[1.9TDI 1Z] Za duże ciśnienie oleju, dodatkowe zegary.
[1.9TDI 1Z] Za duże ciśnienie oleju, dodatkowe zegary.
Witam, założyłem właśnie dodatkowe zegary do 1Z, jakie powinno być ciśnienie na wolnych obrotach?
Przy temperaturze 100-130C mam na wolnych obrotach 1-1,5bar (na zimnym silniku zaczyna od 4,5-5bar)
Problem mam z tym że ciśnienie gwałtownie wzrasta razem z obrotami, jakby nie było zaworu regulacji ciśnienia oleju. 2000obr 3bar, 3000obr 4-4,5bar i jakby dalej chciało rosnąć...
Wscześniej nie miałem wskaźnika ciśnienia oleju i nie wiem co jest nie tak???
(dodam że czujnik ciśnienia oleju został zamontowany w górnej części podstawy filtra, obok wyjścia oleju na sprężarkę, styk G czujnika pod wskaźnik, drugi styk pod kontrolkę oleju. Przy dodawaniu gazu od 3000obr, około 4bar w górę zapala się kontrolka oleju i piszczyk, coś nie tak podłączone?
Na wolnych obrotach zimny silnik jak jest 4-5bar nie piszczy)
Przy temperaturze 100-130C mam na wolnych obrotach 1-1,5bar (na zimnym silniku zaczyna od 4,5-5bar)
Problem mam z tym że ciśnienie gwałtownie wzrasta razem z obrotami, jakby nie było zaworu regulacji ciśnienia oleju. 2000obr 3bar, 3000obr 4-4,5bar i jakby dalej chciało rosnąć...
Wscześniej nie miałem wskaźnika ciśnienia oleju i nie wiem co jest nie tak???
(dodam że czujnik ciśnienia oleju został zamontowany w górnej części podstawy filtra, obok wyjścia oleju na sprężarkę, styk G czujnika pod wskaźnik, drugi styk pod kontrolkę oleju. Przy dodawaniu gazu od 3000obr, około 4bar w górę zapala się kontrolka oleju i piszczyk, coś nie tak podłączone?
Na wolnych obrotach zimny silnik jak jest 4-5bar nie piszczy)
Ostatnio zmieniony 03 maja 2009, 09:12 przez BolczykB4, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko jest OK. Ja w swoim silniku mam tak samo.BolczykB4 pisze:Przy temperaturze 100-130C mam na wolnych obrotach 1-1,5bar (na zimnym silniku zaczyna od 4,5-5bar)
Problem mam z tym że ciśnienie gwałtownie wzrasta razem z obrotami, jakby nie było zaworu regulacji ciśnienia oleju. 2000obr 3bar, 3000obr 4-4,5bar i jakby dalej chciało rosnąć...
Zawór regulacji ciśnienia oleju zaczyna działać przy 6 -7 bar.
Tylko powiedz, gdzie wkręciłeś czujnik od temperatury oleju że wskazuje Ci aż 130 stopni.
U mnie z nową chłodniczką oleju cieżko 100 osiągnąć.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Dokładnie tak jak pisze Czarek, wszystko jest OK.
W Dieslu jest nieco łatwiej osiągnąć wyższą temperaturę z racji turbinki. Ale żeby osiągnąć 130stopni trzeba go sporo kilometrów pomęczyć z prędkościami około 200 km/h bynajmniej u mnie. Czujnik wkręcony w wymiennik ciepła, w zasadzie to nie jest najlepsze miejsce na tego rodzaju czujnik ale gdzie indziej wkręcić go to nieco większy problem.czarekj pisze:Tylko powiedz, gdzie wkręciłeś czujnik od temperatury oleju że wskazuje Ci aż 130 stopni.
U mnie z nową chłodniczką oleju cieżko 100 osiągnąć.
No właśnie tak też eksperymentowałem. Wkręciłem czujnik w oryginalne miejsce i wskazówka niezbyt sie wychyla. Trzeba mocno "gazować" by po kilkunastu kilometrach wskazówka podniosła się troszkę ponad 100 stopni. Czujnik mam oryginalny. Niestety nie znalazłem innej "dziurki" gdzie olej byłby gorętszy. Trochę to dziwne, bo wskaznik wyskalowany do 170 o ile pamietam, a wskazówka ledwo się podnosi.
Ciekawe jak to jest w autach bez chłodniczki/wymiennika.
Ciekawe jak to jest w autach bez chłodniczki/wymiennika.
Powiem szczerze, że u mnie jeszcze nigdy nie było temperatury oleju na poziomie 130 stopni. Owszem jeżdżę szybko, nawet w upalne dni, ale nigdy nie udało mi się osiągnąć takiej temperatury. Nawet przy "zabawach" i modyfikacjach silnika nigdy nie udało mi sie aż tak mocno go zagrzać. Mam nową chłodnicę płynu i nową chłodniczkę oleju. Może to dlatego przy dobrym chłodzeniu motoru olej również nie nagrzewa się aż tak mocno. W sumie to wypada się cieszyć, że auto się nie przegrzewa.
Poczekamy na wypowiedź "kogoś z zegarami" i bez chłodniczki oleju. Może u nich wskazówka podnosi się wyżej.
Poczekamy na wypowiedź "kogoś z zegarami" i bez chłodniczki oleju. Może u nich wskazówka podnosi się wyżej.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2009, 13:35 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
czarekj, mówisz oczywiście cały czas o swoim ABK, jeśli tak to chyba marne szanse sa aż tak bardzo go nagrzać, pamietam jak miałem poprzednie coupe 2.3 10V i 20V to tam przy mega rajdach ledwo co wskazówka szła ponad 110soptni, w Dieslu idzie dalej z racji turbosprężarki, bo bez niej chyba ciężko było by osiągnąć 90stopni :lol: