[B4 ABK LPG] Szarpanie na gazie
[B4 ABK LPG] Szarpanie na gazie
Witam.
Właśnie wczoraj wróciłem z trasy i zanim pojadę (znowu) do gazowników zadam pytanie tutaj.
Jest tak. Jadę sobie z prędkością 90-100, przyspieszam do 120-130 jadę tak ok 5-10min i auto zaczyna szarpać. Przełączam na benzynę i jadę na benzynie ok 5 min. Przełączam na gaz jadę normalnie 120-130 jakieś 5 min i znowu szarpanie.
Albo. Jazda 90-100 , zaczynam przyspieszać, przy ok 150 chwile szarpie, zapika "trzy krótkie jeden długi" (w instrukcji pisze że to błąd sterownika gazu) i przełącza na benzynę. Dopóki nie zgaszę silnika i nie uruchomię ponownie, nie da go się przełączyć z powrotem na gaz.
Zrobiona u gazowników autokalibracja i zbieranie map + regulacja i efektu brak.
Sprzęt. STAG-300, alaska, valtek zółty.
Dodam że auto ładnie przyspiesza (do 150) i ogólnie fajnie jeździ.
Właśnie wczoraj wróciłem z trasy i zanim pojadę (znowu) do gazowników zadam pytanie tutaj.
Jest tak. Jadę sobie z prędkością 90-100, przyspieszam do 120-130 jadę tak ok 5-10min i auto zaczyna szarpać. Przełączam na benzynę i jadę na benzynie ok 5 min. Przełączam na gaz jadę normalnie 120-130 jakieś 5 min i znowu szarpanie.
Albo. Jazda 90-100 , zaczynam przyspieszać, przy ok 150 chwile szarpie, zapika "trzy krótkie jeden długi" (w instrukcji pisze że to błąd sterownika gazu) i przełącza na benzynę. Dopóki nie zgaszę silnika i nie uruchomię ponownie, nie da go się przełączyć z powrotem na gaz.
Zrobiona u gazowników autokalibracja i zbieranie map + regulacja i efektu brak.
Sprzęt. STAG-300, alaska, valtek zółty.
Dodam że auto ładnie przyspiesza (do 150) i ogólnie fajnie jeździ.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
krisiun1, Czytaj ze zrozumieniem. Przecież Kolega rsdziadek, wyraźnie napisał, że przełącza na benę i jedzie tak ok. 5 minut czyli na benie jest ok. bo szarpanie wraca dopiero na LPG.
rsdziadek, Moim skromnym zdaniem albo nieszczęsne żółte Valteki wysiadają albo reduktor traci ciśnienie (pikanie sterownika). Najlepiej byłoby pojeździć z lapkiem na kolanach, żeby sprawdzić co się dzieje w czasie tych szarpań. Poczekaj jeszcze na opinie Kornela i KorNoLio.
rsdziadek, Moim skromnym zdaniem albo nieszczęsne żółte Valteki wysiadają albo reduktor traci ciśnienie (pikanie sterownika). Najlepiej byłoby pojeździć z lapkiem na kolanach, żeby sprawdzić co się dzieje w czasie tych szarpań. Poczekaj jeszcze na opinie Kornela i KorNoLio.
Na benzynie nie ma żadnych problemów.
Po wizycie u gazowników.
Po pikaniu i przełączeniu na benzynę wyskakiwał błąd 4go wtrysku, a czasami 2go i 4go. Rozebrana listwa, wszystkie tłoczki, gumki i inne drobiazgi nowe, kalibracja listwy, autokalibracja, nowe mapy i ... to samo. Ciśnienie na reduktorze właściwe, temperatura też, spadek ciśnienia w normie. Po każdej zmianie jazda z lapkiem. Na czwartą z kolei przejażdżkę pojechałem z współwłaścicielem warsztatu i on zmienił ustawienia typu czujnika ciśnienia gazu, mówił że był ustawiony niewłaściwy. Od tego momentu 2 razy przekroczyłem nawet 170 i nie szarpało. Jak pojadę gdzieś dalej w trasę to się okaże czy się naprawiło.
[ Dodano: 2009-04-20, 08:52 ]
A więc wyskoczyłem kawałek za miasto, przytrzymałem auto chwile na prędkości 160-170 i zaczęło szarpać . Nie czekałem aż się sam przełączy na benzynę. W tygodniu planuję jeszcze zmienić przewody WN (świece zmieniałem), ale nie sądzę żeby tu leżał problem.
Sądząc po minach gazowników to nie bardzo wiedzą o co chodzi. Ostatnio przebąkiwali coś o zmianie komputera na 4gas, co o tym myślicie?
Po wizycie u gazowników.
Po pikaniu i przełączeniu na benzynę wyskakiwał błąd 4go wtrysku, a czasami 2go i 4go. Rozebrana listwa, wszystkie tłoczki, gumki i inne drobiazgi nowe, kalibracja listwy, autokalibracja, nowe mapy i ... to samo. Ciśnienie na reduktorze właściwe, temperatura też, spadek ciśnienia w normie. Po każdej zmianie jazda z lapkiem. Na czwartą z kolei przejażdżkę pojechałem z współwłaścicielem warsztatu i on zmienił ustawienia typu czujnika ciśnienia gazu, mówił że był ustawiony niewłaściwy. Od tego momentu 2 razy przekroczyłem nawet 170 i nie szarpało. Jak pojadę gdzieś dalej w trasę to się okaże czy się naprawiło.
[ Dodano: 2009-04-20, 08:52 ]
A więc wyskoczyłem kawałek za miasto, przytrzymałem auto chwile na prędkości 160-170 i zaczęło szarpać . Nie czekałem aż się sam przełączy na benzynę. W tygodniu planuję jeszcze zmienić przewody WN (świece zmieniałem), ale nie sądzę żeby tu leżał problem.
Sądząc po minach gazowników to nie bardzo wiedzą o co chodzi. Ostatnio przebąkiwali coś o zmianie komputera na 4gas, co o tym myślicie?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Zdaje mi się, że 4Gas to Stag tylko robiony dla Intercarsu .
Skoro się poprawiło to może jednak coś się dzieje z ciśnieniem albo samym czujnikiem albo rzeczywiście ze sterownikiem. Awaria sterownika mogłaby też wyjaśniać błąd wtrysków, ale moim zdaniem to raczej siadły wtryski.rsdziadek pisze:pojechałem z współwłaścicielem warsztatu i on zmienił ustawienia typu czujnika ciśnienia gazu, mówił że był ustawiony niewłaściwy.
Jak wyglądają mapy, przede wszystkim mnożnik, filtry kiedy wymieniane?
Dużo już zrobiłeś na tej instalce kilometrów :?:
Błąd wtrysku gazowego, czy benzynowego :?: Jak konkretnie brzmiał ten błąd :?:
Lepiej niech nie zmieniają kompa, ten jest ok.
O ile spada to ciśnienie na reduktorze przy pełnym bucie :?: I na ile jest ustawione minimalne :?:
Masz jakieś błędy na Vagu :?:
Wcześniej oczywiście nie było tego problemu :?:
Dużo już zrobiłeś na tej instalce kilometrów :?:
Błąd wtrysku gazowego, czy benzynowego :?: Jak konkretnie brzmiał ten błąd :?:
Lepiej niech nie zmieniają kompa, ten jest ok.
O ile spada to ciśnienie na reduktorze przy pełnym bucie :?: I na ile jest ustawione minimalne :?:
Masz jakieś błędy na Vagu :?:
Wcześniej oczywiście nie było tego problemu :?:
Jak zdobędę mapy to wrzucę, prawie się pokrywają (gazowa opada na końcu, nigdy nie było idealnie), filtry wymienione ok 4kkm temu .
Na poprzednich wtryskach (rail 3om) ok 30kkm na tych (valdek 1om) ok 4-5kkm
Błąd czwartego wtrysku, na pewno gazowego bo przełączał się na benzynę i normalnie jechał.
Ciśnienie robocze chyba 1.13 nie spada poniżej 1.0, minimalne obniżali chyba do 0,3 (nie jestem pewien ile ale obniżali)
Vaga nie podpinałem.
Wcześniej nie było problemu (z przerywaniem oczywiście).
Postaram się uzupełnić dane jak tylko dostanę mapy
Na poprzednich wtryskach (rail 3om) ok 30kkm na tych (valdek 1om) ok 4-5kkm
Błąd czwartego wtrysku, na pewno gazowego bo przełączał się na benzynę i normalnie jechał.
Ciśnienie robocze chyba 1.13 nie spada poniżej 1.0, minimalne obniżali chyba do 0,3 (nie jestem pewien ile ale obniżali)
Vaga nie podpinałem.
Wcześniej nie było problemu (z przerywaniem oczywiście).
Postaram się uzupełnić dane jak tylko dostanę mapy
Maksymalny but regulujemy na trasie, mapy muszą się pokryć w całym zakresie, możliwe, że przez to masz szarpanie, adaptacja składu mieszanki zostaje przekroczona i zaczyna szarpać, ja bym to tak tłumaczył. Dlatego pytałem o błędy na Vagu bo taki właśnie może tam być. Jeżeli jest jakiś zapisany skopiuj go, wklej tutaj skasuj, przejedź się spróbuj uzyskać efekt szarpania i sprawdź ponownie błędy. Albo po jakimś czasie. Przyczyn może być wiele, Na odległość, trudno coś pisać, dlatego tyle jest możliwości.
Co do Valteków żółtych, po 5 tys. albo śmietnik- najlepsze wyjście, albo kalibracja, jeżeli jeszcze się nadają, albo regeneracja i kalibracja, co nie wystarcza na długo. No ale ty pisałeś, że miałeś to robione.
Spróbujcie pokryć mapy na końcu, albo najlepiej zmienić wtryski.
Co do Valteków żółtych, po 5 tys. albo śmietnik- najlepsze wyjście, albo kalibracja, jeżeli jeszcze się nadają, albo regeneracja i kalibracja, co nie wystarcza na długo. No ale ty pisałeś, że miałeś to robione.
Spróbujcie pokryć mapy na końcu, albo najlepiej zmienić wtryski.
Co ciekawe na poprzednich wtryskach też mapy nie były idealne (czyt. pokryte w całości) a nie było szarpania czy jakichkolwiek problemów z jazdą, może był tylko odczuwalnie słabszy na gazie. U gazowników pojawiałem się tylko na wymianę filtrów co 10kkm, a poszukałem sobie strupa bo trzęsło prawie zawsze na jałowym.Spróbujcie pokryć mapy na końcu, albo najlepiej zmienić wtryski.
Wezmę sobie dzień wolnego, przekaże Twoje sugestie i posiedzę u gości, może coś porobią. Co gorsza zawsze jak zagaduje o wymianie wtrysków na magiki to mówią, że to to samo i nic nie da .
Ustawień nie otworzysz bo program będzie krzyczał, że nie ma sterownika gazu, jak byś miał plik oscyloskopu *osc, to wtedy owszem. Ale zobaczysz tylko nagranie oscyloskopu.rsdziadek pisze:Mam plik z ustawieniami w formacie *.ust . Czy jestem w stanie wyciągnąć mapy z niego nie mając połączenia ze STAGiem ? Mam program AcGasSynchro.