Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S PM] Czy warto zakładać LPG jak silnik to zniesie

Wszystko co związane z LPG
wojtas551
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:43

[B3 1.8S PM] Czy warto zakładać LPG jak silnik to zniesie

Post autor: wojtas551 » 16 kwie 2009, 11:12

Witam, mam rok czasu audiczke B3 1990r jestem z niej bardzo zadowolony bo udało mi się kupic auto od 1-go właściela z przebiegiem 128 tys km obecnie po roku teraz mam 181 tys km zero problemów tylko lać do baku i śmigać mam, silnik jest wg mnie ekonomiczny średnie spalanie jest to 7.4l/100km na trasie wychodzi 6.2-6.8/100km zależne od stylu jazdy. Chciałbym założyć sekwencje tylko niewiem czy nie bede miał póżniej jakiś problemów z slinikiem typu niewchodzi na obroty, nie chce chodzić na benzynie. silnik jest 66kW jak sie nie myle na monowtrysku. więc może ktoś ma taki zestaw jak ja chcę zrobić co polecacie czy odradzacie
Proszę o pomoc
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 16 kwie 2009, 11:46

Sekwencji nie założysz. Tylko LPG drugiej generacji. Jeżeli pali na trasie 7 l. PB to gazu spali ci ok 9-9,5 l. Przy obecnych cenach paliw jazda na gazie wychodzi o połowę taniej.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 16 kwie 2009, 11:56

Kolego, to jest najlepszy silnik do zagazowania. Zakładasz IIGenerację i śmigasz. Ja osobiście nie mam gazu ale jeśli sporo jeździsz to ci się opłaci. Jedyne skutki uboczne to szybsze zużycie układu wydechowego - podczas spalania gazu wydziela się o jakieś 30% więcej pary wodnej, wymiana filterków w odparowniku i nieszczęsne regulacje - na praktycznie każdej stacji gaz jest inny i trzeba regulować ale w mono wtrysku jest to tylko śrubka /w pełnym trzeba jeździć na stację i się podpinać/.
Są tez 2 zalety
- koszty podróży
- wymiana oleju może nastąpić o jakieś 5tys później /przestrzegając fakt konieczności wymiany oleju co roku/ - olej na gazie mniej się zużywa.

Ja robię rocznie jakieś 20-30 tys i mi się nie opłaca zakładać gazu /auto pali mi tak jak dojeżdżam 7,5l latem i 8,5l zimą, w trasie miałem rekord 5,6l/.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 16 kwie 2009, 18:23

Jakbym policzył te prawie 80 tyś kilometrów na gazowni które przejechałem B3 i nawet doliczył wszystkie koszta związane z eksploatacją gazu wymiana filterka co 10 tyś kilometrów i regulacje gazu w aucie na gażniku, który z gazem nie ma żadnych problemów.
Czyli podsumowując
spalanie gazu 12 litrów na 100 km kwota 20.40
spalanie benzyny 10 litrów na 100 km kwota 38.50
cena montażu instalacji do autka z gaznikiem 1500 zł
do tego wiadomo dochodzi paliwo w baku na odpalanie rano to jest 50 zł na miesiąc
czyli robiąc 2500 km miesięcznie to jest kwota 510 zł
a na benzynie 962 zł wynik jest prosty ;-)
Taki tylko podałem przykład a jeśli tobie benzyny pali 7,5 litra to gazu spali około 9 litrów
wszystko zależne jak dużo zamierzasz śmigać i kiedy ci się zwróci montaż instalacji gazowej ;-)
_________________

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 16 kwie 2009, 18:30

Ja bym się nie zastanawiał ani chwili i zaprowadził auto do naprawdę dobrych gazowników.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 16 kwie 2009, 22:52

Ja śmigam już 2 rok na 2 generacji BRC z komputerkiem jakimś Lecho a instalacja już ma jakies 4 lata i bezproblemowo nic nawet się nie rozregulowuje a auto chodzi prawei jak na PB :) odpukać ;-)

wojtas551
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:43

Post autor: wojtas551 » 17 kwie 2009, 08:36

Ja dzisiaj sprawdzę dokładnie numer silnika i będziemy wszystko wiedzieć

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 734
Rejestracja: 12 mar 2007, 18:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 17 kwie 2009, 09:36

mam ten sam silnik PM i na gazie bezproblemowo smiga juz 9 rok :-)

Awatar użytkownika
zapomnialem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:58
Lokalizacja: Opole

Post autor: zapomnialem » 19 kwie 2009, 22:26

tez na gazie jezdziłem (kupiłem z roczną instalacją mą niunie) i zastanawiam sie nad demontażem - nie robie wielkich tras miesięcznie a przez gaz wymieniałem juz kolektor wydechowy bo pękł od wysokiej temp spalania gazu niestety - idealny kolektor ciężko kupić bo wiekszosc popękana od gazu :-x (no chyba, ze nowy za 800 zł )

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 kwie 2009, 08:30

bo pękł od wysokiej temp spalania gazu
A ta temperatura wzięła się od złej regulacji I generacji LPG, a nie od samego spalania gazu :-P . Jak instalacja jest dobrze założona, dobrana i wyregulowana to nie ma najmniejszych problemów. A z tymi kolektorami to bez przesady na pewno znajdzie się jakiś nie pęknięty.

Awatar użytkownika
zapomnialem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:58
Lokalizacja: Opole

Post autor: zapomnialem » 20 kwie 2009, 08:56

danku - nie wiem jak to z kolektorami w innych silnikach ale w naszych jest to chyba (niestety) małą wadą, że pękają dokładnie w tym miejscu:

oto mój:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ef ... 20252.html
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2009, 09:46 przez zapomnialem, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 20 kwie 2009, 08:59

wojtas551, Jak większość wypowiadających się w Twoim temacie jestem również za tym, że byś śmiało zakładał podtlenek lpg ;-) . Ja mam silnik RU na gaźniku i nie mam żadnych problemów z tą instalacją, śmigam :-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Re: [B3 1.8S PM] Czy warto zakładać LPG jak silnik to zniesi

Post autor: skoti » 20 kwie 2009, 16:13

wojtas551 pisze: mam 181 tys km zero problemów tylko lać do baku i śmigać mam, silnik jest wg mnie ekonomiczny średnie spalanie jest to 7.4l/100km na trasie wychodzi 6.2-6.8/100km
Pozdrawiam
A ja będę jako pierwszy i jako jedyny który nie poprze montaż gazu. Skoro piszesz ,że masz zero problemów i pali tyle co etz 251 to ja bym nie zakładał. Sory teraz za OT ale szukam aut na allegro bez gazu i tj bardzo mały odsetek prawie wszystkie zgazowane i przez taki stan rzeczy trza lecieć w świat za furą bez lpg <osohozi>

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 20 kwie 2009, 16:52

Masz monowtrysk, to nie będziesz miał żadnych problemów. Zakładaj śmiało. Ja po zagazowaniu zauważyłem, że silnik na LPG wchodzi żwawiej i na wyższe obroty. Ale to spostrzeżenie tyczy Keihina 1, czyli gaźnika. Pracowałem kilka lat na stacji LPG i wiem, że te silniki 1,8 lubią gaz. Gorzej z "dwulitrówkami", ale to już ciebie nie tyczy. Spalanko po "ułożeniu" się instalki i 1 regulacji będzie średnio ok. 10l na 100km. I moje prywatne spostrzeżenie. Pilnuj wymian oleju w silniku i zapomnij, że Pan Ziutek mówił, że gaz zabija silnik. Mój kumpel ma Audi100 C4 i na liczniku 615tys. przebiegu. Założył gaz przy stanie ok. 200tys. a silnik to poczciwe R5 2,3.

[ Dodano: 2009-04-20, 16:55 ]
KLAKSON pisze:Ja mam silnik RU na gaźniku i nie mam żadnych problemów z tą instalacją, śmigam
A jak z jazdą na benzynce??? Nie masz problemów???

Awatar użytkownika
kojak666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 360
Rejestracja: 12 lip 2008, 22:38
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: kojak666 » 19 maja 2009, 14:24

Z tego co tu czytam wnioskuję że jak założę gaz a mam silnik 1.8s na jedno punktowym wtrysku to będzie dawał radę i trochę stuknę kilometrów beż utraty mocy silnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl