[b4 2.0 E 115KM] dziwna praca abs
[b4 2.0 E 115KM] dziwna praca abs
witam
mam pytanko do forumowiczow o prace ABS-u. a mianowicie czy to normalne ze u mnie tak pracuje czy cos jest nie tak.
chodzi oto ze podczas hamowania ale dopiero przy małych predkościach jest taki charakterystyczny odgłos aż do całkowitego zatrzymania sie samochodu. Sam abs działa w 100% jednak moje pytanie co do tego dźwieku. Czy to tak powinien pracować? bo np w passacie kumpla takiego czegos nie ma. Aha i jeszcze co jakis czas zapala mi sie kontrolka abs na desce rozdzielczej, ale to juz kwestia czujnikow z tego co zdażyłem sie doczytać.
mam pytanko do forumowiczow o prace ABS-u. a mianowicie czy to normalne ze u mnie tak pracuje czy cos jest nie tak.
chodzi oto ze podczas hamowania ale dopiero przy małych predkościach jest taki charakterystyczny odgłos aż do całkowitego zatrzymania sie samochodu. Sam abs działa w 100% jednak moje pytanie co do tego dźwieku. Czy to tak powinien pracować? bo np w passacie kumpla takiego czegos nie ma. Aha i jeszcze co jakis czas zapala mi sie kontrolka abs na desce rozdzielczej, ale to juz kwestia czujnikow z tego co zdażyłem sie doczytać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
ntaktu ntaktu
Kolego waldes nie do końca ma tak pracowac .Jeżeli żadne koło nie traci kontaktu z podłożem abs nie zadziała czyli nic się nie dzieje, w przypadku gdy któreś z kół traci przyczepnośc wtedy komputer abs-u zlicza obroty kół i odpuszcza koło zablokowane.Na suchej nawierzchni nic nie powinno się dziac.
Waldes, jeśli chodzi o kontrolkę ABS to prawdopodobnie zabrudził się czujnik przy kole lub jest on zbyt daleko tarczy zębatej.
Jeśli chodzi o pracę układu ABS to wydaje on właśnie takie dźwięki jak piszesz.
Przy hamowaniu w warunkach zimowych, często będzie się aktywował, także powinien podczas raptownego hamowania na suchej nawierzchni.
Jeśli włącza się przy delikatnym hamowaniu na suchej nawierzchni coś jest nie tak.
Jeśli chodzi o pracę układu ABS to wydaje on właśnie takie dźwięki jak piszesz.
Przy hamowaniu w warunkach zimowych, często będzie się aktywował, także powinien podczas raptownego hamowania na suchej nawierzchni.
Jeśli włącza się przy delikatnym hamowaniu na suchej nawierzchni coś jest nie tak.
Generalnie tak nie powinno sie dziac, jezeli przy najmniejszym hamowaniu slychac ten dzwiek to znaczy ze uklad antyposlizgu wlacza sie bez potrzeby, i tu trzeba nazwac wszystko po imieniu tzn nieprawidlowe dzialenie ukladu. Moze to byc spowodowane zabrudzeniem ktoregos czujnika, za duza odleglosc czujnika od zebatki, korazja lub zabrudzenie samej zebatki.
A co powiecie na działanie ABS z opóźnieniem?
Sprawa u kolegi wygląda tak, że zwłaszcza przy małych prędkościach na np piasku koła się zablokują na 0,5s i dopiero włącza się ABS. Te 0,5s nieraz starcza żeby wprowadzić auto w poślizg.
Przy większej prędkości na asfalcie to zjawisko nie występuje i ABS zachowuje się poprawnie.
Płyn zmieniony, hamulce odpowietrzone.
Sprawa u kolegi wygląda tak, że zwłaszcza przy małych prędkościach na np piasku koła się zablokują na 0,5s i dopiero włącza się ABS. Te 0,5s nieraz starcza żeby wprowadzić auto w poślizg.
Przy większej prędkości na asfalcie to zjawisko nie występuje i ABS zachowuje się poprawnie.
Płyn zmieniony, hamulce odpowietrzone.
eeeeeee no to już wina kolegi, nie ABS. Ten system od tego jest żeby nie zablokować kół, jasne że droga hamowania się wydłuża ale za to masz możliwość ominięcia przeszkody. Jeśli chodzi o ABS + nierówności to myślę że winę ponoszą tu wyrąbane amorki które nie trzymają koła przy asfalcie, koło podskakuje a dalej to już wiadomo.
Mi chodziło o spóźnioną reakcję ABSu w niektórych warunkach.
Mi chodziło o spóźnioną reakcję ABSu w niektórych warunkach.