Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.0 16v 6A] Problem z przewodami zapłonowymi

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Ace1985

[b3 2.0 16v 6A] Problem z przewodami zapłonowymi

Post autor: Ace1985 » 16 kwie 2009, 19:34

Witam
Zabrałem się do wymiany przewodów zapłonowych, bo w aucie mam oryginalne BOSH ale z 1992 roku, więc raczej czas najwyższy, kupiłem jakis zamiennik Jan MOR i pojawił się problem.
No oryginalnym przewodzie dla pierwszej świecy założone jest coś takiego i nie można tego zdjąć bez przecięcia kabla:

Obrazek

przewód z tego pierścienia i łączy się z tym czujnikiem:

Obrazek
O co chodzi??? Jakoś to obejść, czy trzeba oryginalne przewody kupować???

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 16 kwie 2009, 20:01

Czujnik musi pozostać.

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 16 kwie 2009, 20:16

No sie wlasnie domyslam, tylko jak to zrobic, zeby bylo ok.
Rozumie ze ten pierscien zczytuje zmiany pola magnetycznego kabla i daje informacje o sygnale do swiecy

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 16 kwie 2009, 20:35

Bez tego czujnika ten silnik nie będzie dobrze pracował, najlepszym rozwiązaniem jest kupienie takich przewodów które posiadają czujnik.

Ktoś kiedyś przekładał go na inny kabel, ale nie wiem czy jest to dobre rozwiązanie.

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 16 kwie 2009, 21:45

Patrzyłem w ETCE i tam nie występują z tego co widzę całe przewody, a osobno kable, fajki itd., wiec moze bez problemu da sie rozmontowac

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 16 kwie 2009, 22:27

Jak pisali poprzednicy kabel jest niezbędny do wyliczenia sobie przez sterownik pozycji palca rozdzielacza w chwili zapłonu (w ACE i 6A kręcenie aparatem jest zabronione). Bez tego czujnika system nie jest w stanie okreslić bazowego położenia punktu zapłonu 0 stopni. nie będzie działał system antystukowy i wyprzedzenie zapłonu. jesli chcesz mam do sprzedania oryginalne 100% sprawne przedwody od 6a/ACE w dobrej cenie.

Jeżdzenie bez czujnika grozi rozwaleniem panewek korbowodowych (zbyt wczesny zapłon), problemami z wolnymi obrotami, wypadaniem zapłonów (uszkodzenie katalizatora) i niestabilną, nierówną pracą na biegu jałowym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl