[80 B4] wymiana łożysk alternatora
[80 B4] wymiana łożysk alternatora
Witam. Od niedawna słyszę takie chrobotanie pod maską. Po ściągnięciu paska klinowego okazało się, że to od alternatora i prawdopodobnie kończą się w nim łożyska. Prośba jest następująca: czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jakie symbole łożysk muszę zakupić, bo znalazłem to kiedyś na tym forum, ale nie zapisałem...i czy wymiana takich łożysk to jakaś szczególnie trudna czynność do wykonania w warunkach domowo- warsztatowych :lol: :?: Alternator firmy Bosch, Audi B4 `92 90KM.
Z góry dziękuję za zainteresowanie i ewentualne podpowiedzi.
Z góry dziękuję za zainteresowanie i ewentualne podpowiedzi.
Nie zapomnij o tylnej plastikowej nakładce na łożysko,stara nie nadaje się chociaż na oko może wyglądać dobrze(kosztuje 5 pln,ale ja myślałem,że jej nie dostanę i po tygodniu rozsypała się na nowych łożyskach.Chyba,że w tym typie jej nie ma( u mnie chyba było valeo).Zresztą najpewniejszy sposób kupna dobrych łożysk ,to ściągnąć stare i spisać numery-a najlepiej wziąć ze sobą do sklepu,tam dobiorą po wymiarach i typie pracy.rybad007 pisze:już lecę kupić
assai, dzięki za radę, tylko problem w tym, że auto to mój jedyny środek lokomocji i jak rozmontuję alternator, żeby spisać nr to już niczym nie dojadę do sklepu ...druga sprawa to fakt, że jestem mocno początkującym mechanikiem amatorem...no i co za tym idzie, po rozmontowaniu alternatora i ponownym zmontowaniu, może się okazać, że to już nie ten sam typ urządzenia :lol: , ale jeszcze raz dziękuję za tip.
PS. Czy muszę zastosować jakiś specjalny smar do tych łożysk...nie wiem..silikonowy czy coś w tym stylu, czy wystarczy uniwersalny ŁT- 45 ..na ten przykład <ok>
PS. Czy muszę zastosować jakiś specjalny smar do tych łożysk...nie wiem..silikonowy czy coś w tym stylu, czy wystarczy uniwersalny ŁT- 45 ..na ten przykład <ok>
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
rybad007,
Dawid chyba jeszcze nie kupiłeś tych łożysk bo gdzie ty chcesz pchać ten smar :?: co do samej wymiany myślę że dasz sobie radęrybad007 pisze:PS. Czy muszę zastosować jakiś specjalny smar do tych łożysk...nie wiem..silikonowy czy coś w tym stylu, czy wystarczy uniwersalny ŁT- 45 ..na ten przykład
Na nabitej baterii masz ok. 100km w trasie (lub godzinkę) zasięgu. Jak wyjmiesz alternator to spokojnie podjedziesz statkiem do sklepu z rozmontowanym alternatorem w pudełeczku i masz 100% pewności że dobierzesz to co faktycznie potrzebne a podczas składania alternatora profilaktycznie pod prostownik baterię i odpalisz na pewno o własnych siłach :mrgreen:
(tylko trzeba pamiętać żeby zaizolować wolne przewody żeby nie dyndały)
Ze dwa razy w dalszej trasie pękł mi pasek alternatora i to są moje obserwacje co do czasu działania bez ładowania mam baterię 74Ah jakbyco
(tylko trzeba pamiętać żeby zaizolować wolne przewody żeby nie dyndały)
Ze dwa razy w dalszej trasie pękł mi pasek alternatora i to są moje obserwacje co do czasu działania bez ładowania mam baterię 74Ah jakbyco