[B4 2,6 quattro] Trzęsie nadwoziem
[B4 2,6 quattro] Trzęsie nadwoziem
Któregoś pięknego dnia skrzynia odmówiła posłuszeństwa (dokładnie torsen w skrzyni - swoją drogą ktoś go musiał wcześniej nieźle zajechać), więc kupiłem używaną - również z 2,6 quattro, dodatkowo do wymiany poszły uszczelniacze w skrzyni i uszczelniacz wału w silniku oraz nowy cały komplet sprzęgła (Luka). Od tamtej pory przy wciskaniu gazu (szczególnie na 1, 2 i 3 biegu) strasznie telepie nadwoziem.
Auto oddałem ponownie do mechanika, który zasugerował wymianę poduszki pod skrzynią (wczesniej wymieniłem 1szt i 1szt jeszcze czekała na wymianę) lecz i ten wydatek nie przyniósł zadowalających efektów. Jeśli rozpędzam auto powoli to trzęsienie budą nie jest tak odczuwalne, jak tylko wcisnę mocniej gaz to czuć drgania trochę przypominające szarpanie silnikiem gdy nie pali na wszystkie cylindry...
proszę o każdą sugestię bo jak na razie wyrzuciłem już 2 tysiące i pomysłów na rozwiązanie problemu brak
Auto oddałem ponownie do mechanika, który zasugerował wymianę poduszki pod skrzynią (wczesniej wymieniłem 1szt i 1szt jeszcze czekała na wymianę) lecz i ten wydatek nie przyniósł zadowalających efektów. Jeśli rozpędzam auto powoli to trzęsienie budą nie jest tak odczuwalne, jak tylko wcisnę mocniej gaz to czuć drgania trochę przypominające szarpanie silnikiem gdy nie pali na wszystkie cylindry...
proszę o każdą sugestię bo jak na razie wyrzuciłem już 2 tysiące i pomysłów na rozwiązanie problemu brak
-
- Forum Audi 80
- Posty: 58
- Rejestracja: 08 sty 2008, 23:44
- Lokalizacja: Bezwola\ lubelskie
a dobrze założyliście wał, przy składaniu wszystkiego?
Słyszałem, że ważne jest aby dokładnie tak samo trafił na swoje miejsce.
Czyli nie tylko przód i tył ale też "góra i dół"
Najlepiej oznaczyć wszystkie miejsca skręcania wału z napędem i potem dokładnie tak samo złożyć. Wystarczy że wał będzie przekręcony o 90' w stosunku do poprzedniego ułożenia i juz może byc lipa. Będzie się wszystko trzęsło.
Chodzi o wyważenie wału.
Gdzies się juz z tym spotkałem, chyba właśnie na forum.
Ktos już tego doświadczył. Kiedy wał wrócił na "swoje" miejsce trzęsienie ustało.
Słyszałem, że ważne jest aby dokładnie tak samo trafił na swoje miejsce.
Czyli nie tylko przód i tył ale też "góra i dół"
Najlepiej oznaczyć wszystkie miejsca skręcania wału z napędem i potem dokładnie tak samo złożyć. Wystarczy że wał będzie przekręcony o 90' w stosunku do poprzedniego ułożenia i juz może byc lipa. Będzie się wszystko trzęsło.
Chodzi o wyważenie wału.
Gdzies się juz z tym spotkałem, chyba właśnie na forum.
Ktos już tego doświadczył. Kiedy wał wrócił na "swoje" miejsce trzęsienie ustało.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice