[b4 ACE] 2.0 E 16 V - brakująca część?
Obiecałem fotki więc są:
Tak to wygląda u mojego ojca w silniku 2.0 115 HP i tak samo jest w 1.8 115 HP i u mnie w 2.3 20V.
Widząc jak to wygląda u Ciebie to masz inne to kolanko skierowane w stronę silnika.
Żeby doprowadzić to do stanu jak na powyższej fotce musisz kupić elementy:
32 i 37 - czyli cały uchwyt kierownicy powietrza
31 i 30 - czyli kierownicę powietrza i taki plasticzek przykręcany z góry do pasa przedniego nad lampą.
29 - kolanko gumowe łączące obudowę filtra powietrza z kierownicą.
Tak to wygląda u mojego ojca w silniku 2.0 115 HP i tak samo jest w 1.8 115 HP i u mnie w 2.3 20V.
Widząc jak to wygląda u Ciebie to masz inne to kolanko skierowane w stronę silnika.
Żeby doprowadzić to do stanu jak na powyższej fotce musisz kupić elementy:
32 i 37 - czyli cały uchwyt kierownicy powietrza
31 i 30 - czyli kierownicę powietrza i taki plasticzek przykręcany z góry do pasa przedniego nad lampą.
29 - kolanko gumowe łączące obudowę filtra powietrza z kierownicą.
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dołącze sie do tematu:
obserwowałem ten wątek od początku i troche mnie to zaintrygowało i sprawdziłem jak to u mnie wygląda (Audi B3 2.0 16v 137KM - 6A)
i też brakuje kilku elementów jest podobnie jak u kolegi Mabrothrax
i teraz ma pytanie:
-do czego to jest tak naprawde potrzebne ta "powietrzna kierownica"
-czy można bez tego jeździc; ewentulnie jakie są skutki uboczne braku tych elementów
pozdrawiam klubowiczów
obserwowałem ten wątek od początku i troche mnie to zaintrygowało i sprawdziłem jak to u mnie wygląda (Audi B3 2.0 16v 137KM - 6A)
i też brakuje kilku elementów jest podobnie jak u kolegi Mabrothrax
i teraz ma pytanie:
-do czego to jest tak naprawde potrzebne ta "powietrzna kierownica"
-czy można bez tego jeździc; ewentulnie jakie są skutki uboczne braku tych elementów
pozdrawiam klubowiczów
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Można bez tego jeździć bez żadnego problemu. Dzięki tej kierownicy silnik dostaje zimniejsze powietrze bezpośrednio za grillem i jest to częściowa izolacja ot ciepła z komory silnika. Jeśli jednak ten dolot jest niekompletny silnik ciągnie ciepłe powietrze z komory silnika przez co może być troszkę słabszy. Bo jak wiadomo żeby osiągnąć najwyższą sprawność silnika i jego moc do układu dolotowego powinno być dostarczona jak największa ilość zimnego powietrza.
Podejrzewam jednak, że dolot ten został u Ciebie celowo zdemontowany przez wzgląd na instalację gazową. Prawdopodobnie większa ilość powietrza zza grilla powodowała zawirowania w układzie dolotowym co skutkuje gaśnięciem silnika na gazie przy dojeżdżaniu na luzie np. do świateł. Ja mam LPG i u mnie też jest to zdemontowane
A co do dolotu u Słonika to jak najbardziej wskazany taki zabieg, bo silnik na pewno lepiej oddycha, ale coś takiego nie sprawdzi się na LPG.
Podejrzewam jednak, że dolot ten został u Ciebie celowo zdemontowany przez wzgląd na instalację gazową. Prawdopodobnie większa ilość powietrza zza grilla powodowała zawirowania w układzie dolotowym co skutkuje gaśnięciem silnika na gazie przy dojeżdżaniu na luzie np. do świateł. Ja mam LPG i u mnie też jest to zdemontowane
A co do dolotu u Słonika to jak najbardziej wskazany taki zabieg, bo silnik na pewno lepiej oddycha, ale coś takiego nie sprawdzi się na LPG.
Masz dokładnie rację. Ten dolot powoduje zasysanie zimnego powietrza przez silnik co "zwiększa" moc. Po prostu tak zmienia dolot termostat powietrza po nagrzaniu auta. W autkach z instalacją gazową demontuje się bądź zmienia kierunek bo zimne powietrze powoduje przy jeździe na luzie że silnik gaśnie.
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: