[2.0 ABT LPG] silnik szarpie
- michal197609
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 28 kwie 2007, 23:31
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
[2.0 ABT LPG] silnik szarpie
Silnik szarpie na wolnych obrotach, przy delikatnym otwarciu przepustnicy szarpanie wzmaga się, przy wiekszych obrotach problem zanika.
Na rozgrzanym silniku szarpie troszkę mocniej niż na zimnym.
Na gazie szarpie mniej niż na benzynie.
Wymieniłem:
- sondę lambda (uniwersalna), poprzednia padła,
- świece, kable WN, palec i kopułkę.
Problem zauważyłem po wymianie sondy, ale nie wiem czy nie występował wcześniej.
Na Vagu nie wykazuje błędów.
Sonda na wolnych obrotach (kiedy szarpie) pokazuje współczynnik lambda 0,6. Dopiero na wyższych obrotach wchodzi na 1.
Po odpięciu sondy problem nie ustępuje. Po odpięciu niebieskiego czujnika temperatury również.
Tutejszy ekspert od silników stwierdził, że komputer od LPG rozregulował "ustawienia zapłonu" w ECU, i że tylko podmiana softu może pomóc. Na razie przestawił mi moment zapłonu i szarpanie prawie ustąpiło ale silnik stracił dużo na mocy.
Czy elektronik może mieć rację?
Czy taka usterka może szkodzić silnikowi?
Z góry dzięki za pomoc!
Na rozgrzanym silniku szarpie troszkę mocniej niż na zimnym.
Na gazie szarpie mniej niż na benzynie.
Wymieniłem:
- sondę lambda (uniwersalna), poprzednia padła,
- świece, kable WN, palec i kopułkę.
Problem zauważyłem po wymianie sondy, ale nie wiem czy nie występował wcześniej.
Na Vagu nie wykazuje błędów.
Sonda na wolnych obrotach (kiedy szarpie) pokazuje współczynnik lambda 0,6. Dopiero na wyższych obrotach wchodzi na 1.
Po odpięciu sondy problem nie ustępuje. Po odpięciu niebieskiego czujnika temperatury również.
Tutejszy ekspert od silników stwierdził, że komputer od LPG rozregulował "ustawienia zapłonu" w ECU, i że tylko podmiana softu może pomóc. Na razie przestawił mi moment zapłonu i szarpanie prawie ustąpiło ale silnik stracił dużo na mocy.
Czy elektronik może mieć rację?
Czy taka usterka może szkodzić silnikowi?
Z góry dzięki za pomoc!
- michal197609
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 28 kwie 2007, 23:31
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Mam w zasadzie identyczny problem. Wymienione to samo, co u Ciebie.
Obserwując wskaźnik napięcia na sondzie lambda zauważam w momencie szarpnięcia skok napięcia na sondzie na mieszankę bogatą.
- wygląd świec w normie (szare elektrody)
- przebieg z czujnika Halla, na cewce ok, na tyle na ile jestem w stanie zaobserwować na
oscyloskopie made in USSR za 50PLN
Stawiam na moduł lub samą cewkę zapłonową, ale nie mam elementów na podmianę.
Ponadto znalazłem u siebie pękniętą uszczelkę pod górną częścią wtrysku, ale nie wiem, czy może mieć to wpływ.
Obserwując wskaźnik napięcia na sondzie lambda zauważam w momencie szarpnięcia skok napięcia na sondzie na mieszankę bogatą.
- wygląd świec w normie (szare elektrody)
- przebieg z czujnika Halla, na cewce ok, na tyle na ile jestem w stanie zaobserwować na
oscyloskopie made in USSR za 50PLN
Stawiam na moduł lub samą cewkę zapłonową, ale nie mam elementów na podmianę.
Ponadto znalazłem u siebie pękniętą uszczelkę pod górną częścią wtrysku, ale nie wiem, czy może mieć to wpływ.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
opóźnienie zapłonu nie jest rozwiązaniem problemu, stracił na mocy a tym samym będzie dużo palił. Wykręć świece do sprawdzenia, pomimo tego że nowe może któraś być uwalona. Ja bym jeszcze sprawdził parametry czujnika położenia przepustnicyNa razie przestawił mi moment zapłonu i szarpanie prawie ustąpiło ale silnik stracił dużo na mocy.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Weź pogoń tego - tfu - eksperta w cholerę. Coś tam słyszał tylko nie bardzo wie gdzie i co. Sprawdź niebieski czujnik temp. Najlepiej podmień na jakiś 100% sprawny. Jeśli to nie czujnik to rzeczywiście problem może być spowodowany przez instalację LPG ale chodzi o emulację sondy i mapę wtrysku benzyny, a nie o ustawienia zapłonu.michal197609 pisze:Tutejszy ekspert od silników stwierdził, że komputer od LPG rozregulował "ustawienia zapłonu" w ECU, i że tylko podmiana softu może pomóc.
Moim zdaniem, do wymiany czujnik temp. Reset i adaptacja ECU, regulacja instalacji LPG.
MiQ, sprawdź sondę i TPS. Może ewentualnie przy okazji sprzęgło się kończy (tłumiki drgań) i szarpanie się potęguje.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Zrozumiałem, że szarpie Ci autkiem w czasie jazdy. Czy ten skok mieszanki występuje jak dodajesz gazu, czy po prostu silnik pracuje na luzie i od czasu do czasu bez ruszania czegokolwiek wzbogaca Ci mieszankę?MiQ pisze:Sprzęgło owszem się kończy, ale czy to może mieć wpływ wtedy, gdy auto stoi na luzie?
- michal197609
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 28 kwie 2007, 23:31
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Dzięki Danek, już traciłem nadzieje, myślałem, że się nie odezwiesz
Wczoraj pojechałem do innego "eksperta". Patrzył w komputer i oglądał wszystko prawie godzinę. Sprawdził TPS i chyba wszystkie pozostałe możliwe do odczytania parametry osprzętu silnika, ustawił spowrotem zapłan na 6. Stwierdził, że cała elektryka WN i elektronika są na pewno w porządku i wyklucza błąd z tej strony. Podejrzewa uszkodzenie mechaniczne silnika. (i jeszcze nic nie wziął za to)
Czy możliwe są takie obiawy przy mechanicznym uszkodzeniu silnika: popychacze, nie domykanie zaworów, pęknięta sprężyna? (rzeczywiście głośno dzwoni pod pokrywą zaworów również rozgrzany) (możliwe, że problem powstał po wymianie uszczelniaczy, wymienili mi wtedy też sprężynę, chyba pod zaworem)
Czy zepsuty niebieski czujnik wyjdzie na komputerze?
Czy ewentualnie spróbować podmienić ECU?
Czy można z moim problemem jeździć bez szkody dla silnika?
Dzięki!
Wczoraj pojechałem do innego "eksperta". Patrzył w komputer i oglądał wszystko prawie godzinę. Sprawdził TPS i chyba wszystkie pozostałe możliwe do odczytania parametry osprzętu silnika, ustawił spowrotem zapłan na 6. Stwierdził, że cała elektryka WN i elektronika są na pewno w porządku i wyklucza błąd z tej strony. Podejrzewa uszkodzenie mechaniczne silnika. (i jeszcze nic nie wziął za to)
Czy możliwe są takie obiawy przy mechanicznym uszkodzeniu silnika: popychacze, nie domykanie zaworów, pęknięta sprężyna? (rzeczywiście głośno dzwoni pod pokrywą zaworów również rozgrzany) (możliwe, że problem powstał po wymianie uszczelniaczy, wymienili mi wtedy też sprężynę, chyba pod zaworem)
Czy zepsuty niebieski czujnik wyjdzie na komputerze?
Czy ewentualnie spróbować podmienić ECU?
Czy można z moim problemem jeździć bez szkody dla silnika?
Dzięki!
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Błędu może nie pokazać ale jak masz autko z 93 roku lub młodsze (z Twojego postu wnioskuję, że tak właśnie jest) to w blokach pomiarowych można podejrzeć wartości temperatury jakie podaje czujnik na ECU i tym samym ocenić jego sprawność. Podobnie pozostałe czujniki i elementy sterowania, a nawet kąt wyprzedzenia zapłonu.michal197609 pisze:Czy zepsuty niebieski czujnik wyjdzie na komputerze?
Raczej to nic nie da.michal197609 pisze:Czy ewentualnie spróbować podmienić ECU?
Nie wiem nie słyszałem ani nie widziałem jak silnik pracuje. Jeśli zawory by się nie domykały to nie miałbyś mocy autko by nie szło jak trzeba, prawdopodobnie kopciłoby na czarno itp. To dzwonienie to może być np. wyrobiony wałek aparatu zapłonowego, niekoniecznie zaraz zawory. Mój silnik też solidnie hałasuje, jak jest zimny. Przy okazji wymiany rozrządu zajrzałem do szklanek i doszedłem do wniosku, że to wina wyrobionych gniazd popychaczy. Na razie dałem sobie z tym spokój.michal197609 pisze:Czy można z moim problemem jeździć bez szkody dla silnika?
MiQ, objawy wskazują raczej na układ WN, a nie mechaniczne uszkodzenie samego silnika. Podobnie jak TY podejrzewałbym moduł albo cewkę.
- michal197609
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 28 kwie 2007, 23:31
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk