[B4 2.0 E 1992 Climatronic]Ogrzewanie przestało działać.
- mariusz black
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:50
- Lokalizacja: Pajęczno
[B4 2.0 E 1992 Climatronic]Ogrzewanie przestało działać.
Witam!
Mam problem z ogrzewaniem które działało jeszcze 2tyg. temu. Dzisiaj jadę a tutaj nic tylko zimne powietrze. Sprawdziłem nagrzewarkę [powietrzem pod ciśnieniem ją przedmuchałem], wymieniłem termostat[okazało się że był on dobry] wymieniłem płyn i odpowietrzyłem układ ale nadal nic. Nawet przy temp. 100stopni dalej powietrze jest zimne.... Nie wiem czy to istotne ale mam wyciągniętą sprężarkę od klimy od jakiegoś 1,5 miesiąca. Czy to może być wina termometru?
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Mam problem z ogrzewaniem które działało jeszcze 2tyg. temu. Dzisiaj jadę a tutaj nic tylko zimne powietrze. Sprawdziłem nagrzewarkę [powietrzem pod ciśnieniem ją przedmuchałem], wymieniłem termostat[okazało się że był on dobry] wymieniłem płyn i odpowietrzyłem układ ale nadal nic. Nawet przy temp. 100stopni dalej powietrze jest zimne.... Nie wiem czy to istotne ale mam wyciągniętą sprężarkę od klimy od jakiegoś 1,5 miesiąca. Czy to może być wina termometru?
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- mariusz black
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:50
- Lokalizacja: Pajęczno
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
a dmuchawa dmucha przez kratki nawiewu? jeśli tak no to jednak nie masz obiegu przez nagrzewnice ( jest zatkana ). To że sprężone powietrze przeszło przez nią nie świadczy że jest dobra, bo kanalików tam jest sporo a powietrzu wystarczy tylko jeden drożny a przy obiegu cieczy przez jeden ciepła w środku miał nie będziesz. Wsadź dłoń do środka żeby dotknąć żeberka jak będzie temp 90-100 ale zakładam że będą zimne.
Mam ten sam problem co kolega Mariusz - od paru dni nie działa nawiew ciepłego powietrza, z tym, że u mnie przestał też działać nawiew na kratki środkowe - nie mogę go ustawić. Kody błędów u mnie, to:WOJTEK26 pisze:Skoro masz klimatronik odczytaj kody błedu zapewne wyskoczy błąd nastawnika klapy temp i dlatego nie otwiera ciepłego powietrza.
08.5
11.7
13.5
15.5
Te z piątką na końcu można podobno usunąć programowo - jak? VAG? Miałem wcześniej problem też z nawiewem na szybę - jak wiało mi na szybę, to też na nogi, ale nie przejmowałem się tym póki działo ciepło/zimno - teraz, przy dzisiejszej temperaturze w samochodzie nie jest przyjemnie, jeżeli działa tylko zimne...
Tak więc pytanko: czy programowo to tylko VAGiem można te błędy usunąć? A może przyczyna leży gdzieś indziej?
Właśnie problem w tym, że nie mam.WOJTEK26 pisze:Jak masz Vag-a to spróbój zrobic test elementów wykonawczych klimatgronika moze rusza silniczki
Czyli, gdyby był tu problem, to uda się bez wymiany całej nagrzewnicy? W sumie największy problem nie leży chyba w jej wymianie, a dostaniu się do niej, bo trzeba cały kokpit wygrzebywać.WOJTEK26 pisze:jak nie to trzeba bedzie je wyjąc
Postaram się najpierw sprawdzić gdzieś to VAGiem, może uda mi się znaleźć rozsądnego (cenowo) mechanika, gdzie to sprawdzę...
[ Dodano: 2008-09-17, 21:17 ]
Dzisiaj byłem podłączyć się do VAGa - skasowałem błędy i wyszło to samo. Mechanik powiedział, że mogą być np. zablokowane klapki przez coś - mam podejrzenie takie, bo wpadły mi tam swego czasu pewne blaszki, ale to było przeszło rok temu. Inna rzecz, to mogą być walnięte siłowniki...
No więc wlazłem pod nogi i zacząłem się przypatrywać co tam jest i znalazłem dwa siłowniki - jeden chyba od sterowania nawiewem na szybę - siłownik po stronie kierowcy - drugi po stronie pasażera - wg. Etki od klapy (na przód). Ani jednego, ani drugiego nie mogłem ruszyć i nie wiem, czy to kwestia tego, że rzeczywiście są walnięte, czy może zasada działania (której nie znam) nie pozwala mi na ich ruszenie. W każdym razie, jak włączam klimę (climatronic), to tylko słyszę ciche buczenie dobiegające gdzieś z nagrzewnicy...
Czeka mnie więc najprawdopodobniej wymiana tych silniczków/siłowników. Nie wiem, tylko kiedy się za to zabrać, ale ponieważ zima tuż tuż, to muszę się pospieszyć... Ale najpierw je znaleźć...
[ Dodano: 2008-09-29, 21:15 ]
No i okazało się, że problemem u mnie nie są siłowniki, a sam panel... Tylko, że przekonałem się o tym już po rozebraniu prawie całego kokpitu. Zamiast najpierw sprawdzić panel, to zająłem się wyciąganiem siłowników. A w panelu padły chyba stabilizatory, albo jakieś tranzystory. Tak czy siak, jeżeli chodzi o wyciąganie samych siłowników, to trzeba się sotro namęczyć, ale nie wymaga to wyciągania całe deski - po prostu trzeba się ostro nagimnastykować, ale da się te siłowniki wykręcić.
Witam czy posiada ktoś z WAs opis climatronika , jak dziłaja poszczególne funkcje, jak dobrze go używać, zdjęcia itd...
Np. Jeśli włączam climatronic i klime ustawiam na 20stopni - funkcja auto - to jak to jest do końca jak schłodzi do tej temperatury to siła nadmuchu powinna spaść, bo u mnie nie spada i dmucha na AUTO cały czas na maxa. Proszę o podpowiedzi.
Np. Jeśli włączam climatronic i klime ustawiam na 20stopni - funkcja auto - to jak to jest do końca jak schłodzi do tej temperatury to siła nadmuchu powinna spaść, bo u mnie nie spada i dmucha na AUTO cały czas na maxa. Proszę o podpowiedzi.