Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 abt ]Jak zwiększyć obroty biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
gizmok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 15 paź 2008, 12:03

[80 b4 abt ]Jak zwiększyć obroty biegu jałowego

Post autor: gizmok » 02 maja 2009, 00:40

Witam mam pytanie w jaki sposób można zwiekszyć obroty biegu jałowego,czy zwiekszając na benzynie wzrosna także na lpg czy da rade podwiekszyć na samym lpg

stefek331
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 16 lis 2008, 10:11

Post autor: stefek331 » 02 maja 2009, 01:17

Wszystko zależy jaką masz instalacje, można podkręcić sam gaz.

gizmok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 15 paź 2008, 12:03

Post autor: gizmok » 02 maja 2009, 10:57

instalacja 2 generacji sterownik bingo m

Awatar użytkownika
kamil-1507
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 27 kwie 2009, 15:57
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: kamil-1507 » 02 maja 2009, 23:53

Jak masz na przewodzie który idzie od parownika taka śrubę to możesz regulować obroty samego LPG. Wykręcając śrubę zwiększasz dawkę gazu iii obroty wtedy idą do góry :-D

___________________
Moje Coupe - https://audi80.pl/audi...stw-vt28813.htm

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 03 maja 2009, 09:58

kamil-1507 pisze:Jak masz na przewodzie który idzie od parownika taka śrubę to możesz regulować obroty samego LPG. Wykręcając śrubę zwiększasz dawkę gazu iii obroty wtedy idą do góry :-D
Bez przesady i nie kręcić bez podpiętego kompa, nie robi się tego na ucho.

Masz problem z obrotami na PB czy LPG :?:

Od regulacji obrotów jest nastawnik biegu jałowego.

gizmok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 15 paź 2008, 12:03

Post autor: gizmok » 03 maja 2009, 11:54

Sruba na przewodzie gazowym to jest w 1 generacji u mnie jest silnik krokowy interfejsa do kompa tez mam do gazu tylko który parametr w programie bingo m decyduje o podniesieniu obrotów chce podnies obroty na gazie,ale jak ktoś wie to niech napisze jak sie podnosi na benzynie trochę więcej wiedzy nie zabraknie na przyszłośc.A gdzie jest ten nastawnik obrotów jałowych i czy trzeba vaga podpinać aby zmienić jego wartośc

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 03 maja 2009, 12:13

Gaśnie Ci silnik na gazie? Miałem tak w ABT też z Bingo M (gasł jak schodził z obrotów) delikatnie pokręciłem śrubką od obrotów na parowniku i jest OK, dosłownie tylko lekko ją ruszyłem.

gizmok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 15 paź 2008, 12:03

Post autor: gizmok » 03 maja 2009, 12:27

tym próbowałem ale z tego co doczytalem to mieszanke mozna rozlegulowac chodzi mi o to ze aktualnie mam 800 obrotów i jak nagzeje sie silnik to coś zaczyna żezic jakby łożysko ale na pompie odpada bo dopiero co wymieniona na starej to samo bylo na alternatorze tez odpada ale jak dodam delikatnie gazu na 900 obrotów zjawisko żężolenia znika tylko na 800 obrotach takie coś mam na wyższych nic a z tego co wiem to dla gazu powinno być 900 lub 950 obrotów

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 03 maja 2009, 19:37

W dziale download Danek ładnie napisał jak należy regulować instalację gazową, ściągnij, przeczytaj. Wzbogacisz się o większą wiedzę i przy okazji będziesz wiedział jak to wyregulować.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 maja 2009, 19:46

stefek331 pisze:Wszystko zależy jaką masz instalacje, można podkręcić sam gaz.
kamil-1507 pisze:Jak masz na przewodzie który idzie od parownika taka śrubę to możesz regulować obroty samego LPG. Wykręcając śrubę zwiększasz dawkę gazu iii obroty wtedy idą do góry :-D
Ludzie błagam jak nie macie pojęcia o czym piszecie to nie piszcie nic i nie wprowadzajcie innych w błąd!
gizmok, Kornel już Ci odpisał, że za bieg jałowy odpowiada nastawnik przepustnicy ale jest on sterowany przez ECU, w którym wartość obrotów biegu jałowego (w zależności od temperatury silnika) jest z góry ustalona i zapisana w pamięci ECU. Także żadne kręcenie jakimikolwiek śrubkami nie pomoże w podniesieniu obrotów. Samego ECU też nie przeprogramujesz. Zakres obrotów biegu jałowego dla ABT i rozgrzanego silnika to 750-1000 obrotów/min tak więc Twoje obroty są ok. I nie ma znaczenia czy to jest gaz czy benzyna.
To żężolenie przydałoby się najpierw zlokalizować zamiast próbować podwyższać obroty.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 03 maja 2009, 19:53

Odpowiedzialny za obroty na jałowym, jest potencjometr. W niektórych modelach można, osobno wymienić, w niektórych jest wbudowany w przepustnicy i nie da rady do naprawić.

Obroty można wyregulować, bynajmniej u mnie tak można(a3 20vt), na lince możesz podciągnąć. Ale to i tak problemu nie rozwiązuje, kiedy jest uszkodzony potencjometr.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 maja 2009, 20:00

FranoF1 pisze:Odpowiedzialny za obroty na jałowym, jest potencjometr.
Jesteś pewien? To jest zwykłe ABT z nastawnikiem. Potencjometr tylko daje info o kącie otwarcia przep. dla obliczenia czasu wtrysku. Poza tym źle ustawiony względem nastawnika powoduje falowanie obrotów.
FranoF1 pisze:na lince możesz podciągnąć.
A nastawnik będzie zamykał.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 03 maja 2009, 20:08

Nie jestem pewny jak to rozwiązanie wygląda w ABT, ale w większości przypadków potencjometr jest odpowiedzialny za falowanie(G128). Najlepiej byłoby wyczyścić przepustnice, zrobić adaptacje i sprawdzić, czy nadal problem występuje.

p.s. u mnie trzeba było wymienić kompletną przepustnice.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 maja 2009, 20:49

Krzysiu G128 w ABT nie występuje. TPS (czujnik położenia przepustnicy) ma symbol G69. To nie A3 tylko B4.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 03 maja 2009, 20:57

Danek pisze:Krzysiu G128 w ABT nie występuje. TPS (czujnik położenia przepustnicy) ma symbol G69. To nie A3 tylko B4.
Taa stare padaki :-P

Ale mimo wszytsko wyczyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi. Czasami zrobi sie tam fajny nalot ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl