Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Osadzenie ET 11 w B4?? Co teraz?

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[All] Osadzenie ET 11 w B4?? Co teraz?

Post autor: MaXuS » 22 kwie 2009, 09:33

Siema kupiłem alusy Zendery, 17" koleś zapewniał że Et jest coś koło 30 i że wcześniej jeździły na Takiej audi 80 jak moja. Alusy dziś przyjechały pierwsze co patrze "Made in germany, ET 11" przypasowałem na szybko w tyle ale nie mogłem założyć ponieważ muszę pierścienie centrujące kupić skręciłem z Alusem i u góry był praktycznie równo z nadkolem ale na dole sami wiecie.

Czy mogę jeździć z takim ET? ma to jakiś wpływ na samochód?? poza tym że ponoć stabilniejszy.

i czy przy takim Et panowie Policjanci będą się czepiać?


Pozdrawiam i dzięki za pomoc <piwo>

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 22 kwie 2009, 09:47

Panowie policjanci mogą się doczepić jeśli opona / koło wystaje poza obrys samochodu. Nie znam dokładnie zapisu tego przepisu ale myślę że chodzi tu o nadkole więc jeśli Ci nie wystaje poza błotnik to jest OK.

Co do wpływu na samochód to owszem będzie stabilniejszy ale na prostej (płaskiej) drodze... w koleinach, a tego nam nie brakuje nie będzie po prostu pasował i będziesz musiał go trzymać żeby nie myszkować po drodze.
Dla zawieszenia także ma to znaczenie, mniejszy ET to większa dźwignia, a więc także większe siły działające na zwrotnice i piasty.

PS. Miałem swojego czasu 17'' Et 30 225/45 w koleinach jedną ręką strach było jechać, a żeby wyprzedzić musiałem się nieźle spiąć :lol:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 22 kwie 2009, 10:30

No ok:):D hm ja mam na nich opony 205/50 są praktycznie identycznie duże koła jak położyłem stalówe 15" na tą 17" wiec o przekłamania się nie martwię. i o spadek "mocy" :)

martwię się żeby przy skręcie wpadając w "dziurę" przednie koło nie potrzaskało mi błotnika bo będzie z 1,5 może 2 cm luzu tylko (przez glebę -60)

Awatar użytkownika
SCK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:41
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: SCK » 22 kwie 2009, 11:11

Przepisy są na tyle niejasno sformułowane, że różnie można je interpretować. Niby błotnik musi mieć przynajmniej szerokość opony, czyli cała opona ma się w niego chować, ale co w przypadku opony naciągniętej "na grzybek" na szeroką felgę? Obiło mi się co prawda o uszy, że wirujące elementy nie mogą wystawać poza obrys auta, ale przepisu nie widziałem, definicji pojęcia "obrys" również.
Brzegi moich poprzednich kół miałem równo z krawędzią błotników, patrząc z góry. Nie było z tego powodu żadnego "ale", nawet na przeglądzie.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 22 kwie 2009, 14:07

Panowie a jak założę alu bez pierścieni centrujących? nic się nie pokrzywi, nie połamie? bo pierścienie na zamówienie robić będą dopiero.

Nie wiem jakie ich jest zadanie ale chyba żeby "wycentrowały koło" jak nazwa mówi...

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 22 kwie 2009, 14:28

Dobrze mówisz... pierścienie centrują koło... pomyśl co się dzieje kiedy koło nie jest wycentrowane :-P Jeśli brak pierścieni to bardzo trudno przykręcić koło idealnie w osi z piastą.
Objawia się to biciem, a może doprowadzić nawet do szybszego zużycia zawieszenia.

Pierścieni nie musisz dotaczać, dostępne są zestawy różnych rozmiarów choćby na aukcjach.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 22 kwie 2009, 14:52

Kurde byłem u mnie w Bydgoszczy dziś i koleś mówi że felgi i piasta są jakieś nie wymiarowe i nie ma takich musi wytoczyć...

Felga Alu w środku ma 65mm a ile ma piasta w audi?

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 22 kwie 2009, 14:56

Piasta ma 57,1
Koleś ściemnia i chce zarobić :-)
To wcale nie jakiś rozmiar z kosmosu... ani felga ani piasta... patrz na aukcje jest tego full i jeszcze trochę

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 22 kwie 2009, 15:31

Właśnie zakupiłem już na allegro. mam wymiar 65,1 / 57,1. Śruby również zakupiłem bo ori z przodu wkręciłem o 1 obrót tylko ... wiec o 1 cm dłuższe będą ok?

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 22 kwie 2009, 16:26

Zapewne będą OK, ale poszperaj dla pewności na forum bo było o tym

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 22 kwie 2009, 17:49

powinny się wkręcać min. 10 obrotów - co przy skoku 1,25mm (o ile dobrze pamiętam) daje 1,25cm długości

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 22 kwie 2009, 20:38

MaXuS pisze: Śruby również zakupiłem bo ori z przodu wkręciłem o 1 obrót tylko ... wiec o 1 cm dłuższe będą ok?
Grubość tarczy 7mm gwint w piaście 10mm,jak włożysz śrubę w otwór to powinna wystawać min 17mm.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 22 kwie 2009, 21:53

No ok zobaczymy jak przyjdą. Myślicie że pomalowanie zacisków i bębnów Chlorokauczukiem to dobry pomysł? ta farba odporna na temperatury takie jest??

nysiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 26 mar 2008, 20:28
Lokalizacja: Dębica

Post autor: nysiek » 22 kwie 2009, 22:40

Witam kolegów.podepne sie do tematu.mam u siebie w b3 ori felgi 6J 14H2 ET45.
zakupilem dzis na allegro felgi 7J 15H2 ET 37. moje pytanko jest tylko takie czy z tym ET 37 jak je zaloze bedzie wszystko ok.czy nie beda tarły o amorki lub cos w tym stylu.bardzo by mnie to zmartwilo.bo felunie miodzio. nie znam sie na tym zbytnio wiec prosze o podpowiedz mądrzejszych ode mnie :)

[ Dodano: 2009-04-22, 22:44 ]
a jesli chodzi kolego o malowanie zacisków i bebnów to jest specjalna farba do tego.odporna na temperatury.taka bym polecał.
ja sam jutro taka bede kupowal z zwiazku z tym iz zakupilem felunie i chce aby wszystko mialo rece i nogi :)

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 22 kwie 2009, 23:06

nysiek, szukaj na forum, calłkiem niedawno był opis o ET z rysunkami itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl