[B3 PM] Obroty, ssanie
[B3 PM] Obroty, ssanie
Witam. Moje pierwsze pytanie dotyczy ssania, mianowicie czy powinno się ono wyłączać nagle, czy silnik stopniowo powinien schodzić z obrotów? Drugi problem to podwyższone obroty, często nagrzany silnik utrzymuje 1100-1200 obrotów. Po trzecie, czasem po odpaleniu (zwłaszcza po ok. 30 minutowym odpoczynku po miejskiej jeździe) silnik wchodzi na 3000 obrotów i spada do około 1000. Wymienione świece, niebieski czujnik, podstawa wtrysku, sprawdzona sonda i spaliny. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Dziwne. Coś jest nie tak, na rozgrzanym silniku obroty po odpięciu wtyczki powinny się podnieść z nominalnych (ok. 900) do podwyższonych (ok. 1200) gdyż odpięcie wtyczki symuluje wzrost rezystancji czujnika, a więc spadek temperatury. Rezystancja czujnika maleje wraz ze wzrostem temperatury.
Sprawdź omomierzem rezystancję czujnika w funkcji temp. Gdzieś na forum kilkakrotnie podawałem wartości. Jeśli są prawidłowe to sprawdź czy przewód od czujnika do ECU nie ma zwarć, przerw itp.
Sprawdź omomierzem rezystancję czujnika w funkcji temp. Gdzieś na forum kilkakrotnie podawałem wartości. Jeśli są prawidłowe to sprawdź czy przewód od czujnika do ECU nie ma zwarć, przerw itp.
Wszystko wygląda na dobrze skręcone, ani drgnie. Dodam, że gdy odpinam niebieski czujnik na włączonym silniku to za każdym razem silnik zachowuje się inaczej, raz obroty spadają, raz się podnoszą. Gdy obroty są podwyższone to po dodaniu gazu silnik bardzo wolno schodzi z obrotów. Czy to świadczy o włączonym ssaniu, a co za tym idzie uszkodzonym czujnikiem lub wiązką?