[80 B3 6A] Duży problem z hamulcami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
[80 B3 6A] Duży problem z hamulcami
Wiam Wszystkich Klubowiczów.
Drodzy mam dość duży problem a mianowicie dzisiaj dzięki uprzejmości znajomego wjechałem na rolki bo wydawało mi się że hamulce stały się słabe tzn. są dobre ale trzeba mocno naciskać pedał i miałem wrażenie że prawie wcale nie mam hamulców z tyłu<na przodzie i tyle mam tarcze>,poza tym w najbliższym czasie czeka mnie przegląd wiec chciałem sprawdzić co i jak. I rzeczywiście nie pomyliłem się z tyłu w zasadzie prawie wcale niema hamulców prawa strona jest troszkę lepsza od lewej jeśli chodzi o hamulec roboczy natomiast ręczny jest bardzo słaby i również lepiej łapie na prawej stronie, ale jak to kumpel stwierdził "Możesz stwierdzić że go niema..." Tarcze, klocki i płyn wymienione są w bardzo dobrym stanie. Ma ktoś jakiś pomysł??
Pozdrawiam.
Drodzy mam dość duży problem a mianowicie dzisiaj dzięki uprzejmości znajomego wjechałem na rolki bo wydawało mi się że hamulce stały się słabe tzn. są dobre ale trzeba mocno naciskać pedał i miałem wrażenie że prawie wcale nie mam hamulców z tyłu<na przodzie i tyle mam tarcze>,poza tym w najbliższym czasie czeka mnie przegląd wiec chciałem sprawdzić co i jak. I rzeczywiście nie pomyliłem się z tyłu w zasadzie prawie wcale niema hamulców prawa strona jest troszkę lepsza od lewej jeśli chodzi o hamulec roboczy natomiast ręczny jest bardzo słaby i również lepiej łapie na prawej stronie, ale jak to kumpel stwierdził "Możesz stwierdzić że go niema..." Tarcze, klocki i płyn wymienione są w bardzo dobrym stanie. Ma ktoś jakiś pomysł??
Pozdrawiam.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
Układ jest odpowietrzony prawidłowo, nawet jeszcze dzisiaj to robiłem.
Ale w najbliższym czasie sprawdzę vacupompe i serw tak jak radzi tokarka606.
Jeszcze mam takie jedno pytanie bo teraz mi przyszło do głowy bo jak dzisiaj odpowietrzałem układ to z przodu było wszystko ok i po spuszczeniu starego płynu i pod pompowani pedał szybko wracał do swojej normalnej wysokości, Natomiast z tyłem było dużo grzej, musiałem pompować i pompować a i tak pedał nie wracał aż tak wysoko czym to mogło być spowodowane??
Dla jasności nie mam ABS-u.
Dzięki za pomoc i rady oraz wesołych świąt
Ale w najbliższym czasie sprawdzę vacupompe i serw tak jak radzi tokarka606.
Jeszcze mam takie jedno pytanie bo teraz mi przyszło do głowy bo jak dzisiaj odpowietrzałem układ to z przodu było wszystko ok i po spuszczeniu starego płynu i pod pompowani pedał szybko wracał do swojej normalnej wysokości, Natomiast z tyłem było dużo grzej, musiałem pompować i pompować a i tak pedał nie wracał aż tak wysoko czym to mogło być spowodowane??
Dla jasności nie mam ABS-u.
Dzięki za pomoc i rady oraz wesołych świąt
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
Moze wina lezy w samych zaciskach sprawdz czy płynu Ci nie ubywa poza tym sam zacisk moze miec osady "spieki ze starego płynu" wewnatrz co uniemozliwia mu swobodna prace
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2009, 10:30 przez STROKE, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
Witam
Ja odpowietrzyłem wczoraj:
1-lewy tył
2- prawy tył
3-lewy przód
4-prawy przód
Ale to chyba nie robi różnicy, najważniejsze aby zacząć od tyłu. Chyba że się mylę to proszę o poprawienie mnie. Najgorsze jest to że mieszkam pod blokiem i teraz przez święta to tak nie za bardzo będzie jak to sprawdzić a w niedziele 19 jest spocik w Oświęcimiu a muszę jeszcze Wymienić tulejki i łożysko A jak się nie wyrobie ze wszystkim to znowu opuszczę zlot :cry: :evil:
Ale tak to jest jak się kupuje auto w podupadłym stanie i fanatycznie chce się je doprowadzić do bardzo dobrego stanu.
Ja odpowietrzyłem wczoraj:
1-lewy tył
2- prawy tył
3-lewy przód
4-prawy przód
Ale to chyba nie robi różnicy, najważniejsze aby zacząć od tyłu. Chyba że się mylę to proszę o poprawienie mnie. Najgorsze jest to że mieszkam pod blokiem i teraz przez święta to tak nie za bardzo będzie jak to sprawdzić a w niedziele 19 jest spocik w Oświęcimiu a muszę jeszcze Wymienić tulejki i łożysko A jak się nie wyrobie ze wszystkim to znowu opuszczę zlot :cry: :evil:
Ale tak to jest jak się kupuje auto w podupadłym stanie i fanatycznie chce się je doprowadzić do bardzo dobrego stanu.
Mnie zawsze uczyli (w technikum mechanicznym) i ojciec mechanik też mi to powtarzał:
Odpowietrzamy układ hamulcowy od koła najbardziej oddalonego od serwa/pompy hamulcowej.
Czyli w przypadku Audi i większości samochodów, gdzie pompa hamulcowa jest po lewej stronie z przodu odpowietrzamy tak jak pisał FranoF1:
Odpowietrzamy układ hamulcowy od koła najbardziej oddalonego od serwa/pompy hamulcowej.
Czyli w przypadku Audi i większości samochodów, gdzie pompa hamulcowa jest po lewej stronie z przodu odpowietrzamy tak jak pisał FranoF1:
1 - prawy tył
2 - lewy tył
3 - prawy przód
4 - lewy przód
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 19 lut 2007, 22:57
- Lokalizacja: Sz-n/Zach-pomorskie
eee co znaczy krzyżowo?FranoF1 pisze:W samochodach z ABS, robi sie to krzyżowo.
z tego co mi wiadomo (od kilku mechaników już to słyszałem) to jak się ma ABS to musisz mieć zapłon włączony przy odpowietrzaniu, bo innaczej jakieś elektrozawory nie będą puszczać płynu jak trzeba i na marne będzie odpowietrzanie, a odpowietrzać w kolejności jak podałeś w poście,
1 - prawy tył
2 - lewy tył
3 - prawy przód
4 - lewy przód
a ja podepnę się przy okazji pod temat z moim problemem:
mianowicie polatałem sobie po lotnisku audianką, więc był intensywnie ręczny używany, i ostre hamowanie też było, mimo iż mi nigdzie płynu nie ubywa to hamulce mi się zapowietrzają, po takiej jeździe pedał prawie w podłogę a hamulce jakby ich nie było, (dodam iż na drugi dzień efekt nie ustawał - że przegrzane tarcze dlatego czy coś w tym stylu) wpadam na kanał, odpowietrzam sam tył i już jest ok, hamulce brzytwa (dodam iż tarcze i klocki z tyłu są w dobrym stanie) a korektor siły hamowania jest nowiutki, kilka miechów temu kupiony (bo stary przeciekał)
wymieniałem też lewy tylny zacisk bo przy dźwigience od ręcznego był przeciek, teraz jest suchutko ale zapowietrza się układ, może więżyki hamulcowe do wymiany? czy co, bo nie mam pojęcia już co mam zrobić
Podepne sie pod temat.Też mam problem z hamulcami z tyłu już mi brak pomysłów.Podczas hamowania pedał jest twardy i wyrażnie tył nie działa jak powinien.Sprawdzałem tarcze są ok,kupiłem nowe klocki,wymieniłem płyn sprawdzałem korektor niby działa a hamulce jak były tak są ciulowe.No niby są dobre ale tylko przez kilka dni puzniej wszystko powraca.Raz na jakiś czas działają dobrze szczegulnie jak hamuje bardzo wolno.Nie mam już pomysłów.Może Wam coś przychodzi do głowy??