Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Wymiana licznika

ODPOWIEDZ
jean_pierre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
Lokalizacja: Olsztyn

[80 B4]Wymiana licznika

Post autor: jean_pierre » 30 lis 2006, 18:20

Mam pytanie, chciałbym wymienić licznik w swoim Audi B4 TDi na inny.
Czy licznik od Audi 80 B3 też będzie pasował ?? A jeśli nie to czy licznik od innego Audi B4 ale benzyny również będzie pasował bez problemu do TDI ?? Orientuje się może ktoś ?

Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 12 gru 2006, 22:49 przez jean_pierre, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 30 lis 2006, 22:26

TDI mają inny obrotomierz. Na twoim miejscu dalbym oryginalny. NIestety nie wiem jak zachowywac sie bedzie inny.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

jean_pierre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jean_pierre » 01 gru 2006, 09:15

Doc pisze:TDI mają inny obrotomierz. Na twoim miejscu dalbym oryginalny. NIestety nie wiem jak zachowywac sie bedzie inny.
Ale w moim nie ma obrotomierza tylko jest zegarek w miejscu obrotomierza. Biegi zmieniam na ucho :-) nie piłuje silnika.

szogun0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 24 lis 2006, 18:34
Lokalizacja: Okolice Strzyżowa

Post autor: szogun0 » 01 gru 2006, 18:55

Jeśli nie masz obrotka i nie chcesz go mieć to bez różnicy, czy założysz od B3, czy od B4 z diesla czy z benzyny. Licznik bedzie chodził raczej.
Audi 80 2.0 ABK '93 + LPG biały
Użytkownik A4 1.8T AEB '95 czerwień isis metalic

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 04 gru 2006, 17:33

problem pozostaje w układzie lampek sygnalizacyjnych...
ost wsadzałem obrotomierz z benzyny do mojego TD (aaz) i kupiłem całe zegary... układ tych lampek był zupełnie inny niż w zegarach beznynowych, prędkościomierz, wskażniki paliwa i temp a nawet obrotomierz powinny chodzić bez najmniejszych problemów (obrotek z TDI ma tylko skalę mniejszą o 1tyś rpm)
kwestia sporna w układzie lampek i ewentualnie AC

jokkatowice
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 gru 2006, 10:20
Lokalizacja: katowice

Post autor: jokkatowice » 27 gru 2006, 10:34

Witam z teg co mi wiadom to wTDI sygnał do obrotomierza jest podawany z kompa a nie z alternatora
AUDI B4 AVANT 1Z

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 27 gru 2006, 11:17

masz rację, ale to nie zmienia faktu że przy zastosowaniu opornika o odpowiedniej rezystencji lub po prostu potencjometru, obrotomierz będzie działał prawidłowo...wiem bo mam wymienione... a obrotomierze z benzyny pasują idealnie do TDI (poza tym 1tyś w skali rpm na tarczy - ale wskazują prawidłowo)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 28 gru 2006, 19:37

Dobra Panowie jest jeszcze 1 problem, którego zbagatelizowałem - PRĘDKOŚCIOMIERZ

w benzynce jest inne nalicznie impulsów/km niż w TDI, inne są też same prędkościomierze - tzn montowane były w innych podstawkach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga