Pasek klinowy mi sie zaczał luzować, postanowiłam go napiąć sama... sruba ta co sie nakłada klucz 13, ( tam co jest na niej ta duza co się kluczem 22 pasek napina ) cały czas się kręciła, nie mogłam jej dokręcic, no własnie przez to po naciągnięciu paska przy dodaniu gazu pasek sie zamoistnie luzował... wykombinowałam tak sobie ze na śrubę co nie mogłam jej dokręcic nałozyłam od tyłu nakrętkę 8mm i udało mi się to unieruchomic, potem naciągnełam pasek kluczem 22 i on juz sie nie poluźnia.
W audi pierwszy raz napinalam pasek, ale mi cos nie pasuje z tą nakrętką co ją dołozyłam aby unieruchomic, więc sprawdzałam w ksiązkach, to nigdzie nie ma tak, zeby tam z tyłu była nakrętka (zresztą tam z tyłu bardzomało miejsca jest na nakrętkę, ledwo mi sie udało ją tam przypasowac), ta sruba sama powinna to utrzymac (ja tak z tego rozumiem co wyczytałam, ze ja sie dokręca porzadnie od przodu i ona trzyma) a gdybym ja nie wpadła na pomysł z załozeniem tej nakrętki to by ten pasek sie cały czas poluźniał... cała reszta jest jak w ksiązkach.... czuję, ze cos tam jest do wymiany, podpowie mi ktos czy tylko ta sruba czy cos jeszcze?
zrobiłam fotkę jak na tych śrubach nałozyłam klucze (13 i 22) zebyście wiedzieli o co mi dokładnie chodzi, bo nie wiem czy dobrze wytłumaczyłam
[B3 all] Luzjący się pasek klinowy
Podziwiam Cię.
Najlepiej by było wykręcić całkowicie tą śrubkę M8 (klucz 13 mm) i sprawdzić na niej gwint, czy nie jest zerwany. Podobnie sprawdzenia wymaga gwint w miejscu (uchwyt) gdzie tą śrubkę blokującą się wkręca.Prawdopodobnie jest zerwany gwint w jednym z tych miejsc.
Pamiętaj zawsze by podczas obracania nakrętką napinającą (ta duża na klucz 22 mm) śruba blokująca była zawsze poluzowana. W innym przypadku zerwiesz ząbki napinające i naciągniecie paska będzie utrudnione.
W sytuacji gdy okaże się że jest zerwany tylko gwint na śrubie mocującej to trzeba będzie ją po prostu zmianić na nową o tej samej długości. W innej sytuacji gdyby gwint uszkodził się we wsporniku możesz wkręcić nową, trochę dłuższą śrubę i dołożyć dodatkową nakrętkę z podkładką tak jak to właśnie teraz zrobiłaś. tylko wtedy do prawidłowego naciągnięcia paska może być potrzebna "trzecia ręka".
Najlepiej by było wykręcić całkowicie tą śrubkę M8 (klucz 13 mm) i sprawdzić na niej gwint, czy nie jest zerwany. Podobnie sprawdzenia wymaga gwint w miejscu (uchwyt) gdzie tą śrubkę blokującą się wkręca.Prawdopodobnie jest zerwany gwint w jednym z tych miejsc.
Pamiętaj zawsze by podczas obracania nakrętką napinającą (ta duża na klucz 22 mm) śruba blokująca była zawsze poluzowana. W innym przypadku zerwiesz ząbki napinające i naciągniecie paska będzie utrudnione.
W sytuacji gdy okaże się że jest zerwany tylko gwint na śrubie mocującej to trzeba będzie ją po prostu zmianić na nową o tej samej długości. W innej sytuacji gdyby gwint uszkodził się we wsporniku możesz wkręcić nową, trochę dłuższą śrubę i dołożyć dodatkową nakrętkę z podkładką tak jak to właśnie teraz zrobiłaś. tylko wtedy do prawidłowego naciągnięcia paska może być potrzebna "trzecia ręka".
Ostatnio zmieniony 05 maja 2009, 15:43 przez czarekj, łącznie zmieniany 2 razy.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
jeszcze jeden był "kwiat", który odkryłam dzisiaj... niedokręcone koło pasowe, zaczełam sie temu przyglądac ze to chodzi jakby na boki, wystraszyłam się bo myslałam ze do wymiany ale mnie tknęło spróbowac to dokrecic (przeciez był niedawno rozrzad robiony a to się odkręca) no i bingo, było niedokręcone.... dokreciłam imbusem 7 i juz nie lata