[B4 Competition] pytanie o amortyzatory przód.
[B4 Competition] pytanie o amortyzatory przód.
Witam wszystkich. Byłem dziś na przeglądzie i okazało się że przedni amortyzator jest walnięty. Podczas jazdy czuć było stuki i bujanie przodu więc trzeba coś z tym zrobić. Mam takie pytanie do posiadaczy Competition, jakie idą amortyzatory na przód (i jaka firma) i ile taka przyjemnosc może kosztować, a w związku z wymianą amorków co jeszcze pasowało by wymienić?? Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam Piotrek.
- melomarcin
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
- Lokalizacja: Lublin
- GreenGreen
- Forum Audi 80
- Posty: 270
- Rejestracja: 21 paź 2008, 05:27
- Lokalizacja: Krzeszowice
- Kontakt:
Z własnego doświadczenia jak dla mnie najlepsze są amortyzatory(wkłady)do B4 gazowe(olejowo-gazowe) na przednią oś KONI potem BILSTEIN potem SACHS i KYB( tylko trzeba pamiętać o dokładnym dokręceniu nakrętki amortyzatora) .
Amorki olejowo-gazowe lekko utwardzają zaś olejowe są dosyć miękkie wiec trzeba wybrać jaki chce się mieć komfort według własnego uznania.
Najlepiej razem z amorkami wymienić górną poduszkę kolumny z łożyskiem(polecam Boge, Febi, LEMFORDER) przy okazji wymiany można sprawdzić łączniki stabilizatorów, tuleje wahaczy i stan sworznia wahacza.
Zawsze trzeba pamiętać by wymieniać dwa amortyzatory jednej osi
Amorki olejowo-gazowe lekko utwardzają zaś olejowe są dosyć miękkie wiec trzeba wybrać jaki chce się mieć komfort według własnego uznania.
Najlepiej razem z amorkami wymienić górną poduszkę kolumny z łożyskiem(polecam Boge, Febi, LEMFORDER) przy okazji wymiany można sprawdzić łączniki stabilizatorów, tuleje wahaczy i stan sworznia wahacza.
Zawsze trzeba pamiętać by wymieniać dwa amortyzatory jednej osi
- melomarcin
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
- Lokalizacja: Lublin
Przy wymianie amortyzatorów na nowe trzeba wymienić również osłonę łożyska czyli poduszkę amortyzatora.
Po przejechaniu kilkaset km należy podokręcać tulejki gwintowane. Najczęściej to one pukają, ponieważ występuje luz na łożysku.
Trzeba to zrobić odpowiednio wcześnie, zeby nadmierny luz nie rozwalił łożyska.
Po przejechaniu kilkaset km należy podokręcać tulejki gwintowane. Najczęściej to one pukają, ponieważ występuje luz na łożysku.
Trzeba to zrobić odpowiednio wcześnie, zeby nadmierny luz nie rozwalił łożyska.
Jeśli chcesz coś montować do Competition, to tylko Bilstein B6 Sport...na innym zawiasie buja się jak na gównie!Komplet amorów na przód i tył kosztuje jakoś 1600 zł w MTS.Ja jakoś na wakacje wsadze taki komplet do siebie.Koledzy maja to u siebie i jest bomba.Skull tez kupił B6 o ile się nie mylę:)
Zobacz tutaj..
http://www.mts24.com/bilstein.index.html
Zobacz tutaj..
http://www.mts24.com/bilstein.index.html