Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 Klimatyzacja] Diagnostyka i napełnienie czynnikiem.

ODPOWIEDZ
ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

[B3/B4 Klimatyzacja] Diagnostyka i napełnienie czynnikiem.

Post autor: ppawlo » 08 cze 2008, 08:53

Stwierdziłem słabą wydajność układu klimatyzacji w swoim aucie, a sprzedający twierdził, że czynnik wymieniany był w 2007 roku. Jeśli jestem sam w stanie wykryć jakieś usterki układu to proszę o wskazówki (sprężarka pracuje cicho). Czy któryś z klubowiczów miał ewentualnie doczynienia z tym zakładem:
http://www.sobczak.net/klimatyzacja/serwis-klimatyzacji

Chodzi mi głównie o klimatyzacje, ale ogólne wrażenie odnośnie zakładu też mile widziane.
A może ktoś poleci mi jakiś inny zakład przystępny cenowo w okolicach Warszawy.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 08 cze 2008, 19:21

ppawlo pisze:sprzedający twierdził, że czynnik wymieniany był w 2007 roku
to akurat może być prawda ale nie wiadomo czy układ jest szczelny, może czynnika jest za mało i dlatego wydajność spadła. Tak czy inaczej wizyta w spec firmie potrzebna.

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 09 cze 2008, 12:06

Sam niewiele zwojujesz ,musisz jechać do specjalisty,jak jest rozsądny to sprawdzi najpierw szczelność,po wykryciu nieszczelności,usunie je ,potem napełni instalacje azotem(coś najtańszego),jeśli będzie szczelna napełni odpowiednim środkiem i będzie super-w końcu to prosta instalacja(pomijając sterowanie).

Awatar użytkownika
Bondek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 gru 2006, 23:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bondek » 12 cze 2008, 08:19

Wczoraj byłem przy sprawdzaniu szczelności klimy w samochodzie kumpla (Leon 1.8T) - było to na stacji Shell. Mechanik odkręcił dwa króćce od klimy, do jednego z nich podłączył sprężarkę z manometrem i patrzył czy układ trzyma ciśnienie. W tym przypadku nieszczelność była do zlokalizowania bezproblemowo, bo powietrze pięknie wylatywało przez chłodnicę klimy - wymiana. Sama chłodnica chyba koło 300PLN, potem nabicie czynnika i sprawdzenie szczelności ok 200PLN.

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 12 cze 2008, 08:44

Do wykrycia malutkich nieszczelnosci ukladu stosuje sie srodek fluorescencyjny ktory wprowadza sie do ukladu,potem sprawdza sie uklad lampa ultrafioletowa
Bynajmiej my tak robimy na warsztacie,czesto sie sprawdza
Wieksze nieszczelnosci maszyna wykrywa sama gdy zaczyna pompowac gaz,wtedy sie wylacza i na monitorze wyskakuje nieszczelnosc ulkadu.

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 22 cze 2008, 10:29

A więc byłem w warsztacie, który podałem w pierwszym poście. Już wcześniej zauważyłem, że jak włączę klimatyzację to obroty mi falują. Okazało się, że miałem mało czynnika 180g na ponad 700 i jakiś czujnik rozłączał sprężarkę. Po napełnieniu klimatyzacja działa. Mam tylko nadzieję, że przejeżdżę całe lato bez ponownej wizyty w warsztacie, bo szczelności nie sprawdzałem:(

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 23 cze 2008, 07:05

szczelnosc najlepiej sprawdzic czystym azotem technicznym nabija sie wtedy np. 15bar chwile odczekac jesli na manometrach nie widac zadnego ubytku po kilkunastu minutach, odciagamy powietrze z układu i napełniamy układ czynikiem R134A dla B4 650-700 Gram.


co do kontrastu to powiem ze nie zawsze wyjdzie nieszczelnośc po jego zastosowaniu, a po zimie to juz napewno.

artcrimes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 01 gru 2008, 21:12
Lokalizacja: olkusz

Post autor: artcrimes » 20 kwie 2009, 22:26

wenon pisze:szczelnosc najlepiej sprawdzic czystym azotem technicznym nabija sie wtedy np. 15bar chwile odczekac jesli na manometrach nie widac zadnego ubytku po kilkunastu minutach, odciagamy powietrze z układu i napełniamy układ czynikiem R134A dla B4 650-700 Gram.


co do kontrastu to powiem ze nie zawsze wyjdzie nieszczelnośc po jego zastosowaniu, a po zimie to juz napewno.
i co w takiej sytuacji jak po takiej operacji klima nadal nie dziala?? a wczesniej dzialala przez 2 dni

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 20 kwie 2009, 23:10

Witam podłączając się do tematu klimatyzacji nie wiem kiedy był wymieniany czynnik oraz ewentualny przegląd (posiadam samochód od roku) ale klimatyzacja sprawuje sie bezproblemowo chłodzi bardzo dobrze po włączeniu silnik wchodzi na wyższe obroty itd.
Czy powinienem udać się na jakiś przegląd, uzupełnić czynnik czy poczekać aż wydajność klimatyzacji będzie się pogarszała? Za wypowiedzi z góry dziękuję

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 21 kwie 2009, 12:26

colorumia pisze:Czy powinienem udać się na jakiś przegląd
Jeżeli klima dobrze działa i nie masz żadnych przykrych zapachów to chyba nie ma potrzeby cokolwiek robić na razie ;-) .

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 21 kwie 2009, 16:47

artcrimes pisze:
wenon pisze:szczelnosc najlepiej sprawdzic czystym azotem technicznym nabija sie wtedy np. 15bar chwile odczekac jesli na manometrach nie widac zadnego ubytku po kilkunastu minutach, odciagamy powietrze z układu i napełniamy układ czynikiem R134A dla B4 650-700 Gram.


co do kontrastu to powiem ze nie zawsze wyjdzie nieszczelnośc po jego zastosowaniu, a po zimie to juz napewno.
i co w takiej sytuacji jak po takiej operacji klima nadal nie dziala?? a wczesniej dzialala przez 2 dni
chodzi ci o azot czy kontrast?

artcrimes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 01 gru 2008, 21:12
Lokalizacja: olkusz

Post autor: artcrimes » 21 kwie 2009, 21:54

azotem byla nabita. a moze dla jasnosci opisze cala sytuacje.
kupilem autko od kolegi i mowi ze nabil klime i chodzila 2 dni gosc u ktorego to robil powiedzial zeby przyjechac jeszcze raz nabic ale nie zdazyl. bo juz odkupilem auto od niego . ja nabilem klime i ta sama sytuacja 2 dni i koniec umowilem sie na sprawdzenie szczelnosci azotem. fachowiec podlaczyl do zaworu w chlodnicy przedow ( chyba czerwony )i na wskazniku pokazalo sie jakies cisnienie ( powiedzial ze troszke gazu jeszcze jest w przewodach) potem sposcil zawartosc przewodow i nabil azotem 11 bar i zostail tak na 30 minut - po 30 minutach wskazowki zostaly na swoich miejscach. dobil do 15 bar i nasluchwila patrzyl i nic nie znalazl - na koniec powiedzial ze trzeba by zostawic auto u niego na 2-3 dni zeby spradzil na spokojnie wszystkie przewody jedne po drugim... i stwierdzil ze musi byc gdzies malutka dziurka - tylko dziwne ze wczesniej stwerdzil ze skoro przez 2 dni przestala dzialac to musi byc duza dziura - komflikt wypowiedzi ?:) i na koniec sprawdzil zawor ten przy chlodnicy metoda tzw ." na sline" i nic nie wykrylo ( zawor szczelny ) (a i cala operacja z fachowcem byla na zgaszonym aucie )

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 22 kwie 2009, 16:47

jesli azot nic nie wykazał to jak powiedział mechanik trzeba wszystko dokładnie sprawdzić bo dziura musi gdzies być. pozostaje w tej sytuacji dodanie do czynnika kontrastu i pojezdzić dopuki zowu nie spierniczy. wtedy dokładnie z lampa trzeba wszystko posprawdzać, dokładnie chłodnice wszystkie połaczenia w najgorszym przypadku parownik. a i jeszcze dokładnie sprawdzić uszczelniacz wału na sprężarce tylko do tego może być konieczne sciagniecie koła z kompresora i cewki. sprawdz czy miedzy kołem sprężarki a sama sprężarka nie ma mokrych plam od oleju od dołu.

artcrimes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 01 gru 2008, 21:12
Lokalizacja: olkusz

Post autor: artcrimes » 23 kwie 2009, 16:13

kolo sprezarki nie widac nic co moglo by niepokoic... od oleju jest troszke mokro ale patrzc od spodu po stronie prawej gdzies tak w polowie komory silnika _ nie wiem z kad ( postaram sie zrobic foto to pokaze o co chodzi ...)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl