Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT 2.0+LPG] Problem z wentylatorem chłodnicy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 13 kwie 2009, 19:06

Czuć płyn w kabinie, ale go nie ubywa. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Memento87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 18 wrz 2008, 10:46

Post autor: Memento87 » 14 kwie 2009, 13:15

Witam,
Mam podobny problem a mianowicie gdy zaczęło się ciepło często mruga mi kontrolka temperatury, i podejrzewam wentylatory chłodnicy, bo kiedy jadę jakieś 20 km w trasie to jest ok, ale wystarczy chwila po mieście i kontrolka wariuje... Nie wiem co i jak sprawdzić przy tych wentylatorach, czy się coś odłączyło ( blacharz ostatnio majstrował przy przodzie), czy to jakiś czujnik? Jeśli tak to jaki, gdzie go znaleźć, jak wymontować i jak sprawdzić...? Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 14 kwie 2009, 18:59

Dzisiaj wymieniłem czujnik wentylatorów na Febi (1-95; 2-102). No i jest problem. Włączaja się dopiero na drugim stopniu. Co może być przyczyną? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 14 kwie 2009, 19:38

radziobiker pisze:Co może być przyczyną?
1) Przekaźnik 1 biegu wentylatorów
2) Opornica 1 biegu wentylatorów
Dotknij do styku E2 opornicy (po lewej stronie nadkola) przewód plusowy (może być bezpośrednio z akumulatora), jeżeli wentylatory zaczną pracować to usterki należy szukać w przekaźniku lub w zasilaniu przekaźnika pierwszego biegu wentylatorów, a jeżeli nie będą pracowały to wina leży po stronie opornicy.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 15 kwie 2009, 19:16

Mobilek a czy mam tam dotknąć? Możesz mi to dokładniej opisać jak to zrobić? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 15 kwie 2009, 19:37

radziobiker pisze:Możesz mi to dokładniej opisać jak to zrobić?
Najlepiej wziąść kawałek przewodu elektrycznego, jeden koniec podłączyć do plusowego bieguna akumulatora, a drugi tak jak wspomniałem wcześniej do styku E2 opornicy.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 17 kwie 2009, 09:44

Opornica OK. Zostaje przekaźnik. Gdzie go szukać i jaki ma numer? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 17 kwie 2009, 10:20

Dobra ja mam to samo, że chodzi mi tylko na drugim biegu. Mam pytanie czy przekaźnik " 1 biegu " to ten ogólny od wentylatorów? I gdzie dokładnie jest umieszczona ta opornica?

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 17 kwie 2009, 10:48

Nie wiem jak NG ale w ABT opornica umieszczona jest jak otwierasz maskę na prawym nadkolu ( to są trzy takie śrubki). Pozdrawiam

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 17 kwie 2009, 11:14

To wygląda na to że u mnie ten sam objaw wentylatory zalanczaja się dopiero przy 97 stopniach. Gdzie jest ten przekaźnik panowie ?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 17 kwie 2009, 12:15

radziobiker pisze:Zostaje przekaźnik. Gdzie go szukać i jaki ma numer?
Przekaźnik od pierwszego stopnia wentylatorów jest w skrzynce bezpieczników (na podszybiu) w gnieździe nr 11 (prawe dolne gniazdo w skrzynce)

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 17 kwie 2009, 12:37

radziobiker pisze:Nie chcę zakładać nowego tematu. Chodzi o układ chłodzenia. Zrobiło się cieplej i znowu mam problemy. Silnik się przegrzewa i robi sie tak duże ciśnienie w układzie, że wczoraj pękł mi jeden z węży. Co może byc przyczyną takiej sytuacji? Pozdrawiam
Czasem zwulkanizuje zawór w korku zbiornika wyrównawczego. Trzeba odkręcić i sprawdzić wktrętaczkiem czy się uchyla. Jeśli nie, to nacisnąć dużą siłą aby się odkleił. Do następnej wiosny będzie good.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 17 kwie 2009, 13:07

chybo101 pisze:wentylatory zalanczaja się dopiero przy 97 stopniach.
Wg mnie czujnik mieści się w normie, 1 stopień powinien się włączyć przy temp 92-97 stopni, natomiast 2 stopień przy temp 99-105 stopni.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 17 kwie 2009, 14:14

Tylko że ja jeszcze nie słyszałem żeby u mnie wentylator na dwóch stopniach pracował. Zawsze jednym tempem i trochę wolniej jak klima jest włączona.
Do 100 stopni to mi się jeszcze nie udało rozgrzać :-P

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 18 kwie 2009, 11:17

radziobiker pisze:Nie wiem jak NG ale w ABT opornica umieszczona jest jak otwierasz maskę na prawym nadkolu ( to są trzy takie śrubki). Pozdrawiam
Koledzy ja mam takie coś po prawej stronie silnik Tdi z klimą i mam wątpliwość czy to jest dobrze podpięte. Gdzieś kiedyś znalazłem taki temat ale teraz nie mogę go odnaleźć.
Taka płytka z trzema śróbkami idąć od góry to jest:
- od góry dwa czarno-czerwone kable
- biało czerwony
- na dole czarno czerwony
Tak ma być czy zamienione kable mają na coś wpływ ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl