[B4 NG] Problem z pierwszym biegiem wentylatora chłodnicy
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
[B4 NG] Problem z pierwszym biegiem wentylatora chłodnicy
Witam Panowie. Opisze swój problem już dokładnie i mam nadzieję że coś pomożecie bo ja nie mam już siły. Otóż nie działa mi pierwszy bieg wentylatora chłodnicy. Drugi załącza się przy 100-105 stopniach więc jest ok. Teraz tak na pierwszy rzut przy pomocy kolegi Mobilek który mi tłumaczył co i jak wymieniłem - przekaźnik od pierwszego biegu, opornice, sprawdziłem bezpiecznik, oraz wymieniłem czujnik w chłodnicy. I co zero rezultatu.. Dalej gdy biorę + z akumulatora i podpinam pod styk E2 na opornicy 1 bieg działa, w styku 56 na skrzynce bezpieczników mam napięcie 12V, gdy spinam czujnik w chłodnicy na krótko drugi bieg działa, gdy zepnę kable od pierwszego biegu słychać taki "tyk" w przekaźniku od biegu numer 1 i nic. To samo jak wcisnę przycisk AC. Panowie co radzicie w tej sytuacji? Na myśl nasuwa się kabel od przekaźnika do opornicy, ale jak to sprawdzić i w jaki pin ten kabel wchodzi. Nie grzebałem przy skrzynce bezpieczników gdyż nie bardzo mam o tym pojęcie. Czekam na jakieś podpowiedzi.
Sprawdź jeszcze pin 30M (zaznaczony na zdjęciu), zobacz gdzie biegnie przewód z tego podłączenia. W samochodach bez klimy przewód ten łączy się z przewodem idącym do przekaźnika drugiego biegu wentylatorów i jest zabezpieczony bezpiecznikiem 60A przyczepionym do listwy przekaźników pod kierownicą.AUDI_A6 pisze:Na myśl nasuwa się kabel od przekaźnika do opornicy, ale jak to sprawdzić i w jaki pin ten kabel wchodzi.
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Podważałem całą skrzynkę i próbowałem coś dojrzeć od zewnątrz, ale lipa. Od dołu tym bardziej, kupa kabli napchane i nie ma jak dojść. Myślę zrobić przełącznik wewnątrz auta i na krótko odpalać wentylator, ale to tez tak robota na lipę, bo nie jest tak jak być powinno.
PS. Bezpiecznik 60A jest, ale na zdjęciu go nie uchwyciłem. Jeśli o ten chodzi.
PS. Bezpiecznik 60A jest, ale na zdjęciu go nie uchwyciłem. Jeśli o ten chodzi.
Dotknij jednym końcem przewodu elektrycznego do zacisku + akumulatora a drugim dotykaj po koleii do poszczególnych wyprowadzeń na opornicy. Wentylatory powinny pracować z trzema różnymi prędkościami.
Obstawiam na "podizolacyjną" korozję przewodu (przy zacisku na opornicy), doprowadzającego prąd do opornicy.
Rzadko sie zdarza, by "upaliło sie coś przy skrzynce bezpieczników.
Ewentualnie przepaliła się jedna sekcja opornicy.
Obstawiam na "podizolacyjną" korozję przewodu (przy zacisku na opornicy), doprowadzającego prąd do opornicy.
Rzadko sie zdarza, by "upaliło sie coś przy skrzynce bezpieczników.
Ewentualnie przepaliła się jedna sekcja opornicy.
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Panowie doszedłem co i jak. Gdy biorę kabel do styku E2 na opornicy i podłączam bezpośrednio do przekaźnika, a dokładnie złącza 54 wentylator działa na pierwszym biegu. Wiec wina leży w kablu łączącym przekaźnik z opornicą. Teraz pytanie jak go znaleźć? On ma jakieś oznaczenie lub może inaczej gdzie dokładnie jest wpięty?
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe