Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Zmiana oleju z minerala na syntetyk-tylko spostrzeżenia

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

[ALL]Zmiana oleju z minerala na syntetyk-tylko spostrzeżenia

Post autor: PMX » 30 kwie 2009, 11:55

Witam
Temat oleju wałkowany wiele razy na forum... do znudzenia.
Krąży wiele opinii na temat zmiany oleju z mineralnego na syntetyk czy półsyntetyk. Jedni mówią że silnik ożył, przestał brać olej inni, że takich rzeczy się nie robi bo można rozszczelnić silnik... itp itd.

Spośród tak wielu postów trudno wyłapać opinie użytkowników, którzy dokonali takiej zmiany.
Stąd też pomyślałem, że przyda się wątek, w którym będziemy zamieszczać TYLKO I WYŁĄCZNIE wrażenia, spostrzeżenia po zmianie oleju z mineralnego na syntetyczny lub półsyntetyczny.

Tak więc drogie Panie i Panowie w tym wątku zamieszczajmy takie dane jak:

- Jaki silnik (pojemność lub oznaczenie)
- Z jakiego na jaki olej zmieniliście (marka, typ, oznaczenie)
- przy jakim przebiegu była wymiana + ewentualnie ocena kondycji silnika
- różnice w pobieraniu oleju przez silnik przed i po zmianie

Oraz oczywiście Wasze opinie po tym zabiegu

Mam nadzieję że modom temat także się spodoba <piwo> <ok>

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 30 kwie 2009, 12:34

Życzę sukcesów,nadzorowałem ok.100 napraw miesięcznie w ASO,i powiem jedno...znikoma część ludzi potrafi trafnie ocenić kondycje motoru...kto ci poda stopień sprężania itp...a jak ktoś kocha swój wózek to nawet jak motor zdycha i kwiczy to pisze że nie jest tak zle może nie idealnie ale... ;-)

Będe czytał temat z uwagą <ok>

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 30 kwie 2009, 13:00

luk_OP_Q89, nie chodzi mi o specjalistyczną ocenę stanu silnika a jedynie o osobiste wrażenia... a jeśli ktoś ma pomiary ciśnienia w cylindrach przed i po to super ;]

mlubinski

Post autor: mlubinski » 30 kwie 2009, 17:16

ja zmieniałem olej z mineralnego (jak kuowałem miał na blacie 188k km) na półsyntetyk Mobil1 S. Obecnie wymieniam filtr oleju+olej plus filtr paliwa (wszystkie filtry Knecht) co 9k km. Tak już pozostanie.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 01 maja 2009, 11:27

Silniczek to 1Z. Zmieniałem z minerała (mobil) na półsyntetyk (mobil) po remoncie więc dokładnie nie ocenię jak jest z poborem oleju gdyż wcześniej silnik mi brał 5l na 10tyś. Kondycja silnika więc wiadome była kiepska... :-/ Obecnie kondycja o niebo lepsza i od wymiany do wymiany ok 1-1,5 l dolewam ;-) Wg mnie nie jest to źle. Przebieg 230 tysi... Opinia jest taka, że silniczek bardzo ładnie pracuje, szklanek tak nie słychać jak przed zmianą i oczywiście w zimie pali od strzała <ok>

Awatar użytkownika
Krecik80.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 16 maja 2007, 20:36
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Krecik80. » 01 maja 2009, 17:28

Ja u siebie zmieniałem z mineralnego (Mobil) na półsyntetyk (Mobil) przy prawie 300tyś km. Śmiga super od wymiany do wymiany jak poszaleję to jakieś 3 setki dolewam. Tak że według mnie na taki przebieg fura chodzi znakomicie. 8-)

paluś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 199
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:03
Lokalizacja: pszczyna

Post autor: paluś » 02 maja 2009, 10:54

witam ja zmienilem w swoim 1z z mineralnego mobil na polsyntetyk castrol gtx magnatec do diesla, aprzy kolejnej wymianie będzie olej pelen systetyk.Calkiem inna kultura pracy silnika na tym oleju niz mineralnym ,a wlasnie pierwsza wymiana byla przy 178 000.czyli kolo 1,5 roku temu :mrgreen:

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 02 maja 2009, 20:19

Widzisz Przemek wniosku jako takiego niema też kiedyś słyszałem historie jak kolego zmieniał olej z mineralnego na pełen syntetyk mobila w benzynie i rozpuściło mu uszczelki
ja odkąd mam już 80 tkę pięć lat jak ją przywiozłem miała 242 tyś km teraz ma 320 tyś i tam stosuje zawsze castrol mineralny dla aut Z przebiegiem ponad 100 tyś km i przez ten czas nic się w silniku nie zmieniło oleju nie bierze.Natomiast w A4 stosuje castrol magnatec pół syntetyczny i też przejechałem nim dopiero 6 tyś km i oleju nie bierze.Teraz przy następnej wymianie czyli przy 10 tyś przejechanych zastosuje olej Motul który leją fabrycznie do audi i zobaczymy.Także kończąc ten temat ja bym nie stosował pełnego syntetyku po mineralnym ze względu na przebieg ;-)

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 03 maja 2009, 10:52

Po wiem tak ze swojego doświadczenia że jeśli ma się autko któremu już i tak niewiele zostało do jakiegoś solidniejszego remontu to lepiej jeździć na mineralu. Ja tak miałem. Po kupnie 80 robiłem szklanki i przy okazji zmieniłem olej z niewiadomego mineralnego na pól syntetyk mobil. Wymiana dała głównie to że nowy olej tak przepłukał silnik że zaczęły puszczać różne uszczelki (zaworów,głowicy,pierścienie), co tylko przyśpieszyło nieuchronny remont. Tak więc jak już przechodzić na lepszy olej to raczej na zdrowszym silniku. Dodam że po zrobieniu wszystkiego co do zrobienia było w tym silniku i zalaniu go pół syntetycznym mobilem autko jeździ już dobre pół roku i poziom oleju na bagnecie ani drgnie.

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 03 maja 2009, 12:18

Jarek, słyszałem takie same historie ;-) a w necie jest mnóstwo artykułów, które wyjaśniają że to guzik prawda. Logicznie rzecz biorąc kiedy nasze silniki były projektowane nikt nie myślał o syntetyku, a więc niby powinno sie je zalewać tylko i wyłącznie mineralem.

Hmmm tylko jakoś nikt się nie wypowiedział że syntetyk rozwalił mu silnik ;-)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 03 maja 2009, 12:43

Jeszcze moje zdanie jest takie że w Niemczech wszystkie nasze autka z przebiegiem 250 tyś kończą swoją żywotność na złomie a my się cieszymy i zaczynamy tymi autkami dopiero śmigać ale lepsze to ni z maluch czy polonez pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 03 maja 2009, 17:44

PMX pisze:a więc niby powinno sie je zalewać tylko i wyłącznie mineralem.
A co w związku z tym z turbiną??? Chyba za dobrze minerał nie działa na nią :-/

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 03 maja 2009, 20:16

Tutaj akurat dyskutujemy o audi w benzynie,a co jeżeli autko bierze dużo oleju zalejesz półsyntetyk czy mineralny chodzi mi o diesel :?: ja bym zalał mineralny

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 03 maja 2009, 20:55

Aha nie doczytałem :-/ No jeżeli autko bierze olej to napewno minerał ale to jest na chwilę bo i tak remont w takim wypadku wisi w powietrzu... :-/

kristos23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2007, 18:04
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: kristos23 » 03 maja 2009, 20:58

Witam! Miałem Elfa teraz mam Castrol High Mileage, można go lać do benzyny i do diesla, dolewam ok 1,5 litra na rok a robię ok 15 tyś, wcześniej były wycieki teraz lekkie zapocenia, przebieg auta to ok 300 tyś ( nie wiem dokładnie bo był cofany licznik ), zimą pali bez problemu, jeżdżę już trzeci rok i silnik chodzi jak zegarek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl