[1.9TDI 1Z] Po wymianie rozrządu..
- penki00 (usunięty)
- Forum Audi 80
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
- Lokalizacja: Tychy
[1.9TDI 1Z] Po wymianie rozrządu..
Chciałem sie z wami podzielić dość ciekawym zjawiskiem.
Mianowicie wczoraj wymieniałem rozrząd i uszczelniacze na zaworach(bo po pałowaniu pojawiał sie niebieski dymek),po wymianie odpalam slilnik,zaskoczył z pół obrotu,ale zaczeło nim rzucać,zgasiłem i zaczeliśmy sprawdzać jeszcze raz cechy,ok wszystko na miejscu,zapalam drugi raz i bez zmian,dodalem gazu,cieżko miał wkręcić sie na 2000,ale przy tych obrotach wydawało sie że pracuje równo,puszczam gaz,a drgawki nie ustały, :shock: ,nie wiedzieliśmy o co kaman,ale zaczeliśmy popuszczać wtryski,4nic,3 nic,2 nic,1 psyt psyt,i zaczoł pracować jak zegarek.Czy ktoś wie z kąd wizieło się to zapowietrzenie?
Ale to nie koniec zjawisk,zaczoł na wolnych dymić na szaro(jak by nie dopalone paliwo),na wyższych obrotach jest to samo tylko dymienie mocniejsze,przy ok 4000 pojawia sie czarne,dodam że przed wymianą tak nie dymił,i teraz moje pytanie jest takie,jeśli poprzedna wymiana miała miejsce cholera wie kiedy,i na pasku było nalatane o dużo za dużo,to czy aż tak mogło rozjechać kont wyprzedzenia wtrysku?,problemów z zapalaniem nie ma.
Mianowicie wczoraj wymieniałem rozrząd i uszczelniacze na zaworach(bo po pałowaniu pojawiał sie niebieski dymek),po wymianie odpalam slilnik,zaskoczył z pół obrotu,ale zaczeło nim rzucać,zgasiłem i zaczeliśmy sprawdzać jeszcze raz cechy,ok wszystko na miejscu,zapalam drugi raz i bez zmian,dodalem gazu,cieżko miał wkręcić sie na 2000,ale przy tych obrotach wydawało sie że pracuje równo,puszczam gaz,a drgawki nie ustały, :shock: ,nie wiedzieliśmy o co kaman,ale zaczeliśmy popuszczać wtryski,4nic,3 nic,2 nic,1 psyt psyt,i zaczoł pracować jak zegarek.Czy ktoś wie z kąd wizieło się to zapowietrzenie?
Ale to nie koniec zjawisk,zaczoł na wolnych dymić na szaro(jak by nie dopalone paliwo),na wyższych obrotach jest to samo tylko dymienie mocniejsze,przy ok 4000 pojawia sie czarne,dodam że przed wymianą tak nie dymił,i teraz moje pytanie jest takie,jeśli poprzedna wymiana miała miejsce cholera wie kiedy,i na pasku było nalatane o dużo za dużo,to czy aż tak mogło rozjechać kont wyprzedzenia wtrysku?,problemów z zapalaniem nie ma.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2009, 17:49 przez penki00 (usunięty), łącznie zmieniany 1 raz.
- penki00 (usunięty)
- Forum Audi 80
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
- Lokalizacja: Tychy
- penki00 (usunięty)
- Forum Audi 80
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
- Lokalizacja: Tychy
podepnę się pod temat, w sobotę 25 kwietnia był wymieniany u mnie rozrzad, rolka, napinacz i simmering u góry, mam podejrzenia, ze jest rozrząd źle ustawiony
gdy odpalam auto na zimno, pali od kopa, ale gdy dodam gazu jest normalnie jedna wielka zasłona dymna, dym jest jasny, smierdzi spalinami... NIGDY to auto tak na zimnym nie kopciło... silnik chodzi równo, nie czuje zadnych spadkow mocy itp. spalanie nie wzrosło, niby pozornie OK... ale ja czuje, ze cos jest nie tak poprostu
w jaki sposób mozna to sprawdzic bez zdejmowania pokrywy zaworów niestety do mojego auta sie nie da podpiąc VAGa raczej
gdy odpalam auto na zimno, pali od kopa, ale gdy dodam gazu jest normalnie jedna wielka zasłona dymna, dym jest jasny, smierdzi spalinami... NIGDY to auto tak na zimnym nie kopciło... silnik chodzi równo, nie czuje zadnych spadkow mocy itp. spalanie nie wzrosło, niby pozornie OK... ale ja czuje, ze cos jest nie tak poprostu
w jaki sposób mozna to sprawdzic bez zdejmowania pokrywy zaworów niestety do mojego auta sie nie da podpiąc VAGa raczej
a przy wymianie byl ustawiany kat wtrysku?Gosia pisze:podepnę się pod temat, w sobotę 25 kwietnia był wymieniany u mnie rozrzad, rolka, napinacz i simmering u góry, mam podejrzenia, ze jest rozrząd źle ustawiony
gdy odpalam auto na zimno, pali od kopa, ale gdy dodam gazu jest normalnie jedna wielka zasłona dymna, dym jest jasny, smierdzi spalinami... NIGDY to auto tak na zimnym nie kopciło... silnik chodzi równo, nie czuje zadnych spadkow mocy itp. spalanie nie wzrosło, niby pozornie OK... ale ja czuje, ze cos jest nie tak poprostu
w jaki sposób mozna to sprawdzic bez zdejmowania pokrywy zaworów niestety do mojego auta sie nie da podpiąc VAGa raczej
nie był napewnoa przy wymianie byl ustawiany kat wtrysku?
[ Dodano: 2009-05-04, 23:14 ]
a zapomniałam dodac, ze gdy silnik odrobine się nagrzeje, znaczy wskaxnik pójdzie w góre nawet dwa milimetry dymienie całkowicie ustaje
[ Dodano: 2009-05-04, 23:15 ]
po nocy jak stoi i go odpalam, wtedy to dymienie jest najgorsze
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Statyczny kąt wtrysku do korekty. A co lepsze w Dieselkach z pośrednim wtryskiem paliwa ustawienie kąta jest wymagane dużo, dużo bardziej precyzyjne niż w TDIkach. Tak więc czujnik zegarowy w pompę i jazda niech macher się spręża. Nie jestem pewien na 100% ale dla silnka CY początek tłoczenia wygląda następująco (mm) 0.95 + - 0.02. Jak się mylę to nich ktoś w temacie mnie poprawi. Generalnie napisałem to tylko po to aby uświadomić jak mała tolerancja błędu jest dopuszczalna. Tak więcej każda wymiana paska kończy się tym że należy ustawić ponownie statyczny.
dzięki koledzy za pomoc i podpowiedź
mam ksiązki od tych autek i z nich wynika tak:
RA: wartość kontrolna (mm) 0,93-1,07 , wartość regulacyjna (mm) 1,00 +- 0,02
CY: wartość kontrolna (mm) 0,83-0,97 ; wartość regulacyjna (mm) 0,90 +- 0,02
czyli w tej sytuacji mam jechac do mechaniora od diesli, co ma ten zegar i zeby ustawił na parametry z tej ksiązki dla CY? i jakie ewentualnie jeszcze inne parametry z tych ksiązek sobie wydrukowac jak pojade do mechanika
ps.
a te ksiazki przy okazji dam:
te poniżej sa niby do Golfa i Jetty tylko do silników diesla, ale sa to te same silniki, co w Audi B3 TD np. RA, SB, oraz JK bez turba
http://rapidshare.com/files/205171150/S ... olf.TD.rar
http://odsiebie.com/pobierz/2140803---bdf7.html
a to jest o CR, CY i o RA tez razem, a ksiazka tyczy passata ale silniki te samy wtedy audi VW były
http://odsiebie.com/pokaz/2141993---98f5.html
moze komuś z kolegów przydadzą sie tez takie ksiązki
mam ksiązki od tych autek i z nich wynika tak:
RA: wartość kontrolna (mm) 0,93-1,07 , wartość regulacyjna (mm) 1,00 +- 0,02
CY: wartość kontrolna (mm) 0,83-0,97 ; wartość regulacyjna (mm) 0,90 +- 0,02
czyli w tej sytuacji mam jechac do mechaniora od diesli, co ma ten zegar i zeby ustawił na parametry z tej ksiązki dla CY? i jakie ewentualnie jeszcze inne parametry z tych ksiązek sobie wydrukowac jak pojade do mechanika
ps.
a te ksiazki przy okazji dam:
te poniżej sa niby do Golfa i Jetty tylko do silników diesla, ale sa to te same silniki, co w Audi B3 TD np. RA, SB, oraz JK bez turba
http://rapidshare.com/files/205171150/S ... olf.TD.rar
http://odsiebie.com/pobierz/2140803---bdf7.html
a to jest o CR, CY i o RA tez razem, a ksiazka tyczy passata ale silniki te samy wtedy audi VW były
http://odsiebie.com/pokaz/2141993---98f5.html
moze komuś z kolegów przydadzą sie tez takie ksiązki