[ALL] wymiana mieszka przegubu bez demontażu przegubu
[ALL] wymiana mieszka przegubu bez demontażu przegubu
Witam!
W dzisiajszym odcinku cyklu "Zrób to sam ... albo z Koleżanką "
zajmę się opisaniem wymiany mieszka przegubu homokinetycznego bez jego demontażu.
Niestety padło na moje auto
Obecnie w ofercie dostępne są specjalne mieszki przegubów firmy QH - Quinton Hazell wykonane w technologii Dura Bot czyli tzw mieszki rozciągliwe z efektem pamięci kształtu.
Mieszki tejże firmy są poprostu rewelacyjne. nie trzeba rozbierać przegubu z półosi co zaoszczedza czas i pieniądze. Pozatym guma z jakiej są wykonane jest na tyle rozciągliwa i wytrzymała że mieszki te nie pękają czy rozrywają sie. Większości klientów którym wymieniam mieszki polecam te firmy QH.
Jednakże do ich wymiany trzeba posiadać specjalny przyrząd pneumatyczny (bądź stożek naciągowy). W poniższym opisie jest link do filmiku ilustrującego montaż takiej osłony przegubu.
Cała wymiana takiego mieszka np a Audi 80 trwa nie dłużej niż 20 min.
Koszt mieszka 45zł
Potrzebne narzędzia:
Klucz do kół 17mm
2x klucz płasko-oczkowy 17mm
klucz płasko-oczkowy 13mm
klucz płasko-oczkowy 15mm
Klucz nasadowy 24mm
śrubowkręt płaski
Szczypce do zaciskania opasek
nóż
Drewniany trzonek do pobijania
młotek
Łyżka do kół lub jakaś breszka.
podnośnik
Całą zabawę zaczynamy od popuszczenia śrub koła (klucz do kół 17mm)
Następnie popuszczamy śrubę mocującą przegub do piasty (nasadka 24mm)
Na poniższym zdjęciu widać co i jak.
Następnie podnosimy samochód na podnośniku i odkręcamy wcześniej popuszczone śruby koła. Koło ścigąmy i odkładamy na bok.
Wykręcamy śrubę mocującą przegub z piastą (nasadka 24mm)
Następnie za pomocą kluczy 13mm i 15mm popuszczamy i odkręcamy śruby mocujące zacisk hamulcowy
Kluczem 17mm odkręcamy 2 śruby mocujące jarzmo hamulca z piastą koła.
Jarzmo odkładamy na bok. sciągamy tarczę hamulcową z piasty a Zacisk najlepiej podczepić do kolumny (sprężyny za pomocą drutu lub czegoś podobnego)
Teraz za pomocą 2-óch kluczy 17mm odkręcamy srubę mocującą sworzeń wachacza z piastą koła.
gdy odkręcimy śrubę i ją wyciągniemy z otworu, za pomocą drewnianego trzonka i młotka wybijamy sworzeń z piasty.
Czasami trzeba delikatnie naciągnąć wachacz w dół za pomocą breszki lub łyżki do kół zeby sworzen wyskoczył z otworu.
Gdy sworzen jest wyciągnięty jak na fotce powyżej, możemy pociągnąć delikatnie całą kolumnę do siebie żeby przegub wyskoczył z wieloklina (czasem trzeba użyć drwnianego trzonka i młotka i wybić przegub z wieloklinu w piaście)
Jeśli wymieniamy osłonę z prawej strony koła najlepiej skręcić max w lewo
Jeśli natomiast z lewej strony koła skręcamy max w prawo.
powinno to wyglądać tak jak zdjęciu poniżej.
Teraz za pomocą śrubokręta sciągamy opaski metalowe na starej osłonie przegubu.
i nożem rozcinamy stary mieszek i sciagamy.
Przy tej operacji nalezy najlepiej zalozyć rekawiczki gumowe
zdemontowany mieszek i opaski metalowe.
Tak wygląda mieszek firmy QH
A tak wygląda pneumatyczny przyrząd do naciągania mieszka na przegub.
A teraz czas na finał :mrgreen:
czyli filmik ilustrujący montaż nowego mieszka na przegub bez jego demontażu.
"Bulbulator Analny" w Akcji !!! :lol: :mrgreen: <lol>
FILM
Nie próbujcie naciągać zwykłych mieszków bo na 100% pękną
W sprzedarzy pojawiły sie (firma AD i GKN) podobne mieszki niby tez się naciągają. Niestety też pękają. Tylko te firmy QH w technologii Dura Bot dają się tak montować i wracają do pierwotnego kształtu.
Zalety mieszków naciągliwych:
- Szybkość montażu
- dobra i odporna guma mieszka (wymieniłem juz ich setki i nie miałem reklamacji)
- cena (45zł) w porównaniu z mieszkami za 20-30zł lub mieszkiem z ASO
- Nie trzeba sciągać przegubu z półosi.
Wady:
-Potrzeba specialny przyrząd pneumatyczny (koszt 400zł) lub wałek stożkowy
-Wymagany kompresor do przyrządu pneumatycznego
Dla tych którzy pracują zawodowo jako mechanik i robią przy autach produckji Francuzkiej wiedzą że tam nie da się rozbierać przegubów z półosi. wiec w przypadku uszkodzenia samego mieszka nie trzeba wymieniac półosi (jak niektórzy mówią) tylko kupić specialny mieszek naciągliwy.
Mieszki te są produkowane do praktycznie wszystkich aut.
jeśli ktoś będzie takowy potrzebował dysponuje katalogiem i dobiere to co potrzeba. Mogę je też oczywiscie załatwić. Przyrząd też mogę załatwić w dobrej cenie. Jak coś pisać na PW.
Mam Nadzieje że poniższy opis pomoże.
Pozdrawiam Kamil Widomski
W dzisiajszym odcinku cyklu "Zrób to sam ... albo z Koleżanką "
zajmę się opisaniem wymiany mieszka przegubu homokinetycznego bez jego demontażu.
Niestety padło na moje auto
Obecnie w ofercie dostępne są specjalne mieszki przegubów firmy QH - Quinton Hazell wykonane w technologii Dura Bot czyli tzw mieszki rozciągliwe z efektem pamięci kształtu.
Mieszki tejże firmy są poprostu rewelacyjne. nie trzeba rozbierać przegubu z półosi co zaoszczedza czas i pieniądze. Pozatym guma z jakiej są wykonane jest na tyle rozciągliwa i wytrzymała że mieszki te nie pękają czy rozrywają sie. Większości klientów którym wymieniam mieszki polecam te firmy QH.
Jednakże do ich wymiany trzeba posiadać specjalny przyrząd pneumatyczny (bądź stożek naciągowy). W poniższym opisie jest link do filmiku ilustrującego montaż takiej osłony przegubu.
Cała wymiana takiego mieszka np a Audi 80 trwa nie dłużej niż 20 min.
Koszt mieszka 45zł
Potrzebne narzędzia:
Klucz do kół 17mm
2x klucz płasko-oczkowy 17mm
klucz płasko-oczkowy 13mm
klucz płasko-oczkowy 15mm
Klucz nasadowy 24mm
śrubowkręt płaski
Szczypce do zaciskania opasek
nóż
Drewniany trzonek do pobijania
młotek
Łyżka do kół lub jakaś breszka.
podnośnik
Całą zabawę zaczynamy od popuszczenia śrub koła (klucz do kół 17mm)
Następnie popuszczamy śrubę mocującą przegub do piasty (nasadka 24mm)
Na poniższym zdjęciu widać co i jak.
Następnie podnosimy samochód na podnośniku i odkręcamy wcześniej popuszczone śruby koła. Koło ścigąmy i odkładamy na bok.
Wykręcamy śrubę mocującą przegub z piastą (nasadka 24mm)
Następnie za pomocą kluczy 13mm i 15mm popuszczamy i odkręcamy śruby mocujące zacisk hamulcowy
Kluczem 17mm odkręcamy 2 śruby mocujące jarzmo hamulca z piastą koła.
Jarzmo odkładamy na bok. sciągamy tarczę hamulcową z piasty a Zacisk najlepiej podczepić do kolumny (sprężyny za pomocą drutu lub czegoś podobnego)
Teraz za pomocą 2-óch kluczy 17mm odkręcamy srubę mocującą sworzeń wachacza z piastą koła.
gdy odkręcimy śrubę i ją wyciągniemy z otworu, za pomocą drewnianego trzonka i młotka wybijamy sworzeń z piasty.
Czasami trzeba delikatnie naciągnąć wachacz w dół za pomocą breszki lub łyżki do kół zeby sworzen wyskoczył z otworu.
Gdy sworzen jest wyciągnięty jak na fotce powyżej, możemy pociągnąć delikatnie całą kolumnę do siebie żeby przegub wyskoczył z wieloklina (czasem trzeba użyć drwnianego trzonka i młotka i wybić przegub z wieloklinu w piaście)
Jeśli wymieniamy osłonę z prawej strony koła najlepiej skręcić max w lewo
Jeśli natomiast z lewej strony koła skręcamy max w prawo.
powinno to wyglądać tak jak zdjęciu poniżej.
Teraz za pomocą śrubokręta sciągamy opaski metalowe na starej osłonie przegubu.
i nożem rozcinamy stary mieszek i sciagamy.
Przy tej operacji nalezy najlepiej zalozyć rekawiczki gumowe
zdemontowany mieszek i opaski metalowe.
Tak wygląda mieszek firmy QH
A tak wygląda pneumatyczny przyrząd do naciągania mieszka na przegub.
A teraz czas na finał :mrgreen:
czyli filmik ilustrujący montaż nowego mieszka na przegub bez jego demontażu.
"Bulbulator Analny" w Akcji !!! :lol: :mrgreen: <lol>
FILM
Nie próbujcie naciągać zwykłych mieszków bo na 100% pękną
W sprzedarzy pojawiły sie (firma AD i GKN) podobne mieszki niby tez się naciągają. Niestety też pękają. Tylko te firmy QH w technologii Dura Bot dają się tak montować i wracają do pierwotnego kształtu.
Zalety mieszków naciągliwych:
- Szybkość montażu
- dobra i odporna guma mieszka (wymieniłem juz ich setki i nie miałem reklamacji)
- cena (45zł) w porównaniu z mieszkami za 20-30zł lub mieszkiem z ASO
- Nie trzeba sciągać przegubu z półosi.
Wady:
-Potrzeba specialny przyrząd pneumatyczny (koszt 400zł) lub wałek stożkowy
-Wymagany kompresor do przyrządu pneumatycznego
Dla tych którzy pracują zawodowo jako mechanik i robią przy autach produckji Francuzkiej wiedzą że tam nie da się rozbierać przegubów z półosi. wiec w przypadku uszkodzenia samego mieszka nie trzeba wymieniac półosi (jak niektórzy mówią) tylko kupić specialny mieszek naciągliwy.
Mieszki te są produkowane do praktycznie wszystkich aut.
jeśli ktoś będzie takowy potrzebował dysponuje katalogiem i dobiere to co potrzeba. Mogę je też oczywiscie załatwić. Przyrząd też mogę załatwić w dobrej cenie. Jak coś pisać na PW.
Mam Nadzieje że poniższy opis pomoże.
Pozdrawiam Kamil Widomski
widmo, jak zwykle dobra robota gratulacje za wykonaną pracę <bravo> <bravo> <bravo>
i ujawnij te twoje cudo i opisz co zrobiłeś :-> <ok>
i ujawnij te twoje cudo i opisz co zrobiłeś :-> <ok>
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2009, 17:42 przez wujo1, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziękuje ! polecam sie na przyszłość. Ja w każdej wolnej chwili coś robie. mógłbym zrobić setki opisów "How to" ale po co mam opisywać np wymiane półośki w Renault Clio w klubie o Najlepszych Autach na Ziemi Audi 80 :?:wujo1 pisze:jak zwykle dobra robota gratulacje za wykonaną pracę
czasami z nudów robie jakiś opis ale musze mieć natchnienie.
Może niedługo jak skompletuje graty bedzie fotostory rezania klimatronika na bazie AC
Znowu zapomniałem wrzucić opisu mojego autka. dzisiaj popracuje nad tym.wujo1 pisze:ujawnij te twoje cudo i opisz co zrobiłeś
to cena detaliczna hurtowa dla 1 szt jest niższa.krzycho pisze:szkoda że przyrząd aż 4 stówki
Są tez te stożki gumowe naciągowe ale ceny niepamietam, ale tez mozna załatwić lub zrobić np z jakiejś butelki, lub z drewna jak ktoś ma tokarke :mrgreen:
no wsumie tak ale czasami przeguby są upierdliwe :-xkrzycho pisze:w sumie zdjęcie przegubu to nie problem
albo jak kulka gdy jest zużyty przegub wyskoczy to jest zabawa :mrgreen:
Ułatwiam sobie prace, jednocześnie montująć dobre i sprawdzone mieszki na które jeszcze nikt nie narzekał.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Wszystko pięknie ładnie ale jak jesteś mechanikiem to taki pneumatyczny przyrząd ci się przyda a zwykły klubowicz który sobie grzebie koło domu nie kupi sobie takiego przyrządu bo to są koszta a na jeden raz się nie opłaca chyba że będziesz pożyczał :?: a po za tym jak już masz przegub na wierzchu to zajmuje chwilkę zdjąć go założyć nową gumę i wcisnąć z powrotem ale chęci masz dobre
Opis skierowany do wszytskich. Przyrząd jest dla tych co grzebią tez innym przy autkach. Opis tez skierowany dla tych którzy jeżdzą po mechanikach i płacą workami złota za czasami pierdoły. Wiem że każdy chce zarobić... Ale dlaczego jeden na chleb a drugi na piekarnie ...
Pisałem to z myślą taką że nie jest to trudne. Stożek do nakładania tychże mieszków można zrobić samemu mają chwile wolnego czasu i naprawde śmieszne materiały w stylu butelka i jakieś wypełnienie.
Dzięki Goldi za sugestię.
[ Dodano: 2009-04-14, 21:54 ]
Pisałem to z myślą taką że nie jest to trudne. Stożek do nakładania tychże mieszków można zrobić samemu mają chwile wolnego czasu i naprawde śmieszne materiały w stylu butelka i jakieś wypełnienie.
Dzięki Goldi za sugestię.
[ Dodano: 2009-04-14, 21:54 ]
jak mi sie znudzi mechanika otworze gabinet ginekologiczny ... :mrgreen: narzędzie już mam wiecie do czego .... :mrgreen:emas pisze:HAHAHAHAHAHAHAHAHA <wow> bulbator rządzi
he he ja to czekam na rezanko climatronica ale trochę szkoda <osohozi> bo masz manualną a chętnie bym zobaczył od podstaw :roll: ale dobre i takiewidmo pisze:a co dokladniej chcesz ?MIODEK pisze:Kamil czekam na więcej takich zabiegów
jakieś konkretne opisy ?
Potrzebuje mobilizacji do pracy.
Wujo mnie zmobilizował zebym wreszcie po latach opisał moje Autko <ok>
widmo, tym razem to przeszedłeś sam siebie opis pierwsza klasa, a filmik debeściarski :mrgreen: teraz wszystko wiem co i jak i już nikt mi chały nie wciśnie <ok>
przyznam, że w życiu bym nie przypuszczał, że to tak można zrobić :shock:
a to, co dla jednego wydaje się jasne i proste,dla drugiego może być niewyobrażalnie trudne
przyznam, że w życiu bym nie przypuszczał, że to tak można zrobić :shock:
dobrych opisów nigdy za wiele <ok> nigdy nie wiadomo, co się może w życiu przydaćwidmo pisze:a co dokladniej chcesz ?
jakieś konkretne opisy ?
a to, co dla jednego wydaje się jasne i proste,dla drugiego może być niewyobrażalnie trudne