[Audi B4 1Z] srebrna seria - drobne zmiany str.1
[Audi B4 1Z] srebrna seria - drobne zmiany str.1
Witam kolegów
Chciałem Wam przedstawić mój samochodzik :mrgreen: Długo szukałem avanta, ale po obejrzeniu conajmiej 20 avantów w kraju na pierburgu, zdecydowałem się jednak na sedana. Musiał to być 1Z z klimą w dobrym stanie. Auto zostało sprowadzone z niemiec we wrześniu 2008 roku. Posiada parę rysek i małych mankamentów, ale na wszystko przyjdzie jeszcze pora. Katalogowo jest to rocznik 1993 listopad modelowo 94r. Serduszko to poczciwy 1Z na boschu z przebiegiem licznikowym 227 000km, ile jest naprawdę tego nie wiem, patrzyłem na stan samochodu nie na przebieg i rocznik
Wyposażenie:
wspomaganie kierownicy,
centralny zamek,
abs,
obrotomierz
poducha kierownicy,
elektryczna regulacja reflektorów,
radyjko było ori, ale zostało zamienione na Sony
roleta tylnej szyby,
ori alufelgi 15",
termometr zewnętrzny,
parapety,
klima manualna,
hak (obecnie zdjęty)
W planach do zrobienia:
nowy pedał gazu,
polerka końcówek wydechu (zrobione)
zmiana podświetlenia radia (zrobione)
polerka lakieru (ręczna była)
ringi na zegary, (zrobione)
alufelgi 16"
pilot scyzoryk do centrala (zrobione)
Car Audio
maty grzewcze w lusterka (zrobione)
Zrobiłem/ wymieniłem:
wyprałem tapicerkę i ogarnąłem wnętrze
pozbyłem się czerwonego paska z nadwozia auta,
wszystkie filtry,
zrobiłem rozrząd i powymieniałem płyny ekspluatacyjne,
uszczelniłem pompę wtryskową,
wymieniłem przewody paliwowe pod autem,
dokupiłem dywaniki i mieszek zmiany biegów,
pasek alternatora i pasek klimy,
przednie klocki na breck- nigdy więcej :evil:
popracowałem trochę przy zawieszeniu,
zmieniłem wycieraczki,
wymieniłem żarówki przednie na Osram NB,
dokupiłem stalówki i ori kołpaki na zime,
kompletne sprzęgło i uczelniacz na wale
Wnętrze było dość porządnie zasyfione, ale co najważniejsze nic nie poprzecierane więc zbytnio na to nie patrzyłem
Kilka fotek środka zaraz po kupnie
Kilka fotek z zewnątrz już po czyszczeniu auta
Trochę wnętrza już po zabiegach kosmetycznyh:
Trzeba było poprawić mieszek, bo był krzywo :roll:
maj '09
Postanowiłem zrobić audiczce małą sesyjke ze starszą siostrzyczką :mrgreen:
VT może kiedyś tak będzie wyglądać
lipiec '09
Polerka końcówek wydechu. Trochę z tym mi czasu zeszło, ale końcowy efekt i banan na twarzy Poniżej fotka jak było kiedyś i jak jest teraz
sierpień '09
Kilka nowych fotek zapraszam do oglądania
wrzesień '09
Zmieniłem podświetlenie radyjka i nareszcie jest czerwono Poniżej fotki jak było a jak jest teraz
październik '09
Udało się upolować ori kołpaki za niewielką cenę, co prawda wymagają trochę dopieszczenia, ale i tak było warto.
Kilka aktualnych fotek jak audiczka prezentuje się na chwile obecną
listopad '09
Kluczyk scyzoryk i mały prezęcik od młodszej siostrzyczki widoczny również na foto
grudzień '09
W związku z tym, że moja niunka nie ma podgrzewanych lusterek postanowiłem zakupić maty grzewcze. Koszt niewielki w porównaniu do tego jak będą ułatwiały życie. Montaż będzie dopiero jak zrobi się cieplej, niestety nie posiadam ogrzewanego garażu.
Kolejna rzecz jaką się trzeba było zając to przednie oświetlenie niuńki. Wybór padł na takie żaróweczki.
styczeń '10
Kilka fotek w klimacie zimowym. Wiem, że audiczka jest trochę brudna, ale przy tym mrozie nie bardzo chce mi się ją myć
luty '10
Nareszcie jest klubowa wlepka :mrgreen:
Od jakiegoś czasu miałem ogromny problem, często nie dało rady włączyć wstecznego i pierwszego biegu. Naszczęscie problemem okazała się już dość mocno wyekspluatowana prawa poduszka skrzyni biegów, nic dziwnego auto ma już swoje lata a poduszka była jeszcze oryginalna.
Wczoraj ją wymieniłem i wszystko jest <ok> Sama operacja trwała z godzinke. Poniżej małe porównanie starej i nowej
Niestety szybko okazało się, że główną usterką nie są poduszki lecz niedomagania sprzęgła :evil: Wszystko zostało rozebrane i okazało się, że przez łożysko igiełkowe do wymiany jest całe kompletne sprzęgło. Założyłem zestaw Sachs'a, przy okazji wymieniłem przepuszczający już uszczelniacz.
marzec '10
Prawy kierunek bez szybki Długo szukałem z firmy hella, bo taką mam reszte i chciałem żeby były takie same, ale niestety nigdzie nie udało się znaleść takowego, musiałem założyć boscha, delikatnie się różni, ale co zrobić
kwiecień '10
W planach miałem jakieś fajne fele z rantem, ale niestety narazie mogę o nich zapomieć. Obecnie założyłem ori alu i narazie musi mi wystarczeć :mrgreen:
maj '10
Odświeżyłem zaciski w całym autku Jednak z efektu końcowego jestem nie bardzo zadowony Poniżej fotki; ocencie jak wyszło <ok>
A tak wygląda po założeniu alu
lipiec '10
Już od dłuższego czasu było w planach lecz nie było czasu i mozliwości żeby się za to zabrać, ale wkońcu się udało. Listwy w zderzakach i tylna blenda zostały odświeżone Wielkie dzięki Adrian, Ty wiesz za co
Efekty oceńcie sami
sierpień '10
Przyszedł czas na drobne zmiany z przodu :mrgreen: Z obecnego wygladu jestem bardzo zadowolony <ok>
listopad '10
Jako, że ostanio szlak trafił jedną z poprzednich żaróweczek :evil: Postanowiłem jeszcze raz zaufać firmie osram i drogą kupna nabyłem nowe świeczki :mrgreen: Czas pokaże ile wytrzymają, miałem dość testowania innych; skoro wiem, że te są warte polecenia :mrgreen:
MiniSesja
Parę fotek jak niuńka wygląda obecnie W zasadzie nic się nie zmieniło po za założeniem zimowego kółka
Wiem, że jest porządnie uwalona, ale pogoda jest jaka jest, a ostatnio dość dużo jeździ
styczeń '11
Kilka fotek na szybko w klimacie zimowym zaraz po myciu auta
marzec '11
Przyszedł czas na ogarnięcie trzepania kierownicą podczas hamowania, bo powiem szczerze miałem juz tego dość :evil:
Wiele razy powtarzałem już, że nie ma sensu zakładać części tańszych producentów, bo i tak wyjdzie, że będziemy robić daną rzecz dwa razy Dobra do rzeczy; przy wymianie tarcz przednich nie miałem zbytnio kasy na coś lepszego i zainwestowałem w firme Maxis (niby robione dla Auto-Landu przez Brembo) myślę będzie dobrze <ok> Niestety nic bardziej mylnego, niedługo po założeniu szybko okazało się, że to totalny badziew, który za niedługo i tak będzie trzeba zmienić :evil:
MAXI's przed wymianą
Te same tarcze po jakimś czasie :evil:
Teraz założyłem TRW mam nadzieje, że będzie z tym na dłuższy czas spokój Podsumowując; raz chciałem oszczędzić i wyszło jak wyszło; także teraz koniec oszczędzania, bo jak widać nie ma to najmniejszego sensu. Przy okazji tarcz zostały też wymienione inne części ekspoatacyjne, które tego wymagały. Audiana doczekała się też zmiany oleju z Castrola na Motula Zmiany jakie zauważyłem to delikatnie cichsza praca serducha <ok>
kwiecień '11
Montaż taschek ukończony. Maskownice w niedługim czasie doczekają się wymiany, bo te mi wcale nie przypadły do gustu
Wielkie podziękowania dla Adriana (lowslow89) za ogarnięcie tego tematu Kilka fotek efektu końcowego
Zmiana maskownic i odrazu jest lepiej
maj '11
Postanowiłem skorzystac z ładnej pogody i przy okazji czystego auta pstryknąć kilka <aparat>
Pozostałości po zimie dalej są widoczne, ale mam zamiar w najblizszym czasie je zlikwidować
czerwiec '11
Małe zmiany na tyle; lampy zostały zrobione na wzór Colour Edition
Poprawa komfortu pasażerom
październik '11
Korzystając z dobrej miejscówki postanowiłem pstryknąć kilka <aparat>
styczeń '12
W związku z tym, że telepanie na kierownicy nie znikało. Mało tego trzepało coraz gorzej :evil: Czas było się tym zająć, bo wiem, że gdyby nie zostało to ogarnięte auto poszło by w świat
Auto trafiło do mechanika, ale nie pseudo; tylko człowieka znającego się na rzeczy Swoje poprzednie tarcze TRW na których zrobiłem max 3000 kmów wsadziłem do bagażnika i tak zaczeła się zabawa w pozbycie się drgań na kierownicy. Przy okazji trzeba było ogarnąć zapieczone prowadnice w tylnych zaciskach Mechanik po paru dniach zadzwonił i powiedział, że auto do odbioru. Zostały przetoczone 4 tarcze, porządnie wyczyszczone wszystkie piasty i na przód trafił nowy komplet klocków. Odbierając samochód byłem raczej sceptycznie nastawiony do znaczącej poprawy. Jednak z narastającym przebiegiem zacząłem wierzyć, że już teraz będzie <ok> . Od tamtej pory do dziś czyli lipiec 2012 zrobiłem ponad 10tyś i narazie telepania nie ma i napewno nie wróci :mrgreen:
Odrazu chciałem cofnąć to co powiedziełem wcześniej o tarczach firmy MAXIS robionych dla Auto-Landu Pewnie nie są takie złe :mrgreen:
luty '12
Kilka <aparat> w zimowych klimatach
Jakiś czas temu do auta wpadł sprawny pedkościomierz z ciekawym przebiegiem :mrgreen:
W zasadzie audiana od dawna wizualnie się nie zmienia.
Powód jest prozaicznie prosty kase odłożoną na kosmetykę ładuje w sprawy techniczne :roll:
kwiecień '12
Korzystając z ładnej pogody z ciekawej miejscówki postanowiłem pstryknąć kilka <aparat>
maj '12
Jako, że ostatnio temperatura jest wysoka, a w aucie nie ma klimatyzacji za sprawą walniętej chłodnicy postanowiłem się wreszcie tym zajać
Długo zastanawiałem się czy próbować reanimować swoją ori używkę, czy może nabyć inną używkę. Ostatnią opcją było zakupienie nowej i tak ostatecznie zrobiłem. Wybór padł na firmę Nissens i puki co nie żałuje. Obecnie układ jest nabity i poprawia komfort podróżowania
czerwiec '12
<aparat> z siostrą
Bliźniaczki :mrgreen:
wrzesień '12
Ramka grilla poszła w czarny mat
Z okazji urodzin autko dostało mały prezencik
listopad '12
Wczoraj wpadło dłubnięte ECU. Auto zrobiło się dużo bardziej elastyczne i zdecydowanie lepiej reaguje na pedał gazu. Także dokładnie o to mi chodziło :mrgreen:
Do pełni szczęścia brakuje tylko wentyli na przodzie, które niebawem wpadną do auta. Niestety znów mam problem z drganiami na kierownicy podczas hamowania; więcej o tym nie napiszę, bo to drażliwy temat :evil:
grudzien '12
Nareszcie znalazł się komplecik wentyli na przód. Jarzma, zaciski i tarcze wleciały używane, ale w sympatycznym stanie; cena tez była dosyć dobra Dokupiłem tylko zestaw klocków z TRW. Ogólnie cała zmiana przebiegła bez większych niespodzianek <ok>
Mam tylko nadzieje, że to będzie koniec moich problemów z hamulcami i niektórymi mało rozgarniętymi mechanikami :evil:
Do auta na próbe wleciał komplet chlapaczy co napewno nie poptrawiło wyglądu zewnetrznego, ale spokojnie wiecznie ich tam nie będzie :mrgreen: Dodadkowo jakiś czas temu zmieniłem olej i wreszcie mam podświetlony działający termometr; co w tym aucie było dosyć cieżkie do oosiągnięcia :roll:
wrzesień '13
Sporo czasu mineło od ostatniego wpisu, ale w aucie poza sprawami technicznymi niewiele się zmieniło.
Jakiś czas temu do auta wpadł oryginalny licznik z ringami i krwisto czerwonym podświetleniem; teraz tylko muszę pomyśleć jak zrobić podobne podświetlenie w termometrze
październik '13
Od dawna zastanawiałem się jak pozbyć się odstających dolnych listw pod którymi gromadzi się ruda i naszeście się to udało
Poniżej kilka <aparat> jak auto wygląda na dzien dzisiejszy
Do audiany wleciał także wygodniejszy stołek Tu wielkie podziękowania dla mario2560 za podpowiedzenie jak wpakować go do auta
Na wymianę czeka jeszcze drugi, ale puki co nie mogę trafić dawcy :roll:
grudzień '13
Udało się trafić dawcę i oba stołki siedzą już w aucie
Trochę pozostałych <aparat>; jak widać audi już na zimówkach, ale w tym roku bez chlapaczy, bo nie chciało mi się ich zakładać :mrgreen:
maj '14
Auto odmówiło współpracy z dnia na dzień; a raczej z sekundy na sekundę :evil: Zostało postawione do zaprzyjaźnionego mechanika i tam okazało się, że padł nastawnik potencjometryczny. Długo biłem się z myślami co robić, bo okazało się, że poza nastawnikiem trzeba też uszczelnić pompę , bo cieknie przy głowiczce. Sporo przemyśleń odnośnie sprzedaży auta i wreszcie konkretna decyzja, że trzeba je zrobić, bo szkoda sprzedać auto które nie odpala Tutaj z pomocą przyszedł kolega MUNIOR, który wysłał mi całą kompletną pompę gotową do założenia w dobrych pieniążkach Jednak zaskoczony fochem auta po założeniu drugiej pompy zdecydowałem się zrobić przekładkę na pierburga i tu znów kolega MUNIOR ogarnał ten temat bez problemów; szybko i konkretnie. Fakt, że troche kmów do niego miałem, ale nie żałuje ani trochę swojej decyzji. Ponadto wreszcie będzie można zakładać tempomat, bo to tez przydatna zabawka <ok>
Obecnie pod maską jest pierburg i komputer 16 bitowy; doładowanie 1,2 bara i puki co wystarczy Autko zrobiło się dużo bardziej elastyczne niż na poprzednim programie z czego jestem niesamowicie zadowolony. Jako, że apetyt rośnie w miarę jedzenia z czasem dojdą wtryski AFNY :mrgreen:
czerwiec '14
[center]ZMIANA WŁAŚCICIELA
[/center]
Z racji tego, że w audi zostało włożone sporo czasu, kaski i przede wszystkim serca nie można było jej od tak sprzedać. Dlatego została w domu z czego się bardzo cieszę. Obecnie auto należy do siostry, ale nadal będę starał się co nieco przy niej zrobić poprawić. Z perspektywy czasu nie żałuję swojej decyzji, bo trafiła w całkiem dobre łapki. Kobieta dbająca o auto takich to już chyba teraz ze "świecą szukać"
No nic może nowa właścicielka będzie prowadziła dalej ten temat jak tylko ogarnie auto po poprzednim właścicielu, bo teraz zbytnio nie ma się czym chwalić. Do poprawy są przednie błotniki; a tak mechanicznie nie ma prawie nic do zrobienia. Poza tzw codzienną eksploatacją
Zapraszam do komentowania i oceniania Pozdrawiam wszystkich audimaniaków
Chciałem Wam przedstawić mój samochodzik :mrgreen: Długo szukałem avanta, ale po obejrzeniu conajmiej 20 avantów w kraju na pierburgu, zdecydowałem się jednak na sedana. Musiał to być 1Z z klimą w dobrym stanie. Auto zostało sprowadzone z niemiec we wrześniu 2008 roku. Posiada parę rysek i małych mankamentów, ale na wszystko przyjdzie jeszcze pora. Katalogowo jest to rocznik 1993 listopad modelowo 94r. Serduszko to poczciwy 1Z na boschu z przebiegiem licznikowym 227 000km, ile jest naprawdę tego nie wiem, patrzyłem na stan samochodu nie na przebieg i rocznik
Wyposażenie:
wspomaganie kierownicy,
centralny zamek,
abs,
obrotomierz
poducha kierownicy,
elektryczna regulacja reflektorów,
radyjko było ori, ale zostało zamienione na Sony
roleta tylnej szyby,
ori alufelgi 15",
termometr zewnętrzny,
parapety,
klima manualna,
hak (obecnie zdjęty)
W planach do zrobienia:
nowy pedał gazu,
polerka końcówek wydechu (zrobione)
zmiana podświetlenia radia (zrobione)
polerka lakieru (ręczna była)
ringi na zegary, (zrobione)
alufelgi 16"
pilot scyzoryk do centrala (zrobione)
Car Audio
maty grzewcze w lusterka (zrobione)
Zrobiłem/ wymieniłem:
wyprałem tapicerkę i ogarnąłem wnętrze
pozbyłem się czerwonego paska z nadwozia auta,
wszystkie filtry,
zrobiłem rozrząd i powymieniałem płyny ekspluatacyjne,
uszczelniłem pompę wtryskową,
wymieniłem przewody paliwowe pod autem,
dokupiłem dywaniki i mieszek zmiany biegów,
pasek alternatora i pasek klimy,
przednie klocki na breck- nigdy więcej :evil:
popracowałem trochę przy zawieszeniu,
zmieniłem wycieraczki,
wymieniłem żarówki przednie na Osram NB,
dokupiłem stalówki i ori kołpaki na zime,
kompletne sprzęgło i uczelniacz na wale
Wnętrze było dość porządnie zasyfione, ale co najważniejsze nic nie poprzecierane więc zbytnio na to nie patrzyłem
Kilka fotek środka zaraz po kupnie
Kilka fotek z zewnątrz już po czyszczeniu auta
Trochę wnętrza już po zabiegach kosmetycznyh:
Trzeba było poprawić mieszek, bo był krzywo :roll:
maj '09
Postanowiłem zrobić audiczce małą sesyjke ze starszą siostrzyczką :mrgreen:
VT może kiedyś tak będzie wyglądać
lipiec '09
Polerka końcówek wydechu. Trochę z tym mi czasu zeszło, ale końcowy efekt i banan na twarzy Poniżej fotka jak było kiedyś i jak jest teraz
sierpień '09
Kilka nowych fotek zapraszam do oglądania
wrzesień '09
Zmieniłem podświetlenie radyjka i nareszcie jest czerwono Poniżej fotki jak było a jak jest teraz
październik '09
Udało się upolować ori kołpaki za niewielką cenę, co prawda wymagają trochę dopieszczenia, ale i tak było warto.
Kilka aktualnych fotek jak audiczka prezentuje się na chwile obecną
listopad '09
Kluczyk scyzoryk i mały prezęcik od młodszej siostrzyczki widoczny również na foto
grudzień '09
W związku z tym, że moja niunka nie ma podgrzewanych lusterek postanowiłem zakupić maty grzewcze. Koszt niewielki w porównaniu do tego jak będą ułatwiały życie. Montaż będzie dopiero jak zrobi się cieplej, niestety nie posiadam ogrzewanego garażu.
Kolejna rzecz jaką się trzeba było zając to przednie oświetlenie niuńki. Wybór padł na takie żaróweczki.
styczeń '10
Kilka fotek w klimacie zimowym. Wiem, że audiczka jest trochę brudna, ale przy tym mrozie nie bardzo chce mi się ją myć
luty '10
Nareszcie jest klubowa wlepka :mrgreen:
Od jakiegoś czasu miałem ogromny problem, często nie dało rady włączyć wstecznego i pierwszego biegu. Naszczęscie problemem okazała się już dość mocno wyekspluatowana prawa poduszka skrzyni biegów, nic dziwnego auto ma już swoje lata a poduszka była jeszcze oryginalna.
Wczoraj ją wymieniłem i wszystko jest <ok> Sama operacja trwała z godzinke. Poniżej małe porównanie starej i nowej
Niestety szybko okazało się, że główną usterką nie są poduszki lecz niedomagania sprzęgła :evil: Wszystko zostało rozebrane i okazało się, że przez łożysko igiełkowe do wymiany jest całe kompletne sprzęgło. Założyłem zestaw Sachs'a, przy okazji wymieniłem przepuszczający już uszczelniacz.
marzec '10
Prawy kierunek bez szybki Długo szukałem z firmy hella, bo taką mam reszte i chciałem żeby były takie same, ale niestety nigdzie nie udało się znaleść takowego, musiałem założyć boscha, delikatnie się różni, ale co zrobić
kwiecień '10
W planach miałem jakieś fajne fele z rantem, ale niestety narazie mogę o nich zapomieć. Obecnie założyłem ori alu i narazie musi mi wystarczeć :mrgreen:
maj '10
Odświeżyłem zaciski w całym autku Jednak z efektu końcowego jestem nie bardzo zadowony Poniżej fotki; ocencie jak wyszło <ok>
A tak wygląda po założeniu alu
lipiec '10
Już od dłuższego czasu było w planach lecz nie było czasu i mozliwości żeby się za to zabrać, ale wkońcu się udało. Listwy w zderzakach i tylna blenda zostały odświeżone Wielkie dzięki Adrian, Ty wiesz za co
Efekty oceńcie sami
sierpień '10
Przyszedł czas na drobne zmiany z przodu :mrgreen: Z obecnego wygladu jestem bardzo zadowolony <ok>
listopad '10
Jako, że ostanio szlak trafił jedną z poprzednich żaróweczek :evil: Postanowiłem jeszcze raz zaufać firmie osram i drogą kupna nabyłem nowe świeczki :mrgreen: Czas pokaże ile wytrzymają, miałem dość testowania innych; skoro wiem, że te są warte polecenia :mrgreen:
MiniSesja
Parę fotek jak niuńka wygląda obecnie W zasadzie nic się nie zmieniło po za założeniem zimowego kółka
Wiem, że jest porządnie uwalona, ale pogoda jest jaka jest, a ostatnio dość dużo jeździ
styczeń '11
Kilka fotek na szybko w klimacie zimowym zaraz po myciu auta
marzec '11
Przyszedł czas na ogarnięcie trzepania kierownicą podczas hamowania, bo powiem szczerze miałem juz tego dość :evil:
Wiele razy powtarzałem już, że nie ma sensu zakładać części tańszych producentów, bo i tak wyjdzie, że będziemy robić daną rzecz dwa razy Dobra do rzeczy; przy wymianie tarcz przednich nie miałem zbytnio kasy na coś lepszego i zainwestowałem w firme Maxis (niby robione dla Auto-Landu przez Brembo) myślę będzie dobrze <ok> Niestety nic bardziej mylnego, niedługo po założeniu szybko okazało się, że to totalny badziew, który za niedługo i tak będzie trzeba zmienić :evil:
MAXI's przed wymianą
Te same tarcze po jakimś czasie :evil:
Teraz założyłem TRW mam nadzieje, że będzie z tym na dłuższy czas spokój Podsumowując; raz chciałem oszczędzić i wyszło jak wyszło; także teraz koniec oszczędzania, bo jak widać nie ma to najmniejszego sensu. Przy okazji tarcz zostały też wymienione inne części ekspoatacyjne, które tego wymagały. Audiana doczekała się też zmiany oleju z Castrola na Motula Zmiany jakie zauważyłem to delikatnie cichsza praca serducha <ok>
kwiecień '11
Montaż taschek ukończony. Maskownice w niedługim czasie doczekają się wymiany, bo te mi wcale nie przypadły do gustu
Wielkie podziękowania dla Adriana (lowslow89) za ogarnięcie tego tematu Kilka fotek efektu końcowego
Zmiana maskownic i odrazu jest lepiej
maj '11
Postanowiłem skorzystac z ładnej pogody i przy okazji czystego auta pstryknąć kilka <aparat>
Pozostałości po zimie dalej są widoczne, ale mam zamiar w najblizszym czasie je zlikwidować
czerwiec '11
Małe zmiany na tyle; lampy zostały zrobione na wzór Colour Edition
Poprawa komfortu pasażerom
październik '11
Korzystając z dobrej miejscówki postanowiłem pstryknąć kilka <aparat>
styczeń '12
W związku z tym, że telepanie na kierownicy nie znikało. Mało tego trzepało coraz gorzej :evil: Czas było się tym zająć, bo wiem, że gdyby nie zostało to ogarnięte auto poszło by w świat
Auto trafiło do mechanika, ale nie pseudo; tylko człowieka znającego się na rzeczy Swoje poprzednie tarcze TRW na których zrobiłem max 3000 kmów wsadziłem do bagażnika i tak zaczeła się zabawa w pozbycie się drgań na kierownicy. Przy okazji trzeba było ogarnąć zapieczone prowadnice w tylnych zaciskach Mechanik po paru dniach zadzwonił i powiedział, że auto do odbioru. Zostały przetoczone 4 tarcze, porządnie wyczyszczone wszystkie piasty i na przód trafił nowy komplet klocków. Odbierając samochód byłem raczej sceptycznie nastawiony do znaczącej poprawy. Jednak z narastającym przebiegiem zacząłem wierzyć, że już teraz będzie <ok> . Od tamtej pory do dziś czyli lipiec 2012 zrobiłem ponad 10tyś i narazie telepania nie ma i napewno nie wróci :mrgreen:
Odrazu chciałem cofnąć to co powiedziełem wcześniej o tarczach firmy MAXIS robionych dla Auto-Landu Pewnie nie są takie złe :mrgreen:
luty '12
Kilka <aparat> w zimowych klimatach
Jakiś czas temu do auta wpadł sprawny pedkościomierz z ciekawym przebiegiem :mrgreen:
W zasadzie audiana od dawna wizualnie się nie zmienia.
Powód jest prozaicznie prosty kase odłożoną na kosmetykę ładuje w sprawy techniczne :roll:
kwiecień '12
Korzystając z ładnej pogody z ciekawej miejscówki postanowiłem pstryknąć kilka <aparat>
maj '12
Jako, że ostatnio temperatura jest wysoka, a w aucie nie ma klimatyzacji za sprawą walniętej chłodnicy postanowiłem się wreszcie tym zajać
Długo zastanawiałem się czy próbować reanimować swoją ori używkę, czy może nabyć inną używkę. Ostatnią opcją było zakupienie nowej i tak ostatecznie zrobiłem. Wybór padł na firmę Nissens i puki co nie żałuje. Obecnie układ jest nabity i poprawia komfort podróżowania
czerwiec '12
<aparat> z siostrą
Bliźniaczki :mrgreen:
wrzesień '12
Ramka grilla poszła w czarny mat
Z okazji urodzin autko dostało mały prezencik
listopad '12
Wczoraj wpadło dłubnięte ECU. Auto zrobiło się dużo bardziej elastyczne i zdecydowanie lepiej reaguje na pedał gazu. Także dokładnie o to mi chodziło :mrgreen:
Do pełni szczęścia brakuje tylko wentyli na przodzie, które niebawem wpadną do auta. Niestety znów mam problem z drganiami na kierownicy podczas hamowania; więcej o tym nie napiszę, bo to drażliwy temat :evil:
grudzien '12
Nareszcie znalazł się komplecik wentyli na przód. Jarzma, zaciski i tarcze wleciały używane, ale w sympatycznym stanie; cena tez była dosyć dobra Dokupiłem tylko zestaw klocków z TRW. Ogólnie cała zmiana przebiegła bez większych niespodzianek <ok>
Mam tylko nadzieje, że to będzie koniec moich problemów z hamulcami i niektórymi mało rozgarniętymi mechanikami :evil:
Do auta na próbe wleciał komplet chlapaczy co napewno nie poptrawiło wyglądu zewnetrznego, ale spokojnie wiecznie ich tam nie będzie :mrgreen: Dodadkowo jakiś czas temu zmieniłem olej i wreszcie mam podświetlony działający termometr; co w tym aucie było dosyć cieżkie do oosiągnięcia :roll:
wrzesień '13
Sporo czasu mineło od ostatniego wpisu, ale w aucie poza sprawami technicznymi niewiele się zmieniło.
Jakiś czas temu do auta wpadł oryginalny licznik z ringami i krwisto czerwonym podświetleniem; teraz tylko muszę pomyśleć jak zrobić podobne podświetlenie w termometrze
październik '13
Od dawna zastanawiałem się jak pozbyć się odstających dolnych listw pod którymi gromadzi się ruda i naszeście się to udało
Poniżej kilka <aparat> jak auto wygląda na dzien dzisiejszy
Do audiany wleciał także wygodniejszy stołek Tu wielkie podziękowania dla mario2560 za podpowiedzenie jak wpakować go do auta
Na wymianę czeka jeszcze drugi, ale puki co nie mogę trafić dawcy :roll:
grudzień '13
Udało się trafić dawcę i oba stołki siedzą już w aucie
Trochę pozostałych <aparat>; jak widać audi już na zimówkach, ale w tym roku bez chlapaczy, bo nie chciało mi się ich zakładać :mrgreen:
maj '14
Auto odmówiło współpracy z dnia na dzień; a raczej z sekundy na sekundę :evil: Zostało postawione do zaprzyjaźnionego mechanika i tam okazało się, że padł nastawnik potencjometryczny. Długo biłem się z myślami co robić, bo okazało się, że poza nastawnikiem trzeba też uszczelnić pompę , bo cieknie przy głowiczce. Sporo przemyśleń odnośnie sprzedaży auta i wreszcie konkretna decyzja, że trzeba je zrobić, bo szkoda sprzedać auto które nie odpala Tutaj z pomocą przyszedł kolega MUNIOR, który wysłał mi całą kompletną pompę gotową do założenia w dobrych pieniążkach Jednak zaskoczony fochem auta po założeniu drugiej pompy zdecydowałem się zrobić przekładkę na pierburga i tu znów kolega MUNIOR ogarnał ten temat bez problemów; szybko i konkretnie. Fakt, że troche kmów do niego miałem, ale nie żałuje ani trochę swojej decyzji. Ponadto wreszcie będzie można zakładać tempomat, bo to tez przydatna zabawka <ok>
Obecnie pod maską jest pierburg i komputer 16 bitowy; doładowanie 1,2 bara i puki co wystarczy Autko zrobiło się dużo bardziej elastyczne niż na poprzednim programie z czego jestem niesamowicie zadowolony. Jako, że apetyt rośnie w miarę jedzenia z czasem dojdą wtryski AFNY :mrgreen:
czerwiec '14
[center]ZMIANA WŁAŚCICIELA
[/center]
Z racji tego, że w audi zostało włożone sporo czasu, kaski i przede wszystkim serca nie można było jej od tak sprzedać. Dlatego została w domu z czego się bardzo cieszę. Obecnie auto należy do siostry, ale nadal będę starał się co nieco przy niej zrobić poprawić. Z perspektywy czasu nie żałuję swojej decyzji, bo trafiła w całkiem dobre łapki. Kobieta dbająca o auto takich to już chyba teraz ze "świecą szukać"
No nic może nowa właścicielka będzie prowadziła dalej ten temat jak tylko ogarnie auto po poprzednim właścicielu, bo teraz zbytnio nie ma się czym chwalić. Do poprawy są przednie błotniki; a tak mechanicznie nie ma prawie nic do zrobienia. Poza tzw codzienną eksploatacją
Zapraszam do komentowania i oceniania Pozdrawiam wszystkich audimaniaków
Ostatnio zmieniony 22 sie 2014, 09:25 przez tomekk666, łącznie zmieniany 129 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...