpinamy wtyczke od czujnika i podpinamy do pinów kable pomiarowe miernika. Miernik nalezy ustawić na pomiar rezystancji (oporu).
Pierwszy pomiar robimy gdy silnik jest zimny (ok. 20 *C)
temp 20*C -> rezystancja czujnika 2000-3000 Ohm
Drugi pomiar robimy gdy silnik jest gorący (ok 90. *C)
Temp 90*C -> rezystancja czujnika 200-300 Ohm
Jeśli za jakiegoś powodu miernik wskaze np 1900 Ohm przy 20*C nie nalezy brac tego za uszkodzenie czujnika.
Czujnik działa na zasadzie termistora NTC (Negative Temperature Coeficent) czyli o negatywnym współczynniku temperaturowym. W tym przypadku Opor czujnika jest zalezny od temparatury otoczenia. I opor maleje wraz ze wzrostem temperatury.
Zasada jest bardzi prosta.
Niska temp -> Duży opór
Wysoka Temp -> Niski opór
i tym nalezy sie sugerować. rozbierznosci pomiarowe rzędu +/- 200-300 ohm są w normie.
Jeśli natomiast opór czujnika bedzie się zmieniał w sposób inny niz opisany wyżej, lub wartosci wskazywane będą się znacząco rózniły od tych podanych czujnik nalezy wymienić.
Często przyczyną charakterystyczną dla "uszkodzenia czujnika" jest niesprawna kostka elektryczna która jest wpinana do czujnika. Czasami przewody są oberwane lub styki kostki nie łączą ze stykami czujnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 kwie 2009, 00:01
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 kwie 2009, 00:01