Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ACE] 2.0 E 16 V - brakująca część?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 07 maja 2009, 14:47

Obiecałem fotki więc są:

Tak to wygląda u mojego ojca w silniku 2.0 115 HP i tak samo jest w 1.8 115 HP i u mnie w 2.3 20V.

Obrazek Obrazek

Widząc jak to wygląda u Ciebie to masz inne to kolanko skierowane w stronę silnika.
Żeby doprowadzić to do stanu jak na powyższej fotce musisz kupić elementy:
32 i 37 - czyli cały uchwyt kierownicy powietrza
31 i 30 - czyli kierownicę powietrza i taki plasticzek przykręcany z góry do pasa przedniego nad lampą.
29 - kolanko gumowe łączące obudowę filtra powietrza z kierownicą.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 07 maja 2009, 17:31

Dzięki wszystkim za pomoc. Trzeba więc zabrać się do majstrowania :)

maca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 17 kwie 2009, 16:35

Post autor: maca » 07 maja 2009, 18:41

Dołącze sie do tematu:
obserwowałem ten wątek od początku i troche mnie to zaintrygowało i sprawdziłem jak to u mnie wygląda (Audi B3 2.0 16v 137KM - 6A)
i też brakuje kilku elementów jest podobnie jak u kolegi Mabrothrax
i teraz ma pytanie:
-do czego to jest tak naprawde potrzebne ta "powietrzna kierownica"
-czy można bez tego jeździc; ewentulnie jakie są skutki uboczne braku tych elementów
pozdrawiam klubowiczów

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 07 maja 2009, 18:42

Z tego co mi się wydaje, to ze względu na ten nie dokończony wylot autko się gorzej zbiera.

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 07 maja 2009, 20:42

Można bez tego jeździć bez żadnego problemu. Dzięki tej kierownicy silnik dostaje zimniejsze powietrze bezpośrednio za grillem i jest to częściowa izolacja ot ciepła z komory silnika. Jeśli jednak ten dolot jest niekompletny silnik ciągnie ciepłe powietrze z komory silnika przez co może być troszkę słabszy. Bo jak wiadomo żeby osiągnąć najwyższą sprawność silnika i jego moc do układu dolotowego powinno być dostarczona jak największa ilość zimnego powietrza.
Podejrzewam jednak, że dolot ten został u Ciebie celowo zdemontowany przez wzgląd na instalację gazową. Prawdopodobnie większa ilość powietrza zza grilla powodowała zawirowania w układzie dolotowym co skutkuje gaśnięciem silnika na gazie przy dojeżdżaniu na luzie np. do świateł. Ja mam LPG i u mnie też jest to zdemontowane ;-)
A co do dolotu u Słonika to jak najbardziej wskazany taki zabieg, bo silnik na pewno lepiej oddycha, ale coś takiego nie sprawdzi się na LPG.

Awatar użytkownika
bandzior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 gru 2006, 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bandzior » 07 maja 2009, 20:50

Masz dokładnie rację. Ten dolot powoduje zasysanie zimnego powietrza przez silnik co "zwiększa" moc. Po prostu tak zmienia dolot termostat powietrza po nagrzaniu auta. W autkach z instalacją gazową demontuje się bądź zmienia kierunek bo zimne powietrze powoduje przy jeździe na luzie że silnik gaśnie.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 07 maja 2009, 21:10

Naprawde, cenne rady chłopaki, wielkie dzięki, zrobię ten dolot, ponieważ nie jeżdże na lpg. i Zobaczymy jak to wyjdzie :) jeszcze raz dzięki !

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 07 maja 2009, 21:16

Jak nie jeździsz na LPG to śmiało składaj cały dolocik.

Ja się przyznam, że jeżdżę na gazowni, ale też poskładam to w całość, do świateł będę najwyżej dojeżdżał na biegach - redukując, żeby silnik nie spadł poniżej tysiąca obrotów i nie zgasł ;-)

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 07 maja 2009, 23:41

Jesli nie jezdzisz na LPG i nie zalezy ci na ori wygladzie tego dolotu to zrob tak jak ja. Wyjdzie cie raz ze taniej a dwa ze efektywniej, ja mialem kompletny ori dolot i po takim zabiegi jest lepiej niz na oryginalnym.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 08 maja 2009, 16:47

Zobaczymy, ale na pewno będę to robić :) zobaczymy jak efekty :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl