[B3q , 3A] pytanie do osób z q lub jeżdżacych na 16" fe
[B3q , 3A] pytanie do osób z q lub jeżdżacych na 16" fe
Załozyłem koła 225/50R16. Na moich 20-to letnich sprężynach w bardzo ostrych zakretach przy duzej predkosci lub kiedy ktos siedzi z tyłu koła ocieraja o nadkola.
Szukałem na allegro jakiegos zawiasu i znalazłem to: http://moto.allegro.pl/item619420370_au ... rtowe.html
Zna ktos z was ta firmę?? jest to cos warte?? I przede wszystkim czy auto mocno sie ugina na tych sprezynach przy obciażeniu?? Zastanawiam sie czy na tym zawieszeniu nie beda nadal obcierac koła. Na miejscu moge kupic w sklepie kompletne nie obnizane zawieszenie z amorami kayaba za około 1400zł. Nie wiem czy ryzykować zakup tego z Allego - to jednak kilka stówek w kieszeni.
Mam jeszcze jedno pytanie: słyszałem ze do tyłu do quattro pasuja wkłady amorów i spreżyny przeznaczone na przód. Czy ktos moze wie czy to prawda? Auto jest z 89 roku zawieszenie ze stabilizatorem z przodu mocowanym do wahacza od góry (bez drążka reakcyjnego przy mcphersonie), z tyłu stabilizatora nie ma.
A i jeszcze jedno: czy w tej wersji przy tylnej kołysce powinien byc stabilizator?? bo u kolegi w audi 90 z 90 roku był ale on miał juz z drażkami reakcyjnymi. Byłbym wdzięczny gdyby ktos z b3q sprawdził czy ma u siebie.
Szukałem na allegro jakiegos zawiasu i znalazłem to: http://moto.allegro.pl/item619420370_au ... rtowe.html
Zna ktos z was ta firmę?? jest to cos warte?? I przede wszystkim czy auto mocno sie ugina na tych sprezynach przy obciażeniu?? Zastanawiam sie czy na tym zawieszeniu nie beda nadal obcierac koła. Na miejscu moge kupic w sklepie kompletne nie obnizane zawieszenie z amorami kayaba za około 1400zł. Nie wiem czy ryzykować zakup tego z Allego - to jednak kilka stówek w kieszeni.
Mam jeszcze jedno pytanie: słyszałem ze do tyłu do quattro pasuja wkłady amorów i spreżyny przeznaczone na przód. Czy ktos moze wie czy to prawda? Auto jest z 89 roku zawieszenie ze stabilizatorem z przodu mocowanym do wahacza od góry (bez drążka reakcyjnego przy mcphersonie), z tyłu stabilizatora nie ma.
A i jeszcze jedno: czy w tej wersji przy tylnej kołysce powinien byc stabilizator?? bo u kolegi w audi 90 z 90 roku był ale on miał juz z drażkami reakcyjnymi. Byłbym wdzięczny gdyby ktos z b3q sprawdził czy ma u siebie.
Zamieniłem opony na profil 45 - prześwit mam nierówny po 2 stronach (zawias od strony prawej jest bardziej dobity ze względu na pobocza itd) z lewej to ok 10cm a z prawej może z 5. Na szerokość chowają się delikatnie pod ten "poszerzony" fragment błotnika, ale ocierają pod spodem o plastik jak już ktoś siądzie.
Bardzo by mi zależało na informacji odnośnie montażu sprężyn przednich z tyłu - wydaje mi się że są twardsze i mniej by się uginały pod lżejszym tyłem - a przy tym są tańsze więc wydatek na zawieszenie zmalałby mi o jakieś 100-150zł. A może ktoś z was ma dostęp do sprężyn tylnych do q i mógłby mi podać wymiary? (przede wszystkim średnicę)
Bardzo by mi zależało na informacji odnośnie montażu sprężyn przednich z tyłu - wydaje mi się że są twardsze i mniej by się uginały pod lżejszym tyłem - a przy tym są tańsze więc wydatek na zawieszenie zmalałby mi o jakieś 100-150zł. A może ktoś z was ma dostęp do sprężyn tylnych do q i mógłby mi podać wymiary? (przede wszystkim średnicę)
Wczoraj zmieniłem sprężyny z tyłu na nowe przednie - pasują jak najbardziej - jedyna różnica jest taka, że tylne maja 7 zwojów a przednie 8 i są trochę wyższe (jakieś 5cm co w moim przypadku jest ich plusem).
Niestety będę musiał odwiedzić sklep, w którym je kupiłem bo są tak miękkie, że wystarczą dwie osoby, żeby mi się prześwit ok 15cm poskładał tak, że koła wchodzą w nadkola - tak więc wymiana sprężyn nie bardzo pomogła na ocieranie - zobaczymy czy i na jakie wymieni mi je sprzedawca w sklepie bo kazałem mu wybrać twarde jakieś a on mi taki syf pogonił i to za 150zł/szt.
Zna ktoś z was rozmiar (wysokość i średnicę) wkładu amortyzatora przedniego?? Bo możliwe że tez by pasował, a tylnego za normalna cenę nie dostanę (o ile dostanę, bo tylnych sprężyn też nie szło kupić w sklepach) A amory też nie są pierwszej młodości i przydałoby się wymienić...
No ewentualnie będzie trzeba się zamienić za opony na jakieś 205 jak radził kolega ale to już jak się pomysły wyczerpią na jeżdżenie z takimi...
Niestety będę musiał odwiedzić sklep, w którym je kupiłem bo są tak miękkie, że wystarczą dwie osoby, żeby mi się prześwit ok 15cm poskładał tak, że koła wchodzą w nadkola - tak więc wymiana sprężyn nie bardzo pomogła na ocieranie - zobaczymy czy i na jakie wymieni mi je sprzedawca w sklepie bo kazałem mu wybrać twarde jakieś a on mi taki syf pogonił i to za 150zł/szt.
Zna ktoś z was rozmiar (wysokość i średnicę) wkładu amortyzatora przedniego?? Bo możliwe że tez by pasował, a tylnego za normalna cenę nie dostanę (o ile dostanę, bo tylnych sprężyn też nie szło kupić w sklepach) A amory też nie są pierwszej młodości i przydałoby się wymienić...
No ewentualnie będzie trzeba się zamienić za opony na jakieś 205 jak radził kolega ale to już jak się pomysły wyczerpią na jeżdżenie z takimi...
popieram ja mialem zalozone z tylu 205x45 a i tak tarło bo zawieszenie mam -40 :mrgreen: :mrgreen:Leszek pisze:Na 16-tki koła musiał byś mieć opony o profilu 40-45 i jeszcze może obcierać jak siądzie lub dobije przy tej szerokości opony.
Może ktoś jeszcze to potwierdzi, chyba że się mylę bo nie wiem jak jest w quattro z rozstawem kół z tyłu
- robertas1.8
- Forum Audi 80
- Posty: 436
- Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
- Lokalizacja: slask
tu masz link do tych gum jak widać są mega tanie i działają :
http://www.allegro.pl/item620233683_gum ... aniej.html
pozdro
http://www.allegro.pl/item620233683_gum ... aniej.html
pozdro
No gdyby sprężyny były dobre a nie jakiś badziew to podejrzewam, że efekt byłby lepszy. Jak ktoś będzie miał problem z zakupem zawiasu do tyłu do <quattro> to przynajmniej już będzie wiedział, że na pewno przednie sprężyny pasują. Podejżewam, że gdybym te sprężyny założył do przodu, gdzie jest ciężki silnik, to by mi chyba się koła pod błotniki schowały - tak więc moje odwiedziny u Pana w sklepie są nieuniknione.robertas1.8 pisze: Takie dopasowywanie przód na tył jest mało opłacalne. Tymbardziej że jak piszesz efekt był mierny
Dzięki. Aukcja już poleciała do obserwowanych - zobaczę ile to po sklepach kosztuje, bo może nie opłaca się czekać na przesyłkęmeir pisze: tu masz link do tych gum jak widać są mega tanie i działają :
http://www.allegro.pl/ite..._najtaniej.html
pozdro
EDIT:
Dzięki kolego gumy pomogły (tylko poszły po 3 na stronę z tyłu - z przodu po 1 .
Amory z tyłu mam do wymiany - po części przez to tak siadają te sprężyny, jednak znów problem z zakupem w okolicznych sklepach. Zdenerwowało mnie to nieco i postanowiłem zmienić uchwyt amortyzatora na przedni (amory przednie od tylnych różnią się średnicą o ok 10mm i długością o ok. 5mm więc nie są "kompatybilne"). Wszystko pomierzyłem i jestem teraz w trakcie przeróbki - w tygodniu powinienem skończyć (niestety brak garażu i praca przeszkadzają w dokończeniu dzieła). Przynajmniej się problemy z drogim w utrzymaniu quattro skończą - zostały jeszcze tylko drążki kierownicze z tyłu... ale o tym pomyślę jak skończę zawias.
Ponowię tez prośbę do właścicieli <quattro> b3 o stabilizator z tyłu. Czy ktoś z was posiada stabilizator w wersji bez drążków reakcyjnych(czy jak to one się tam zwą - te łączące stabilizator z Macphersonem)