[B3 1.9 SD]Sterownik...
[B3 1.9 SD]Sterownik...
Witam.
Jakiś czas temu (niecały rok) miałem przygodę ze swoją niunią. Otóż pewien "fachman" wziął się za czyszczenie blachy pod akumulatorem i innych pierdół. Kiedy przyszło do odpalenia po tych "zabiegach" auto nie chciało w ogóle kręcić. Pompa paliwa standartowo pracowała, po czym się wyłączała, lecz kręcenia brak. Metodą prób i błędów udało się ustalić, że wspomniany fachowiec zapomniał przymocować spowrotem kabla masowego od silnika. Kiedy już go przymocowaliśmy niestety pompa paliwa przestała działać. Po raz kolejny metodą prób i błędów zrobiliśmy drobne "obejście" komputera. W tym stanie auto jeździ już blisko rok, lecz jak zdążyłem zauważyć ma takie rozwiązanie kilka wad, a mianowicie:
- pompa paliwa po włączeniu zapłonu pracuje cały czas
- problemy ze stabilnością na niskich obrotach
- autko nie kręci się już to 6,5 tys. obrotów tak, jak to było wcześniej
- wzrosło spalanie
Od tego czasu nieprzerwanie poszukuję drugiego sterownika, który pasowałby do mojego motorku, lecz niestety bezskutecznie.
Tutaj fota mojego aktualnego komputerka:
Teraz pytania... Czy istnieje jakiś zamiennik (BOSCHa zapewne) dla tego oto sterownika?
Może ktoś z Was coś takiego posiada?
A może opisane przezemnie problemy wcale nie są spowodowane awarią komputerka (w to raczej nie wierzę).
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Bartek
Jakiś czas temu (niecały rok) miałem przygodę ze swoją niunią. Otóż pewien "fachman" wziął się za czyszczenie blachy pod akumulatorem i innych pierdół. Kiedy przyszło do odpalenia po tych "zabiegach" auto nie chciało w ogóle kręcić. Pompa paliwa standartowo pracowała, po czym się wyłączała, lecz kręcenia brak. Metodą prób i błędów udało się ustalić, że wspomniany fachowiec zapomniał przymocować spowrotem kabla masowego od silnika. Kiedy już go przymocowaliśmy niestety pompa paliwa przestała działać. Po raz kolejny metodą prób i błędów zrobiliśmy drobne "obejście" komputera. W tym stanie auto jeździ już blisko rok, lecz jak zdążyłem zauważyć ma takie rozwiązanie kilka wad, a mianowicie:
- pompa paliwa po włączeniu zapłonu pracuje cały czas
- problemy ze stabilnością na niskich obrotach
- autko nie kręci się już to 6,5 tys. obrotów tak, jak to było wcześniej
- wzrosło spalanie
Od tego czasu nieprzerwanie poszukuję drugiego sterownika, który pasowałby do mojego motorku, lecz niestety bezskutecznie.
Tutaj fota mojego aktualnego komputerka:
Teraz pytania... Czy istnieje jakiś zamiennik (BOSCHa zapewne) dla tego oto sterownika?
Może ktoś z Was coś takiego posiada?
A może opisane przezemnie problemy wcale nie są spowodowane awarią komputerka (w to raczej nie wierzę).
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Bartek
@master72
Zasiliłem pompę paliwa bezpośrednio, tak, że jak włącze zapłon to pracuje cały czas (bezpiecznik pompy paliwa jest podłączony na stałe pod zasilanie, jutro mogę dokładnie zobaczyć jak to wygląda).
Podłączając miernik napięcia pod styki 46, 47 (wg. książki Etzolda) nie wykazuje napięcia. Wg. w/w książki awarią może być przerwa w połączeniu ze sterownikiem VEZ (co to do cholery jest??!!). Po tym wszystkim byłem u elektryka, który stwierdził, że uszkodzony jest komputer... Do tego ogranicza się moja wiedza.
@ysiul
Dziękuję Ci bardzo za te numery, jutro będę działać
Zasiliłem pompę paliwa bezpośrednio, tak, że jak włącze zapłon to pracuje cały czas (bezpiecznik pompy paliwa jest podłączony na stałe pod zasilanie, jutro mogę dokładnie zobaczyć jak to wygląda).
Podłączając miernik napięcia pod styki 46, 47 (wg. książki Etzolda) nie wykazuje napięcia. Wg. w/w książki awarią może być przerwa w połączeniu ze sterownikiem VEZ (co to do cholery jest??!!). Po tym wszystkim byłem u elektryka, który stwierdził, że uszkodzony jest komputer... Do tego ogranicza się moja wiedza.
@ysiul
Dziękuję Ci bardzo za te numery, jutro będę działać
Dziękuję Ci bardzo grze, ale niestety ten człowiek również nie posiada mojego sterownika
Udało mi się wyszperać na alledrogo komputer do 1.9 E właśnie, tyle że BOSCHa. Jak wieczorem wrócę do domu to postaram się sprawdzić w etce, czy jest może zamiennikiem.
http://www.allegro.pl/item609883524_kom ... 1_9_e.html
Udało mi się wyszperać na alledrogo komputer do 1.9 E właśnie, tyle że BOSCHa. Jak wieczorem wrócę do domu to postaram się sprawdzić w etce, czy jest może zamiennikiem.
http://www.allegro.pl/item609883524_kom ... 1_9_e.html
No dobrze.
Co jest niesprawne. Dzisiaj sprawdzałem napięcia przy przekaźniku pompy paliwa paliwa. Napięcia na przekaźniku są ok, natomiast mam brak sygnału ze sterownika VEZ (idąc tropem książki Etzolda). Do tej pory nie wiem co to jest ten sterownik VEZ. Nie bawiłem się w "wybłyskiwanie" błędów, gdyż nie za bardzo wiem jak się za to zabrać.
W takim razie powiedz mi jeszcze co będzie odpowiadać za w/w brak sygnału na przekaźniku? Sterownik silnika, czy zapłonu? No i co to jest ten VEZ?
BTW. Szukałem w ETCE swojego sterownika zapłonu po numerze, lecz niestety mi się to nie udało.
Co jest niesprawne. Dzisiaj sprawdzałem napięcia przy przekaźniku pompy paliwa paliwa. Napięcia na przekaźniku są ok, natomiast mam brak sygnału ze sterownika VEZ (idąc tropem książki Etzolda). Do tej pory nie wiem co to jest ten sterownik VEZ. Nie bawiłem się w "wybłyskiwanie" błędów, gdyż nie za bardzo wiem jak się za to zabrać.
W takim razie powiedz mi jeszcze co będzie odpowiadać za w/w brak sygnału na przekaźniku? Sterownik silnika, czy zapłonu? No i co to jest ten VEZ?
BTW. Szukałem w ETCE swojego sterownika zapłonu po numerze, lecz niestety mi się to nie udało.
Witam.
master72 ma rację, to na zdjęciu to sterownik zapłonu, a na allegro to sterownik wtrysku.
VEZ - zapłon elektroniczny. Opiera się o układ tranzystorowy, jednak regulacja zapłonu odbywa się na drodze czysto elektronicznej. Czyli w aparacie zapłonowym nie ma regulatora odśrodkowego ani podciśnieniowego. We wspomnianej przez Ciebie książce jest to opisane.
Zakładam, że juz to zrobileś ale muszę Cię spytać: czy sprawdziłeś bezpieczniki,tzn w rzędzie zapasowych bezpieczników powinny być 2 włożone(nie pamietam które ale jak zajżysz to zobaczysz styki lub wszystkie uzupełnij)?
master72 ma rację, to na zdjęciu to sterownik zapłonu, a na allegro to sterownik wtrysku.
VEZ - zapłon elektroniczny. Opiera się o układ tranzystorowy, jednak regulacja zapłonu odbywa się na drodze czysto elektronicznej. Czyli w aparacie zapłonowym nie ma regulatora odśrodkowego ani podciśnieniowego. We wspomnianej przez Ciebie książce jest to opisane.
Zakładam, że juz to zrobileś ale muszę Cię spytać: czy sprawdziłeś bezpieczniki,tzn w rzędzie zapasowych bezpieczników powinny być 2 włożone(nie pamietam które ale jak zajżysz to zobaczysz styki lub wszystkie uzupełnij)?