Witam
Zabrałem się do wymiany przewodów zapłonowych, bo w aucie mam oryginalne BOSH ale z 1992 roku, więc raczej czas najwyższy, kupiłem jakis zamiennik Jan MOR i pojawił się problem.
No oryginalnym przewodzie dla pierwszej świecy założone jest coś takiego i nie można tego zdjąć bez przecięcia kabla:
przewód z tego pierścienia i łączy się z tym czujnikiem:
O co chodzi??? Jakoś to obejść, czy trzeba oryginalne przewody kupować???
[b3 2.0 16v 6A] Problem z przewodami zapłonowymi
Jak pisali poprzednicy kabel jest niezbędny do wyliczenia sobie przez sterownik pozycji palca rozdzielacza w chwili zapłonu (w ACE i 6A kręcenie aparatem jest zabronione). Bez tego czujnika system nie jest w stanie okreslić bazowego położenia punktu zapłonu 0 stopni. nie będzie działał system antystukowy i wyprzedzenie zapłonu. jesli chcesz mam do sprzedania oryginalne 100% sprawne przedwody od 6a/ACE w dobrej cenie.
Jeżdzenie bez czujnika grozi rozwaleniem panewek korbowodowych (zbyt wczesny zapłon), problemami z wolnymi obrotami, wypadaniem zapłonów (uszkodzenie katalizatora) i niestabilną, nierówną pracą na biegu jałowym.
Jeżdzenie bez czujnika grozi rozwaleniem panewek korbowodowych (zbyt wczesny zapłon), problemami z wolnymi obrotami, wypadaniem zapłonów (uszkodzenie katalizatora) i niestabilną, nierówną pracą na biegu jałowym.