Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Po wymianie rozrządu..

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

[1.9TDI 1Z] Po wymianie rozrządu..

Post autor: penki00 (usunięty) » 03 maja 2009, 12:29

Chciałem sie z wami podzielić dość ciekawym zjawiskiem.
Mianowicie wczoraj wymieniałem rozrząd i uszczelniacze na zaworach(bo po pałowaniu pojawiał sie niebieski dymek),po wymianie odpalam slilnik,zaskoczył z pół obrotu,ale zaczeło nim rzucać,zgasiłem i zaczeliśmy sprawdzać jeszcze raz cechy,ok wszystko na miejscu,zapalam drugi raz i bez zmian,dodalem gazu,cieżko miał wkręcić sie na 2000,ale przy tych obrotach wydawało sie że pracuje równo,puszczam gaz,a drgawki nie ustały, :shock: ,nie wiedzieliśmy o co kaman,ale zaczeliśmy popuszczać wtryski,4nic,3 nic,2 nic,1 psyt psyt,i zaczoł pracować jak zegarek.Czy ktoś wie z kąd wizieło się to zapowietrzenie?

Ale to nie koniec zjawisk,zaczoł na wolnych dymić na szaro(jak by nie dopalone paliwo),na wyższych obrotach jest to samo tylko dymienie mocniejsze,przy ok 4000 pojawia sie czarne,dodam że przed wymianą tak nie dymił,i teraz moje pytanie jest takie,jeśli poprzedna wymiana miała miejsce cholera wie kiedy,i na pasku było nalatane o dużo za dużo,to czy aż tak mogło rozjechać kont wyprzedzenia wtrysku?,problemów z zapalaniem nie ma.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2009, 17:49 przez penki00 (usunięty), łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 03 maja 2009, 12:39

penki00 pisze:Czy ktoś wie z kąd wizieło się to zapowietrzenie?
Paliwo mogło się cofnąć.

wg mnie na początek podpiąć VAG i sprawdzić co tam słychać w pramatrach.
oczywiscie pasowało by zrobić logi statyczne i dynamicze
i sprawdzić jaki jest rzeczywiscie kąt wtrysku i dawka paliwa, doładowanie .....

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 03 maja 2009, 13:30

Logi,tylko to ten nieszczęsny Bosch,doładowanie,to zdaje sie pływać,ale u mnie w okolicy spotkać gościa który rozumie co robi,to trudna sprawa,w tym tygodniu jeszcze sprawdze ile tam w garkach pompuje,jak będzie ok,to jakiegoś softa zrobie,tak że przy okazji sie poustawia co trzeba.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 maja 2009, 17:50

Co do kąta wtrysku bardzo dużą zmianę słyszałbyś po pracy silnika. Na pewno po zmianie paska na nowy będziesz musiał zrobić korektę statycznego.

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 03 maja 2009, 23:07

Piotrek,bo niestety słyszę,praca silnika jest bardziej "ostrzejsza"

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 maja 2009, 09:20

Wiec zasadzaj vaga, grupa 000 (nastawy podstawowe) TDI Timming i będzie wszystko jasne ;-)

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 04 maja 2009, 21:24

podepnę się pod temat, w sobotę 25 kwietnia był wymieniany u mnie rozrzad, rolka, napinacz i simmering u góry, mam podejrzenia, ze jest rozrząd źle ustawiony

gdy odpalam auto na zimno, pali od kopa, ale gdy dodam gazu jest normalnie jedna wielka zasłona dymna, dym jest jasny, smierdzi spalinami... NIGDY to auto tak na zimnym nie kopciło... silnik chodzi równo, nie czuje zadnych spadkow mocy itp. spalanie nie wzrosło, niby pozornie OK... ale ja czuje, ze cos jest nie tak poprostu

w jaki sposób mozna to sprawdzic bez zdejmowania pokrywy zaworów niestety do mojego auta sie nie da podpiąc VAGa raczej

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 04 maja 2009, 21:27

Gosiu do dobrego machera się udaj on ustawi tak jak należy bo objawy wskazują na to, że może być delikatnie przestawiony :roll: Ja także miałem przestawiony o jeden ząbek i znajomy mechanik mi to ustawił i jest cacy <ok>

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 04 maja 2009, 21:28

Gosia pisze:podepnę się pod temat, w sobotę 25 kwietnia był wymieniany u mnie rozrzad, rolka, napinacz i simmering u góry, mam podejrzenia, ze jest rozrząd źle ustawiony

gdy odpalam auto na zimno, pali od kopa, ale gdy dodam gazu jest normalnie jedna wielka zasłona dymna, dym jest jasny, smierdzi spalinami... NIGDY to auto tak na zimnym nie kopciło... silnik chodzi równo, nie czuje zadnych spadkow mocy itp. spalanie nie wzrosło, niby pozornie OK... ale ja czuje, ze cos jest nie tak poprostu

w jaki sposób mozna to sprawdzic bez zdejmowania pokrywy zaworów niestety do mojego auta sie nie da podpiąc VAGa raczej
a przy wymianie byl ustawiany kat wtrysku?

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 04 maja 2009, 21:34

a przy wymianie byl ustawiany kat wtrysku?
nie był napewno

[ Dodano: 2009-05-04, 23:14 ]
a zapomniałam dodac, ze gdy silnik odrobine się nagrzeje, znaczy wskaxnik pójdzie w góre nawet dwa milimetry dymienie całkowicie ustaje

[ Dodano: 2009-05-04, 23:15 ]
po nocy jak stoi i go odpalam, wtedy to dymienie jest najgorsze

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 05 maja 2009, 08:13

to na 100% kat wtrysku do korekcji, niestety polowa fachmanow przy zmianie rozrzadu w dieselkach tego nie ustawia

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 05 maja 2009, 08:27

Statyczny kąt wtrysku do korekty. A co lepsze w Dieselkach z pośrednim wtryskiem paliwa ustawienie kąta jest wymagane dużo, dużo bardziej precyzyjne niż w TDIkach. Tak więc czujnik zegarowy w pompę i jazda niech macher się spręża. Nie jestem pewien na 100% ale dla silnka CY początek tłoczenia wygląda następująco (mm) 0.95 + - 0.02. Jak się mylę to nich ktoś w temacie mnie poprawi. Generalnie napisałem to tylko po to aby uświadomić jak mała tolerancja błędu jest dopuszczalna. Tak więcej każda wymiana paska kończy się tym że należy ustawić ponownie statyczny.

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 05 maja 2009, 09:13

dzięki koledzy za pomoc i podpowiedź

mam ksiązki od tych autek i z nich wynika tak:
RA: wartość kontrolna (mm) 0,93-1,07 , wartość regulacyjna (mm) 1,00 +- 0,02
CY: wartość kontrolna (mm) 0,83-0,97 ; wartość regulacyjna (mm) 0,90 +- 0,02

czyli w tej sytuacji mam jechac do mechaniora od diesli, co ma ten zegar i zeby ustawił na parametry z tej ksiązki dla CY? i jakie ewentualnie jeszcze inne parametry z tych ksiązek sobie wydrukowac jak pojade do mechanika

ps.
a te ksiazki przy okazji dam:
te poniżej sa niby do Golfa i Jetty tylko do silników diesla, ale sa to te same silniki, co w Audi B3 TD np. RA, SB, oraz JK bez turba

http://rapidshare.com/files/205171150/S ... olf.TD.rar
http://odsiebie.com/pobierz/2140803---bdf7.html


a to jest o CR, CY i o RA tez razem, a ksiazka tyczy passata ale silniki te samy wtedy audi VW były

http://odsiebie.com/pokaz/2141993---98f5.html


moze komuś z kolegów przydadzą sie tez takie ksiązki

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 05 maja 2009, 15:10

o dzieki Gosia za ksiazki, zaraz je przewertuje bo potrzebuje teraz fachowej wiedzy przy remoncie mojego klekota:P ....
Wstrzel się w wartość kąta wtrysku na 0,90mm to bedzie ladnie pracowal, bo powyzej 1mm juz zaczyna twardzo klepac <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl