[80 B4 bez ABS] słabe hamowanie
[80 B4 bez ABS] słabe hamowanie
witam. b4 TDI 1992 rok
przeglądałem już wszystkie tematy z hamulcami ale dalej nic....
1) słabe hamulce odkąd kupiłem auto
2) odpowietrzanie (w trakcie zuważyłem lekko przetarty przewód elastyczny)
3) oględziny od spodu ( wymiana przewodu elastycznego przy kole przednim / żadnych wycieków )
3) zalanie płynem - odpowietrzanie ( w trakcie pompowania - dziwny dźwięk z regulatora siły hamowania - jakby piszczenie / skrzypienie ) :-|
4) ugięcie dźwigni regulatora - przestaje piszczeć - dalsze odpowietrzanie :mrgreen:
5) płyn bez pęcherzyków - pedał w połowie twardy - OK :mrgreen:
6) założenie kół - przygotowanie do jazdy próbnej - po odpaleniu pedał schodzi( więc serwo OK) -lecz pod mocnym naciskiem schodzi do podłogi :cry: :cry: :cry: :evil:
7) po zgaszeniu auta pedał znów twardy - lecz nie wysoki
Klocki są prawie nowe ( ponad 1,5cm) - Tarcze wydają mi się zbyt cienkie...mają po ok 8 mm - wyczytałem gdzieś że mają mieć nowe 13mm (min. 10mm) - więc zamówiłem już nowe tarcze...
ALE czy to pomoże
Macie pomysły.............
przeglądałem już wszystkie tematy z hamulcami ale dalej nic....
1) słabe hamulce odkąd kupiłem auto
2) odpowietrzanie (w trakcie zuważyłem lekko przetarty przewód elastyczny)
3) oględziny od spodu ( wymiana przewodu elastycznego przy kole przednim / żadnych wycieków )
3) zalanie płynem - odpowietrzanie ( w trakcie pompowania - dziwny dźwięk z regulatora siły hamowania - jakby piszczenie / skrzypienie ) :-|
4) ugięcie dźwigni regulatora - przestaje piszczeć - dalsze odpowietrzanie :mrgreen:
5) płyn bez pęcherzyków - pedał w połowie twardy - OK :mrgreen:
6) założenie kół - przygotowanie do jazdy próbnej - po odpaleniu pedał schodzi( więc serwo OK) -lecz pod mocnym naciskiem schodzi do podłogi :cry: :cry: :cry: :evil:
7) po zgaszeniu auta pedał znów twardy - lecz nie wysoki
Klocki są prawie nowe ( ponad 1,5cm) - Tarcze wydają mi się zbyt cienkie...mają po ok 8 mm - wyczytałem gdzieś że mają mieć nowe 13mm (min. 10mm) - więc zamówiłem już nowe tarcze...
ALE czy to pomoże
Macie pomysły.............
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2007, 23:09 przez mtworus, łącznie zmieniany 1 raz.
do mojej nowy okolo 400 to troche drogo nie kupowalem,to sa rozne rodzaje tych korektorow ja mam taki co dwa takie bolce wystaja i taka blacha przyczepiona do oski na sprezynie ich wciska w miare obciazenia u mnie byly zapieczone i sie wogole nie ruszaly jakos udalo mi sie to rozruszac pozniej jeszcze podregulowalem tak jest ze niby tyl troche dociazony i jest lepiej,ale zmien te tarcze najpierw hamulec nie powinien wtedy opadac do podlogi jak dalej bedzie opadal to moze nie odpowietrzone dobrze dopiero pozniej szukaj w tym,a z tylu tarcze masz?
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
:shock: zielony, jesteś pewny?Z tego co pamiętam to płyn tego koloru "R3" wlewało się do maluchów.mtworus pisze: ładny czysty , zielony
Da się się zmierzyć płyn, jest taki przyrząd(nie znam nazwy).Pojeździj po mechanikach , powinni mieć.Tylko jak mierzyć , to spuszczony płyn a nie ten ze zbiorniczka.Możjiwe też że odpowiedzialna za słabe hamulce jest sama pompa, warto by w niej wymienić bebechy.
Dokładnie. Może gumki w pompce są już zjechane i nie trzymają ciśnienia.IC69 pisze::shock: zielony, jesteś pewny?Z tego co pamiętam to płyn tego koloru "R3" wlewało się do maluchów.mtworus pisze: ładny czysty , zielony
Da się się zmierzyć płyn, jest taki przyrząd(nie znam nazwy).Pojeździj po mechanikach , powinni mieć.Tylko jak mierzyć , to spuszczony płyn a nie ten ze zbiorniczka.Możjiwe też że odpowiedzialna za słabe hamulce jest sama pompa, warto by w niej wymienić bebechy.
zestaw2 naprawczy 40zł - pompa 170 :-|
[ Dodano: 2007-04-23, 13:11 ]
płyn wymieniłem na DOT-4, :-|
kloci nowe TEXTAR, :-|
przewody szczelne, :-|
odpowietrzone na 1000% :-|
serwo działa (bo wciąga pedał przy zapalaniu) :-|
z tyłu bębny (rant ok. 0,4mm) :-|
szczęki z tyłu grube :-|
ręczny w sumie działa ale słabo trzyma....hmm :roll: :?:
czy to pompa?? czy regulator na tylnej ośce
a jak wygląda sprawa z samoregulatrami szczęk tylnych :oops: :oops:
[ Dodano: 2007-04-24, 21:22 ]
wymieniłem ten płyn..... na DOT4 (żółty)
troszkę lepiej ale dalej to samo---hamuje niby dobrze w drodze.....
ale jak potrzymam pod siłą dłużej pedał to schodzi do dechy :roll:
[ Dodano: 2007-04-23, 13:11 ]
płyn wymieniłem na DOT-4, :-|
kloci nowe TEXTAR, :-|
przewody szczelne, :-|
odpowietrzone na 1000% :-|
serwo działa (bo wciąga pedał przy zapalaniu) :-|
z tyłu bębny (rant ok. 0,4mm) :-|
szczęki z tyłu grube :-|
ręczny w sumie działa ale słabo trzyma....hmm :roll: :?:
czy to pompa?? czy regulator na tylnej ośce
a jak wygląda sprawa z samoregulatrami szczęk tylnych :oops: :oops:
[ Dodano: 2007-04-24, 21:22 ]
wymieniłem ten płyn..... na DOT4 (żółty)
troszkę lepiej ale dalej to samo---hamuje niby dobrze w drodze.....
ale jak potrzymam pod siłą dłużej pedał to schodzi do dechy :roll:
Po kupnie autka wymieniłem płynt i filtry i się okazało , że nie mam hamulców . Wymieniłem pompke na nową , bo podobno jest nienaprawialna i do tej pory spoko - 5 latek . Mechanik mówił że "szpece" dla uszczelnienia pompy leją olej jadalny . Faktycznie to co wtedy zlałem przypominało przepalony olej silnikowy a nie DOT-4 .
WITAM TEZ TAK MIAŁEM ZE HAMOWAŁ PRZY SAMEJ PODŁODZE MYSLAŁEM ZE ZAPOWIETRZONE ALE NIC TO NIE DAŁO ALE ZA TRZECIM RAZEM JAK SIE WZIĄŁEM ZA DOPOWIETRZENIE TO URWAŁEM ODPOWIETRZNIK W CYLINDERKU :oops: NIE WIEM MOŻE TO TYLKO ZBIEG OKOLICZNOSCI ALE JAK WYMIENIŁEM CYLINDEREK NA NOWY TO HAMULCE ZYLETA 8-) A TEZ MI WSZYSCY MÓWILI ZEBYM ZROBIŁ POMPE BO TO PEWNIE TO