[80 B3] Czujnik w zbiorniku na płyn chłodniczy
[80 B3] Czujnik w zbiorniku na płyn chłodniczy
Szanowni koledzy mam taki problem. Wczoraj wymieniłem zbiornik na płyn do chłodnicy na inny ponieważ stary mi się rozpadł. Obecnie mam w zbiorniku jakiś czujnik a w aucie pod zbiornikiem wisi wtyczka która tam pasuje. W poprzednim zbiorniku nie miałem czujnika. Moje pytanie jest takie: Do czego jest ten czujnik i czy moge go podłączyć do tej wtyczki :?: ?
Uzupełnij poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego tak, aby na zimnym silniku poziom wskazywał max. Jak silnik się rozgrzeje poziom wzrośnie lekko ponad max.andi77 pisze:Może źle usłyszałeś... może mówił ,,mniej niż maximum".Mete pisze:Płynu zalałem tyle ile mówił mi mechanik. Mniej niż poziom minimum.
Koledzy dobrze radzą, zmień mechanika.
Dobrze, że do zbiorniczka wyrównawczego płynu hamulcowego nie wlał Ci poniżej min.
Człowieka u którego byłeś mechanikiem bym nie nazwał tylko osobą, która nie zna podstaw.
[ Dodano: 2013-02-12, 16:51 ]
Jeśli wcześniej miałeś odłączoną kostkę od czujnika i po uzupełnieniu zbiorniczka płynu chłodzącego płynem do stanu max nie migała kontrolka na mini checku podczas jazdy, to możesz go nie podłączać.Kokolino pisze:Ten czujnik jest od poziomu płynu chłodniczego. Możesz podłączyć nic się nie stanie tylko nie wiem dokładnie czy będzie działało wskazanie a konkretnie kontrolka od niskiego poziomu płynu. Pozdrawiam
Czujnik ten służy do poinformowania kierowcy o niskim stanie płynu w zbiorniczku, a tym samym awarii układu.
Po podłączeniu czujnika i uruchomieniu samochodu kontrolka powinna zgasnąć. Jeśli będzie się zapalać podczas jazdy, a w zbiorniczku będzie płyn chłodniczy to jest uszkodzony.
Ja podłączyłbym go, ale przed tą operacją sprawdź, czy przy braku płynu w zbiorniczku i uruchomieniu samochodu kontrolka będzie migać(czujnik sprawny).
Ale kolego odgrzałeś kotleta sprzed 6 lat. Sorki ale nie mogłem się powstrzymać :lol:kamilo7 pisze:Płynu zalałem tyle ile mówił mi mechanik. Mniej niż poziom minimum. Jak wcześniej było na minimum to powiedział że jest przelane...
To jest dobre.... :evil: mechanik na miarę 21 wieku.
Odpuść tego mechanika,mniej szkód narobisz pytając kolegów na forum.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
A ja znów odgrzeję - dla sprostowania.
Minimum na zimnym, może być co najwyżej ciutkę więcej. Jak zalejesz na max przy tej temperaturze to można się spodziewać, że i tak korkiem wypluje nadmiar płynu, co jest bez sensu, a dodatku może wprowadzić w błąd i zasugerować, że zawór korka puszcza. Książka Audi 80/90 pana Dietera Korp tak samo podaje co do poziomu. Przy rozgrzanym silniku masz wtedy okolice MAX i nic nie chluśnie poza obieg.paw1131 pisze:Uzupełnij poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego tak, aby na zimnym silniku poziom wskazywał max. Jak silnik się rozgrzeje poziom wzrośnie lekko ponad max.