[1.9TDI 1z] Niska wydajność klimatyzacji
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
[1.9TDI 1z] Niska wydajność klimatyzacji
Witam.Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?Układ jest nabity ,sprężarka działa a w upalne dni wnętrze można schłodzić w miarę ,bo nie do końca tylko w czasie jazdy,na postoju niema szans.Dodam że dmucha tez nie najmocniej,moim zdaniem na IV biegu powinien być wiatr we włosach.Czy odgrzybianie układu pomoże w tej sytuacji?
Na forum nie znalazłem rozwiązania tego problemu.
Na forum nie znalazłem rozwiązania tego problemu.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2009, 18:21 przez tokarka606, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [1.9TDI 1z] Niska wydajność klimy
A wymienial kolega moze filtr kabinowy?
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Odgrzybienie klimatyzacji nie poprawi wydajności klimatyzacji. Jeśli chodzi o Twój przypadek, to trzeba by najpierw doprecyzować, czy winą słabej wydajności jest słaby przepływ powietrza z kratek wentylacyjnych, czy też wylatujące powietrze przy włączonej klimatyzacji nie ma odpowiednio niskiej temperatury (bodajże 7 stopni). W pierwszym przypadku winą może być filtr kabinowy (jeśli go posiadasz), najlepiej wymontować go z podszybia i sprawdzić jak się klima zachowuje bez niego. W drugim przypadku, jeśli klimatyzacja ma odpowiednią ilość czynnika chłodzącego, przyczyną może być zawór rozprężny, który jest zamontowany w okolicach parownika pod deską rozdzielczą i ma za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie przy którym gaz jest rozprężany, jeśli on nie trzyma, to gaz nie ma odpowiedniego ciśnienia i temperatura jaką wytwarza przy rozpręzaniu jest zbyt wysoka niż powinna być. Aby sprawdzić poprawność działania tego zaworu wystarczy włączyć klimatyzację na 5 minut, następnie zgasić silnik i nasłuchiwać w okolicach parownika takiego charakterystycznego syczenia, jeśli jest syczenie zawór jest w porządku. Zawór można kupić w ASO, cena około 80-100zł. Jeden jest dla R12 i inny dla R134a.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Tego zaworu nie słychać.Czytałem troche o serwisie klimatyzacji,piszą tam ,że co dwa lata trzeba wymieniać też osuszacz.Czyli podsumowując:musiałbym wymienić zawór,osuszacz,sprawdzić szczelność układu i ponownie go napełnić.Ile to może kosztować?
[ Dodano: 2009-04-09, 13:14 ]
Poprawka,jak się wsłucham to jest syczesie jest łącznie z takim bulgotaniem i trwa nieprzerwanie ok 30 sekund po wyłączeniu silnika.Czy zawór jest dobry czy nie?
[ Dodano: 2009-04-09, 13:14 ]
Poprawka,jak się wsłucham to jest syczesie jest łącznie z takim bulgotaniem i trwa nieprzerwanie ok 30 sekund po wyłączeniu silnika.Czy zawór jest dobry czy nie?
ciekawe jak to sprawdził jedz do serwisu niech nabiją ci klime.auroxick pisze:Niby poprzedni właściciel mówił, że jest jeszcze ok. połowy ale... może go już nie być...
tokarka606, sprawdz jeszcze czy jak załączysz obieg wewnetrzny zamyka sie klapka przy filtrze przeciwpyłkowym i czy wtedy równierz wzrastaja obroty wentylatora. oraz czy przy właczonej klimatyzacji pracuja wentylatory na chłodnicy.
dodatkowo możesz jeszcze sprawdzić po kilku minutach pracy klimatyzacji czy wąż na ssaniu (te grube węże z prawej strony) jest zimny. powinien być.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Jak włącze obieg wew. to zamyka się klapka i po chwili wieje dużo mocniej przy czym czuć jest charakterystyczny zapach ,reszta co napisałeś też się zgadza.Spróbuje dobrać się do parownika ,wyczyścić go i odgrzybić.Klima chłodzi ale teraz mamy np.20 stopni w słoneczny dzień i po pięciu minutach jazdy robi się chłodno i klima chodzi cały czas na maxa.Przy większych upałach wypada dużo gorzej,a na postoju to nie ma szans schłodzić wnętrza.Mój brat ma Vectre B z klimatronikiem i działa rewelacyjnie,już po chwili na postoju robi się chłodno,stąd moje pytania.Dzięki za zainteresowanie tematem.Pozdro
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
a oba biegi wentylatora na chłodnicy załaczaja sie.
po właczeniu klimy powinien chodzic pierwszy bieg a po osiagnieciu cisnienia na tłoczeniu około 16bar z tego co pamietam powinien sie załaczyc drugi bieg. a to ma duży wpływ na efekt odbioru ciepła przez parownik.
dlaczego napisałem odbiur ciepła juz wyjasniam.
klimatyzacjia nie służy do schłodzenia danej objetosci pomieszczenia badz kabiny samochodu , tylko ma za zadanie odebrać ciepło z kabiny.
po właczeniu klimy powinien chodzic pierwszy bieg a po osiagnieciu cisnienia na tłoczeniu około 16bar z tego co pamietam powinien sie załaczyc drugi bieg. a to ma duży wpływ na efekt odbioru ciepła przez parownik.
dlaczego napisałem odbiur ciepła juz wyjasniam.
klimatyzacjia nie służy do schłodzenia danej objetosci pomieszczenia badz kabiny samochodu , tylko ma za zadanie odebrać ciepło z kabiny.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO