Witam
Silnik w moim aucie miał być remontowany. Było niskie ciśnienie smarowania oraz słabe sprężania na 2 cylindrach. Miały być w sumie wymienione pierścienie i części które trzeba wymienić przy tej naprawie np uszczelki itp. Okazało się że 2 korbowody są zgięte i czy przypadkiem nie trzeba by wymienić również tłoków. Wiec naprawa mogłaby kosztować nawet do 2 tysięcy ze wszystkim. Jeszcze dobrze byłoby jakby te części były dostępne bo mało spotykany jest ten motor.Więc jak nic nie zostało zamówione to dowiedziałem się na forum że można zmienić ten silnik na blizniaczego ABK. Mógłbym również zmienić na taki sam ale jak ABK nie będzie dużo więcej palił a będzie dynamiczniejszy inie będzie dużo przeróbek to zdecydowałbym się na niego. Dużym plusem wymiany silnika na taki sam czyli ADA byłoby to że miałbym części zamienne do niego ze starego ADA chociaż również sporo by się przydało z ADA do ABK. I moje pytanie: Czy dużo byłoby przeróbek przez wymianę silnika z ADA na ABK ,co muszę wymienić, co może zostać i na co muszę uważać przy swapie, czy może jednak dać się na spokój z ABK i wymienić na taki sam czyli ADA chociaż chciałbym ABK mocniejszy bo ten ADA wydaje mi się że słaby jest i ma mały moment obrotowy.Cy by pasował albo mogłby zostać sterownik silnika i przepływomierz?Piszcie czy się opłaca i czy by zamocowania pasowały oraz co ze skrzynią biegów -bo mam ta krótszą-nie wiem jaki symbol ale miałem 3000 obr na silniku przy 100km/h na piątym biegu.
[1,6E ADA] Swap na 2.0 ABK 115KM
Jestem zwolennikiem eksperymentów i może moje rozwiązanie wydać Ci się niekonwencjonalnym, ale:
- zmieniłbym całą mechanikę silnika z ADA na ABK,
- zostawilbym w samochodzie cały osprzęt silnika od ADA (czujniki, przepływomierz, pompa);
- dorobiłbym do oryginalnego przepływomierza bypass powietrza taki na +25%;
- przełożyłbym wtryskiwacze od ABK, by silnik sterowany jak 1,6 miał skład mieszanki odpowiedni dla silnika 2,0;
W zasadzie to powinno wystarczyć. Trochę logów dynamicznych i wszystko powinno się wyjaśnić.
- zmieniłbym całą mechanikę silnika z ADA na ABK,
- zostawilbym w samochodzie cały osprzęt silnika od ADA (czujniki, przepływomierz, pompa);
- dorobiłbym do oryginalnego przepływomierza bypass powietrza taki na +25%;
- przełożyłbym wtryskiwacze od ABK, by silnik sterowany jak 1,6 miał skład mieszanki odpowiedni dla silnika 2,0;
W zasadzie to powinno wystarczyć. Trochę logów dynamicznych i wszystko powinno się wyjaśnić.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
:shock: to to ma być eksperyment? i czy silnik straci na mocy oraz oco w tym chodzi można jaśniej? -czarekj pisze:Jestem zwolennikiem eksperymentów
A jakbym chciał wziąść ten silnik z osprzętem oczywiście jakby była taka możliwość to co jest najważniejszego w jego osprzęcie?czarekj pisze:- dorobiłbym do oryginalnego przepływomierza bypass powietrza taki na +25%;
- przełożyłbym wtryskiwacze od ABK, by silnik sterowany jak 1,6 miał skład mieszanki odpowiedni dla silnika 2,0;
A jak ze spalaniem w mieście głównie jeżdżę - jakie są różnice między ADA i ABK.
Oczywiście, że eksperyment. Sam czegoś takiego nie robiłem i nikt z klubowiczów chyba też się za to nie zabierał. Dlatego nazwałem to eksperymentem. Nie mniej jednak pomysł jest realny i taki "wynalazek" ma duże szanse pracować.
Powiem ci wiecej, że da się zrealizować takie eksperymenty jak montaż przepływomierza od ADA do ABK. Ktoś kiedyś, nawet nie wiem kto powiedział że jedynym ograniczeniem człowieka jest jego wyobraźnia. Wcześniej lub później ale każdy pomysł da się zrealizować. Dość jednak tej filozofii.
Moja propozycja i pomysł miały na celu dać szansę początkującemu mechanikowi, żeby zrobił to sam jak najmniejszym kosztem.
Jeżeli chcesz mieć jednak pod maską ABK w wersji oryginalnej to zacznij od szukania dobrego elektryka, który podejmie się przekładki całej instalacji elektrycznej silnika. Oczywiście to już może nie być tanie.
Obserwując różnego typu przypadki przekładek silników na forum zauważyłem, że praktycznie wszyscy robili to w stylu DIY.
W moim przypadku jeżdżąc po mieście komputer wskazuje średnie spalanie na poziomie 10,4 litra Pb. Po trasie nie liczę bo śmigam na gazie.
Powiem ci wiecej, że da się zrealizować takie eksperymenty jak montaż przepływomierza od ADA do ABK. Ktoś kiedyś, nawet nie wiem kto powiedział że jedynym ograniczeniem człowieka jest jego wyobraźnia. Wcześniej lub później ale każdy pomysł da się zrealizować. Dość jednak tej filozofii.
Moja propozycja i pomysł miały na celu dać szansę początkującemu mechanikowi, żeby zrobił to sam jak najmniejszym kosztem.
Jeżeli chcesz mieć jednak pod maską ABK w wersji oryginalnej to zacznij od szukania dobrego elektryka, który podejmie się przekładki całej instalacji elektrycznej silnika. Oczywiście to już może nie być tanie.
Obserwując różnego typu przypadki przekładek silników na forum zauważyłem, że praktycznie wszyscy robili to w stylu DIY.
W moim przypadku jeżdżąc po mieście komputer wskazuje średnie spalanie na poziomie 10,4 litra Pb. Po trasie nie liczę bo śmigam na gazie.