[B4 1Z] poduszki amortyzatorow-wymiana
[B4 1Z] poduszki amortyzatorow-wymiana
Witam
Jak chyba wiekszosc z nas mam problem z zawieszeniem i stukami z niego pochodzacymi. Czytajac rozne posty dochodze do wniosku ze u mnie bardzo prawdobodobne ze stuki pochodza od poduszek i lozysk amortyzatora. Chcialbym je wymienic tym bardziej ze koszt jest niewielki, ale nie wiem czy moge sie zabrac do tego sam czy trzeba oddac sprawe mechanikowi. Jesli da rade zmienic samemu (bez specjalnych kluczy/narzedzi) to bede wdzieczny za opis jak sie do tego wziac. Z gory dziekuje.
Jak chyba wiekszosc z nas mam problem z zawieszeniem i stukami z niego pochodzacymi. Czytajac rozne posty dochodze do wniosku ze u mnie bardzo prawdobodobne ze stuki pochodza od poduszek i lozysk amortyzatora. Chcialbym je wymienic tym bardziej ze koszt jest niewielki, ale nie wiem czy moge sie zabrac do tego sam czy trzeba oddac sprawe mechanikowi. Jesli da rade zmienic samemu (bez specjalnych kluczy/narzedzi) to bede wdzieczny za opis jak sie do tego wziac. Z gory dziekuje.
Więc tak odkręcasz swożeń wahacza tak by ściagnąć go z piasty ( nie odkręasz od wahacza). Po ściagnęciu osłonek kielichów odkręcasz od góry nakrętki mocujące anortyz., drążek kierowniczy, lacznik stab.,zaciśk ham. z klockami i tarczą, półoś z piasty i wyciągasz całą kolumę. Tym sposobem więcej jest odkręcania ale nie musisz ustawiać geometrii.
Drugi sposób to tylko te duże sróby tak by odlączyć kolumnę od zwrotnicy, nakrętki od góry, łącznik i swozeń z piasty (geom. trzeba ustawić). Pamiętaj o nakrętkach rowkowych przy poduszkach jak stanie na kołach to trzeba je dociągnąć.
Drugi sposób to tylko te duże sróby tak by odlączyć kolumnę od zwrotnicy, nakrętki od góry, łącznik i swozeń z piasty (geom. trzeba ustawić). Pamiętaj o nakrętkach rowkowych przy poduszkach jak stanie na kołach to trzeba je dociągnąć.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2009, 15:25 przez rczopik2, łącznie zmieniany 1 raz.
aby wymienic poduszki wystarczy jak kolo z kolumna opadnie wtedy jest tyle miejsca ze spokojnie da sie wyciagnac stara i wlozyc nowa poduszke. i tak samo jak porzednik polecam tylko poduszki bogeJelly pisze:Kolego "Myster" jak to zrobiles, bo z opisu "Rczopik2" wynika raczej jasno ze koło zdjac musisz bo jak inaczej wyjac mc'persona?
aha i koledzy zakladajcie sciagacze na opuszczonym aucie, jeszcze jedna osobe mozna porosic aby dociazyla nam auto, wtedy recznie dokreca sie sciagacze i po podniesieniu auta mamy sciagniete sprezyny.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
Boge w większości to to samo co LMI ta sama fabryka co nie zmienia faktu że LMI kupisz dużo taniej niż Boge dostępne w serwisie za 80 pln. LMi kupisz za połowę tej ceny lub mniejNo to które Lemforder czy Boge
śmiem twierdzić iż to jest to samo, jeśli się mylę ktoś mnie poprawitomek1982 pisze:lemfordera poduchy wcale nie sa takie dobre jak sie o nich mówi poduchy tylko ori BOGE wiem dobrze bo przerabialem temat kilka razy
Myślę koledzy że przed takim opuszczeniem całości w dół pasowałoby poluzować tuleje na wachaczumyster pisze: aby wymienic poduszki wystarczy jak kolo z kolumna opadnie wtedy jest tyle miejsca ze spokojnie da sie wyciagnac stara i wlozyc nowa poduszke. i tak samo jak porzednik polecam tylko poduszki boge