Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi A3 1.9TDI AGR] Problem z mocą powyżej 3500obr.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

[Audi A3 1.9TDI AGR] Problem z mocą powyżej 3500obr.

Post autor: k44761 » 14 kwie 2009, 21:53

Witam wszystkich!
Z reguły przesiadam na sąsiednim forum dot. silników zasilanych benzyną, ale mam problem z samochodem ojca.Nie znam się kompletnie na TDIkach, więc proszę o poradę.
Autko zbiera się dobrze na 1 i 2 biegu. Na 3 biegu jest gorzej, na 4 biegu max to 4000obr. Na piątce nie da rady jeździć. Łapie notlaufa.
Podłączyłem do VAGa, przejechałem się, pojawia się błąd:

Kod: Zaznacz cały

17958	Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Na wykresie ciśnienia doładowania dochodzi do jakichś 2400mbar i koniec, pomimo wciskania pedału w podłogę samochód nie jedzie, na wykresie linia pozioma...
Sprawdziłem zawory N75 - podciśnieniowy oraz N18 od EGRa, oba wydają się pracować ok.
Wymieniłem rurki podciśnień, sprawdziłem wszystko pod kątem nieszczelności.

Po wykasowaniu błędu VAGiem jeżdzi ok przez minutę, dwie, dziesięć lub pół godziny, ale błąd się pojawia (w różnych okolicznościach).
Na co zwrócić uwagę? co mogę jeszcze sprawdzić?
Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2009, 08:09 przez k44761, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
automaniaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 26 lis 2008, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: automaniaczek » 14 kwie 2009, 22:17

A jaki jest stan turbiny :?:

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 14 kwie 2009, 22:53

nic nie kopci, jeździ na 0w40, po wykasowaniu błędu aautko zapier%$%# jak trzeba :) to na 99% nie turbina

Awatar użytkownika
automaniaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 26 lis 2008, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: automaniaczek » 14 kwie 2009, 22:55

Jest możliwe żeby komp dał ciała :?:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Re: [Audi A3 1,9 TDI AGR] Problem z mocą powyżej 3500obr

Post autor: UKI_XX » 14 kwie 2009, 22:59

k44761 pisze: Sprawdziłem zawory N75 - podciśnieniowy oraz N18 od EGRa, oba wydają się pracować ok.
Wymieniłem rurki podciśnień, sprawdziłem wszystko pod kątem nieszczelności.
....
Po wykasowaniu błędu VAGiem jeżdzi ok przez minutę, dwie, dziesięć lub pół godziny, ale błąd się pojawia (w różnych okolicznościach).
Na co zwrócić uwagę? co mogę jeszcze sprawdzić?
Dzięki za pomoc.
a w AGR turbo jest VNT czy WG :?: co do N75 to u mnie też wydawał się ok i działy się cuda w dolocie, u szwagra w AHU też N75 niby ok a dwa dni jeździł na notlaufie :-/ u kumpla a AFN (turbo VNT) jak rozruszaliśmy sztangę to trochę zaczęło się polepszać ale jakieś dwa dni po tym pojeździł i wolnego asfaltu zabrakło i zaparkował na samochodzie jadącym z przeciwka :-/
także na WG N75 może być do wymiany a w VNT dodatkowo zapieczone kierownice :-(
to że zap.... wcale nie oznacza problemu z turbiną, poprostu nie ma regulacji ciśnienia, turbo ładuje full i stąd ten niezły but <ok>

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 14 kwie 2009, 23:04

wydaje mi się ze WG, ponieważ do turbo idzie tylko jedno podciśnienie, zapewne do wastegate'u...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 15 kwie 2009, 08:08

AGR turbo ma na WG. Wężyki masz wymienione, więc pozostaje Ci zmienić N75 na 90% on jest problemem, ewentualnie zapiekła się sztanga WG, bądź uszkodziła się gruszka WG ale na to obstawiam tylko 10% bo jest to dość rzadki przypadek. Co innego jak auto by nie miało mocy wcale, w tedy można było by czepiać się turbiny bądź walniętego mapa w ecu. Ale tutaj masz ewidentny notlauf który jest brakiem sterowania tak jak napisał to UKI_XX, Pytanie dodatkowe czy prędzej było coś grzebane albo turbo było regenerowane ?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 kwie 2009, 08:21

zanim wymienisz N75 to podłącz wężyk z turbo bezpośrednio na gruszkę ale nie odpinaj przewodów od N75 bo wywali błąd i będzie straszny muł, będziesz miał doładowanie ok. 0.6 bara ale za to bez notlaufu ;-) i bez problemu złapiesz 180km/h <ok>

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 15 kwie 2009, 09:17

ewentualnie zapiekła się sztanga WG, bądź uszkodziła się gruszka WG
robiłem sztuczne podciśnienie wysysając powietrze z wężyka, nie ma nieszczelności na gruszcze WG i słychać jak pracuje.
Pytanie dodatkowe czy prędzej było coś grzebane albo turbo było regenerowane ?
- nic nie było robione. Przebieg autka 200tys km, autko z 2000roku.
Spróbuję z tym podciśnieniem z gruszki.

Solskier doszedł do Ciebie ten przełącznik do lusterek bo się nie odzywałeś?


Jeszcze jedno, czy zaworek od turbiny jest wymienny 100% za zaworek od recyrkulacji (N75 za N18), zdaje się że są identyczne, jeden jest biały drugi czarny, numer różni się literką na końcu.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 kwie 2009, 12:44

k44761, coś mi tu nie pasuje skoro to AGR i turbo jest na WG to sterowanie jest nadciśnieniem a u Ciebie idzie podciśnienie :?: i masz takie same N18 i N75 (różnią się tylko kolorem główki) :?: może masz turbo np. od ARL czy czegoś innego z kierownicami

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 15 kwie 2009, 13:03

nie rozumiemy się. tutaj turbo sterowane jest na 100% podcisnieniem, ale napisałem że najprawdopodobniej to jest WG (tak mi się wydaje) - napisałem że nie znam się na dieslach. Dzisiaj wymieniłem (podmieniłem) N18 i N75 na nowe (inne). Po podmienieniu N75 problem wystepował nadal, po wymianie N18 (od EGRa) problem zanikł niemal całkowicie, błąd VAG pojawia się dopiero po odcięciu paliwa...

Dzisiaj zauwazyłem dziwną rzecz, na wlepce w bagażniku jest ENGINE AGR, a w papierach jest AHL... jak to poznać jednoznacznie jaki to silnik. Szukałem tak jak w benzyniakach na bloku ale nie mogę znaleźć.

N18 i N75 różnią się kolorem główki i numerem. Czarny ma numer 1H0 906 627 a szary 1H0 906 627 A. gdzieś wyczytałem że zaworki są w 100% zamienne.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 15 kwie 2009, 13:56

k44761 pisze:zisiaj zauwazyłem dziwną rzecz, na wlepce w bagażniku jest ENGINE AGR, a w papierach jest AHL... jak to poznać jednoznacznie jaki to silnik. Szukałem tak jak w benzyniakach na bloku ale nie mogę znaleźć.
A widzisz... AGR ma turbo na WG a ALH ma turbo VNT (sterowane podciśnieniem) stąd masz N75 i N18 nowego typu. Tak więc wracając do problemu... Kierownice w turbinie do czyszczenia na 99%... Nawet jak zepsuł się N75 to po dłuższym czasu jazdy zapiekły się kierownice. Dla rozwiania wątpliwość zrób zdjęcie turbiny. Jednak że ALH ma inną turbine i AGR ma inną. A teraz wiem dla czego wydawał Ci się że to turbo ma WG bo gruszka sterująca geometrią nieco przypomina WG. Jednym słowem ktoś zasadził swapa i stąd tyle zamieszania. ;-) Oba silnik AGR i ALH z wyglądu są takie same różnią się tylko turbo sprężarką.
k44761 pisze:Gdzieś wyczytałem że zaworki są w 100% zamienne.
Tak są zamienne tyle że zawór EGRa zazwyczaj również nie działa prawidłowo :-D

Reasumując wyczyść kierownice w sprężarce, zmień wężyki podciśnieniowe i kup nowy zawór. Będzie wszystko dobrze. <ok>
k44761 pisze:Solskier doszedł do Ciebie ten przełącznik do lusterek bo się nie odzywałeś?
A wisz że nie pamietam. Ale jeśli nie pisałem to raczej nie doszedł :-?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 15 kwie 2009, 14:53

Marcin nic nie kupuj i nic nie wymieniaj poki nie zrobisz porzadnej diagnostyki.
Zaloguj w tescie dynamicznym grupe 011 i 010.
I jak wstawisz logi to zeby bylo dokladnie widac jaką wersje sterownika posiadasz.
Dobra wydaje sie rada zebys zrobil zdjecie turbosporezarki - chodz bedzie ciezko bo A3 ma ustawiony poprzecznie silnik.
Co to znaczy że w "papierach" masz ALH a we wklejce AGR ?
Nadal nie wiemy z jakiego rodzaju sprezarką mamy do czynienia stad zamieszanie w tym wątku.

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 15 kwie 2009, 15:42

Nadal nie wiemy z jakiego rodzaju sprezarką mamy do czynienia stad zamieszanie w tym wątku.
na pewno VNT skoro zaworki ma takie same :)

ja proponuję spojrzeć czy przy zapalaniu silnika sztanga jest wciągana do gruszki około 1,5 do 2 cm i po zgaszeniu powinna opaść

na zimnym silniku jak złapiesz za sztange to powinna dać się wcisnać 2 cm do gruszki i szybko odbić pod naporem membrany

oprócz 010 i 011 pod obciążeniem warto zrobić 011 w basic settings i patrzec sobie jak pracuje sztanga

jak nie masz VAGa zakładaj i ściagaj wężyk z gruszki - sztanga po założenu wezyka z podcisnieniem powinna iśc do góry i po zdjęciu szybko opaść z powrotem

jeżeli się zacina opadając lub ruch jest skokowy a nie płynny to kierownice sie przycinają..

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 kwie 2009, 18:40

w AFN robiłem dwie rzeczy a nawet trzy:
-po przemyciu N75 za pomocą WD40 na odpalonym silniku i podłączonych wężykach sterowałem zaworem za pomocą zasilacza obserwując sztangę
-założyłem wężyk na gruszkę i drugim końcem próbowałem wciągnąć przez niego tyle powietrza ile tylko dałem radę i sztanga kawałek się podnosiła i jak delikatnie pomogłem jej ręką to szła dalej a opadała szybko
-jeden koniec wężyka założyłem na króciec przy serwo a drugi przykładałem do gruszki jednocześnie ruszając sztangę kombinerkami (odpalony silnik)

także na początek zrób tak jak pisze cowboy <ok>

przemik, napewno ma VNT skoro N75 i instalacja jest podciśnieniowa ale zdjęcie się przyda

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl