Witam
Mam taki problem, po dłuższej jeździe kiedy wrzucam na luz podczas np otwierania sobie garażu obroty spadają mi do poziomu ok 200-400. Czasami zdarza się nawet że auto gaśnie. Kilka razy zdarzyło mi się że jadąc z prędkością ok 90-100 km/h i wrzucając na luz auto też gasło. Trochę to niebezpieczne i uciążliwe ale nie dzieje się tak za każdym razem. Tylko czasami jak go coś walnie. Na diagnostyce komputerowej wykazało mi tylko błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego chociaż temperaturę pokazuje mi normalnie a wentylator załącza się prawidłowo. Od kilku znajomych słyszałem że może to być silniczek krokowy. Ze względu na to że to rzadki silnik w tym modelu proszę o pomoc klubowiczów ponieważ wiem że znacie się na temacie. Nie chcę już jeździć do jakichś pseudo mechaników którzy nie znają się a biorą kasę za nieprzydatne naprawy.
[1.6 ADA] Problem z obrotami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:27
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:27
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
W tym modelu audi sa trzy rózne czujniki, które są od siebie niezależne. Termometr w licznikach, wentylatory i sterownik silnika działają niezależnie i wykorzystują trzy różne czujniki.przemek19871987 pisze:Na diagnostyce komputerowej wykazało mi tylko błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego chociaż temperaturę pokazuje mi normalnie a wentylator załącza się prawidłowo.
Zawór zbiornika w przypadku ciągłego otwarcia może powodować dostawanie się fałszywego (i wzbogaconego oparami) powietrza a w konsekwencji niestabilność wolnych obrotów.
Ja mam ten sam silnik w moim aucie (na razie jest w naprawie -silnik), ale podobny miałem problem jak dojeżdżałem do świateł i dawałem na luz i puszczając hamulec to obroty spadały mi gdzieś o połowę do 500 obrotów,a nieraz po ostrzejszej jezdzie nawet zgasł ale to rzadko się zdarzało. Też słyszałem że to może być silniczek krokowy ale czy to naprawdę tego wina to ja tego nie wiem. Ale koledzy mogą mieć racje, że to ten czujnik co idzie do komputera(ten niebieski)- znajduje się on tuż obok tego szarego 3- pinowego czyli 1 od silnika(po lewej stronie od szarego) , tamten niebieski jest bodajze 2 - pinowy. Zawsze możesz wymienić ten czujnik nie jest on aż taki drogi cena ok 50 zł ,a silniczek krokowy to już wydatek około 200 zł. Są oczywiście tańsze jakieś tam na allegro ale myślę że niewiele są one warte.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:27
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie